• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • Tildakmaria

Hej och grattis alla!

Jag plussa igår, är idag 5+2 väntad födsel 16/11. Min första graviditet. Det ända jag känner av än så länge är att jag går ofta och kissar och mina bröst har nog blivit en aning större. Ringde bm direkt efter det positiva beskedet och fick en tid den 30/3.

Packade in testet i ett paket och gav min sambo igår när han kom hem från jobbet. ???? Han har varit förkyld och tjatat om en ny temp, så han skratta när han fick paketet och va säker på att jag köpt en temp och packat in. När han såg testet så fick han tänka lite sen förstod han och blev jätte glad.

Ringde till min chef och berättade idag. Jag kör lastbil och är den ända anställda så jag tyckte att det va rättvist att han fick veta så fort som möjligt. Kan ju bli missfall och då är det också skönt att chefen redan vet. Han tog det positivt.

För övrigt är det inget som vet. Tänkte vänta till efter besök hos bm innan våra familjer får veta.

• Bell13
    Matl skrev 2016-03-19 09:50:42 följande:

Fy börjar känna av illamåendet mer och mer nu..kommer i vågor än så länge.. Hoppas inte jag blir lika illamående som jag var sist när jag var gravid Sen är jag svintrött på kvällen och somnar på 1 sekund typ men vaknar tidigt på morgonen och är pigg och kan inte somna om? Så knepigt...

Jag somnar 21 på kvällen och vaknar 4.30 sen sover jag 1 h på eftermiddagen med är så sjukt trött. Illamående var tredje dag ungefär. Men det blir väl värre. Rätt skönt att ha symptom
  • Flurriburr
    vemorkarvänta skrev 2016-03-19 09:41:11 följande:

Det är första barnet här också :), Jag vet egentligen inte vad det är för slags samtal jag ska på nu, ha ha. Hon sa att det tar en timme för hon brukar ha så mycket hon vill säga :)

Haha! Intressant är det. Och spännande när man inte har en aning om vad som händer! Har ingen å prata med, min sambo vet lika lite som jag å vi väljer att inte berätta för någon ännu :)
  • Let it Rain
    Flurriburr skrev 2016-03-19 13:21:40 följande:
    Haha! Intressant är det. Och spännande när man inte har en aning om vad som händer! Har ingen å prata med, min sambo vet lika lite som jag å vi väljer att inte berätta för någon ännu :)
    Själv håller jag på att bli tokig eftersom jag inte ens har pojkvännen att prata med ännu (han kommer hit i början på nästa vecka och jag vägrar berätta en sån här sak över telefon).
  • monn

Jag har precis samma sovmönster nu också! Jättekonstigt! Vaknar av att jag är kissnödig och hugrig!!

Bell13 skrev 2016-03-19 12:49:44 följande:

Jag somnar 21 på kvällen och vaknar 4.30 sen sover jag 1 h på eftermiddagen med är så sjukt trött. Illamående var tredje dag ungefär. Men det blir väl värre. Rätt skönt att ha symptom

• Let it Rain
    monn skrev 2016-03-19 14:44:17 följande:

Jag har precis samma sovmönster nu också! Jättekonstigt! Vaknar av att jag är kissnödig och hugrig!!

Jag somnar också tidigt (vilket för mig innebär runt 22 och vaknar tidigt (omkring 7). Då är jag i vanliga fall en riktig nattuggla som sällan lägger mig innan 1 och kliver upp innan 9. :p
  • Matl

Inte nog med detta med trötthet och vakna tidigt på morgonen osv. Mitt humör är sjukt ojämnt oxå....skiftar mellan glad, irriterad, arg, ledsen osv osv. Haha Sjukt jobbigt och tankarna far i huvudet om allt möjligt..känner verkligen hur hormonerna sprutar i kroppen

• Kärlekövervinnerallt
    Tussilago89 skrev 2016-03-18 14:35:20 följande:

4+6 idag och varje dag till vecka 12 känns ju helt olidligt lång! ;) 

Någon som också har BF 21 Nov kanske? Har ganska så tydliga symtom (ömma bröst, kissar hela tiden, spänner i magen och har även haft några dagar med rejält illamående som jag känner igen från när jag var gravid med dottern) men man vågar ju inte riktigt glädjas med nyheten före man passerat den magiska "gränsen". Antar att fler känner igen sig, speciellt om man som vi har varit med om missfall tidigare. Ni som har lyckats boka VUL, hur har ni gått tillväga? Som jag minns det så är första UL typ vecka 18? 

Har bf den 21 november med. Men är bara 4+4 idag. Hur kan du ligga 2 dagar före??
  • vanjastina
    Kärlekövervinnerallt skrev 2016-03-19 16:13:49 följande:
    Har bf den 21 november med. Men är bara 4+4 idag. Hur kan du ligga 2 dagar före??
    Hm, kan det ha att göra med när man haft ägglossning t ex? Jag är nämligen i v 4+5 enligt min app men har också bf 21 november, har räknat efter när min ÄL var.
  • Kärlekövervinnerallt

Jag vet med säkerhet att min ägglossning var den 1 mars och för att få det rätt enl kliniken skulle jag räkna 14 dagar bakåt. Dvs sista mensen 16 feb.

Är det för att man har olika Luteus(heter det så?) faser?

Svar på tråden BF november 2016