• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • Bell13
    Sajocawa skrev 2016-03-20 06:19:30 följande:
    Vilken dag är du på? Du är väl bara i vecka 5 som jag har jag för mig? Tänk på att 2-3 veckor är just 3 veckor OCKSÅ.. Det är ju som sagt därför det är 1-2 veckor, 2-3 veckor och 3+ för att för att det ska finnas lite marginal, den kan ju inte räkna exakt exakt exakt på dagen. Ta ett nytt när du passerat 6+0 typ :)
    Tog ett test förra söndagen och det visade 2-3 v och tänkte att det skulle visa 3+ idag när jag enligt NC är 5+5.
    Ångrar att jag testade och blir orolig att den inte ökat.
    Ska ta ditt råd och testa om några dagar efter 6+0
  • irrbloss_83
    Bell13 skrev 2016-03-20 05:42:27 följande:

Gjorde ett digitalt precis men fick fortfarande 2-3 veckor och är nu jätteledsen. Har googlat och förstått att det finns felmarginal men är ändå väldigt orolig

Förstår att det känns jobbigt! Jag håller med Sajocawa, testa igen om ett par dagar för det finns ju felmarginal! Håller alla tummar för dig och bebis!
  • linolin
    Bell13 skrev 2016-03-20 05:42:27 följande:

Gjorde ett digitalt precis men fick fortfarande 2-3 veckor och är nu jätteledsen. Har googlat och förstått att det finns felmarginal men är ändå väldigt orolig

Behöver inte vara någon fara men jag fick
    2-3 i v 5+6 och tyvärr stannat av förra helgen. Men det är bara ett plasttest ,det har visat fel förut och det gått bra för dom tjejerna. Håller tummarna att du fortsätter vara gravid.
  • monn

Mitt hade inte heller ökat från 2-3 till 3+ på en vecka. Också på 5+5!!! Jag tror det är lugnt för jag har mycket symptom. Kan ju ta flera dagar för ägget att släppa vid ägglossning och flera dagar innan det får fäste i livmodern, och det vet ju inte din app:) eller min :) troligtvis är man kortare gången än man tror bara!

Bell13 skrev 2016-03-20 06:29:18 följande:

Tog ett test förra söndagen och det visade 2-3 v och tänkte att det skulle visa 3+ idag när jag enligt NC är 5+5.

• Bell13
    linolin skrev 2016-03-20 07:31:50 följande:
    Behöver inte vara någon fara men jag fick
    2-3 i v 5+6 och tyvärr stannat av förra helgen. Men det är bara ett plasttest ,det har visat fel förut och det gått bra för dom tjejerna. Håller tummarna att du fortsätter vara gravid.
    Vid mina missfall ökade det inte ens till
    2-3 v och det gjorde mitt förra veckan. Hatar att jag skulle testa med dessa test nu för det skapar bara ångest hos mig. Ska testa en gång till nästa vecka på onsdag och då bör det vara 3+ annars är det ju nåt fel.
  • vanjastina
    Bell13 skrev 2016-03-20 06:29:18 följande:
    Va inte orolig. Man ska ha en hcg nivå på 2499 eller runt det för att det ska slå över till 3+. Det är bara det att det tar längre tid för hcg att "gå över" i urinet än i blodet, så du kan ha rätt nivå i blodet men för lågt i urinet för att veckoindikatorn ska visa rätt (jag har googlat ihjäl mig på de här testerna eftersom jag fick missfall i januari och då slog de aldrig om från 2-3). Testa när du gått över 6+0, jag läste om många som inte fick 3+ förrän runt 6+2. Jag tänkte testa när jag är på 5+4, då är det en vecka sedan mitt 2-3 veckor, så får vi se..
  • Bell13
    monn skrev 2016-03-20 07:33:35 följande:

Mitt hade inte heller ökat från 2-3 till 3+ på en vecka. Också på 5+5!!! Jag tror det är lugnt för jag har mycket symptom. Kan ju ta flera dagar för ägget att släppa vid ägglossning och flera dagar innan det får fäste i livmodern, och det vet ju inte din app:) eller min :) troligtvis är man kortare gången än man tror bara!

Kan ju vara att ägget fäst senare. 11 dagar efter ägglossning fick jag plus på ett testa tidigt test. På dag 10 var det negativt. På 4+1 fick jag gravid 1-2 så det kan ju vara så och på 4+5 fick jag 2-3. Tar ett nytt test på torsdag och hoppas på 3+ då
  • Bell13
    vanjastina skrev 2016-03-20 07:45:40 följande:
    Va inte orolig. Man ska ha en hcg nivå på 2499 eller runt det för att det ska slå över till 3+. Det är bara det att det tar längre tid för hcg att "gå över" i urinet än i blodet, så du kan ha rätt nivå i blodet men för lågt i urinet för att veckoindikatorn ska visa rätt (jag har googlat ihjäl mig på de här testerna eftersom jag fick missfall i januari och då slog de aldrig om från 2-3). Testa när du gått över 6+0, jag läste om många som inte fick 3+ förrän runt 6+2. Jag tänkte testa när jag är på 5+4, då är det en vecka sedan mitt 2-3 veckor, så får vi se..
    Tänker att jag testar på torsdag igen. Är det fortfarande gravid 2-3 veckor så får jag anta att det stannat. Känner mig riktigt deppig och ångrar verkligen att jag testade hade jag inte gjort det hade jag kunnat vara glad och känna glädje får hoppas på det bästa.
  • vemorkarvänta
    Flurriburr skrev 2016-03-20 05:39:13 följande:

Vad skönt! Ja kontorsjobb är ju lite lugnare så borde nog gå bra. Jag jobbar bara extra så jag lär jobba så länge som möjligt innan för å få in pengar :/

Ja på vissa börjar det väl synas runt v12. Jag har redan lite mage (ser redan gravid ut med den mage jag har -.-) så här är det inga problem! :p

Ja det är ganska skönt faktiskt, fast blir segt ibland när man måste sitta en hel dag.

Ja det verkar ju vara väldigt individuellt hur fort det syns :), man längtar ju efter att få se en kula men man vill ju inte bli stor som ett hus kanske :D
  • linolin

Mitt tredje missfall på ett år kom som sagt förra torsdagen och det stod 2-3 på det digitala då. Gjorde inte det med de andra två missfallen bara 1-2 så jag trodde allt va ok men det va det inte men har man symtom så kan man vara lugn.

Svar på tråden BF november 2016