• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • Ztella

4+5 och fick också 2-3 veckor idag, så skönt!
    För en vecka sen fick jag inte gravid, i tisdags 1-2 och idag 2-3.
    Då vi också har missfall i bagaget känns det underbart!!

• Tussilago89

4+6 idag och varje dag till vecka 12 känns ju helt olidligt lång! ;) 
    Någon som också har BF 21 Nov kanske? Har ganska så tydliga symtom (ömma bröst, kissar hela tiden, spänner i magen och har även haft några dagar med rejält illamående som jag känner igen från när jag var gravid med dottern) men man vågar ju inte riktigt glädjas med nyheten före man passerat den magiska "gränsen". Antar att fler känner igen sig, speciellt om man som vi har varit med om missfall tidigare. Ni som har lyckats boka VUL, hur har ni gått tillväga? Som jag minns det så är första UL typ vecka 18? 

• monn

Okej! Vad nära vi är! Jag är 5+5, 28-31 dagars cykel, ägglossning runt 20/2. Borde ju visa 3+ imorgonbitti? :)

irrbloss_83 skrev 2016-03-18 07:04:53 följande:

Jag är i 5+6 idag, har varit lite nojig för att jag inte har några symtom... Fast egentligen har jag ju lite symtom bara inte så mycket som alla andra verkar ha :P

Hur långt gången är du?

• Let it Rain
    Tussilago89 skrev 2016-03-18 14:35:20 följande:

Någon som också har BF 21 Nov kanske? Har ganska så tydliga symtom (ömma bröst, kissar hela tiden, spänner i magen och har även haft några dagar med rejält illamående som jag känner igen från när jag var gravid med dottern) men man vågar ju inte riktigt glädjas med nyheten före man passerat den magiska "gränsen". Antar att fler känner igen sig, speciellt om man som vi har varit med om missfall tidigare. Ni som har lyckats boka VUL, hur har ni gått tillväga? Som jag minns det så är första UL typ vecka 18? 

Jag! Är på 4+5 idag.

Jag har dock inga tydliga symptom. Lite svag yrsel är det enda.
  • vanjastina

Jag har bf 20 november fast jag är i 4+4, inte alls många symptom ännu förutom molvärk i magen, känner att det gör ont i ligamenten liksom.. Kanske lite tröttare än vanligt men annars känner jag inte av graviditeten än, det skrämmer mig. Vill ha massor av symptom då jag fick missfall i februari, då hade jag verkligen 0 symptom.. Håller med att tiden fram till v 12 känns som en evighet!!
  • Tussilago89
    Let it Rain skrev 2016-03-18 14:55:14 följande:
    Jag! Är på 4+5 idag.

Jag har dock inga tydliga symptom. Lite svag yrsel är det enda.
    Det är ju fortfarande väldigt tidigt för att känna symtom egentligen! Det är ju mest nu i början som man hänger sig fast vid varje symptom för glatta livet haha sedan förbannar man sig ju bara över dem ;)
  • Tussilago89
    vanjastina skrev 2016-03-18 14:55:30 följande:
    Jag har bf 20 november fast jag är i 4+4, inte alls många symptom ännu förutom molvärk i magen, känner att det gör ont i ligamenten liksom.. Kanske lite tröttare än vanligt men annars känner jag inte av graviditeten än, det skrämmer mig. Vill ha massor av symptom då jag fick missfall i februari, då hade jag verkligen 0 symptom.. Håller med att tiden fram till v 12 känns som en evighet!!
    Ja rädslan för missfall suger ju lyckan ur det hela, speciellt när man varit med om det innan. Vi fick ett tidigt missfall innan vi blev gravida med dottern för 5 år sedan och den känslan glömmer man ju inte:/ Förhoppningsvis går det vägen denna gången! Synd att man är så otålig som person bara haha ;) 
  • Trasan87

Jag är oxå på 4+6 idag, byter vecka imorgon på lördagar. Fast jag har bf 19 nov, borde ju vara samma? Känner mig trött, ibland lite värk/hugg. Det finns vissa kliniker som man kan boka privat vul/ul tidigt. Kostar 550kr där jag ska gå.
  • Let it Rain
    Tussilago89 skrev 2016-03-18 15:07:19 följande:
    Det är ju fortfarande väldigt tidigt för att känna symtom egentligen! Det är ju mest nu i början som man hänger sig fast vid varje symptom för glatta livet haha sedan förbannar man sig ju bara över dem ;)
    Så är det nog! Nu har jag visserligen med i bagaget att jag vet att jag kan ha en helt symptomfri graviditet ganska länge utan att något behöver vara fel, för några år sedan blev jag nämligen gravid av misstag trots p-medel och upptäckte det inte förrän jag var i vecka 12 (gjorde abort). Man såg heller inget på mig utan jag var lika smal som vanligt. Rätt skrämmande att man kan gå så länge utan ett endaste symptom.
Svar på tråden BF november 2016