• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • 879214

Är det bara jag som inte är svullen? Var det runt BIM har jag för mig men nu är jag lika smal som vanligt (alltid varit pinnsmal). Något fel på mig? Eller ngn mer "osvullen"? Har inte heller ömma bröst men kanske för jag har så små? Mår däremot illa o kräks ibland. Har en äckelkänsla i halsen. Tvingar i mig lite knäckebröd, näringsdryck, glass, turkisk peppar o saft men ibland kmr de tyvärr upp lika fort. Blää alltså.

• 879214

En knäpp sak. Jag dagdrömmer mkt om god mat o tänker ååå de e ju såå gott o äta när man e hungrig men jag skulle aldrig nånsin kunna stoppa i mig ngt "gott" nu, matlusten finns inte. Nån mer som ändå längtar efter mat? Eller är det spykänsla på allt?

• boniish
    879214 skrev 2016-04-15 10:29:35 följande:

Gjorde du UL eller VUL?:)

Vul gjorde ja
  • boniish
    Maria_Mango skrev 2016-04-15 11:01:24 följande:

Jag är i vecka 7+3 och såg ett pickande hjärta häromdagen! <3. Underbar känsla, men eftersom jag har mångs mf i bagaget kan jag såklart inte slappna av. Men går hos en ljuvlig doktor och får komma tillbaka igen om två veckor.

Jag måste ha mammabrallor redan. Doktorn påpekade att min livmoder var stor och syntes tidigt (alla blev lite nervösa för tvillingar där ett tag...). Försöker ha pösiga kläder över, men tror att kollegor anar.

Jag mår illa till och från. Ganska rejält ibland men inte så jag kräks tack och lov. Annars är jag dödstrött och kan inte hålla mig från att gäspa rakt ut ibland.

En sak som är annorlunda den här gången är att jag kan dricka kaffe. Jag dricker bara koffeinfritt men förra gången kunde jag inte ens se åt en mugg. Annars liknar den hör graviditeten den förra; citrusfrukter och djungelvrål...det är det som står högst på min lista.

Hur mår ni? Har ni cravings?

Hoppas det går bra med denna graviditet & ingen MF. Har ett i bagaget sen tidigare & detta blir min första graviditet och hoppas de går bra denna gången . Är orolig & skulle börja med insemination då ja & mannen hade svårt & bli gravid. Nu skulle vi börja & blev plötsligt gravid ! Men orolig ! Mår dåligt emellan åt , inga sug på något eller liknande förutom att ja har svårt & äta egen lagad mat har ja märkt. Känner mig sjuk typ & trött
  • Mati

Jag hänger gärna med här. 10 dagar sedan fick jag reda på att jag väntar min första lilla. Känns t o m overkligt att skriva det här. Det var helt oplanerat, så det kom som en chock. När chocken hade lagt sig så började jag räkna på när jag hade min mens sist och enligt mina beräkningar så borde jag ha varit i 6e veckan. Men efter första besöket hos läkaren i tisdags så konstaterade han att jag var i min 10e vecka och idag går jag in i 11e. Det som jag trodde var mens var bara en annan sorts blödning. Jag märkte att det inte var som en vanlig mens då jag blödde väldigt lite men jag blödde ändå i 8-9 dagar. Jag misstänkte att jag var gravid då jag mådde lite illa men trodde det berodde på att jag hade påbörjat en detox kur i en månad och uteslöt kött i min diet. Sen när mensen uteblev i april så tog jag testet. Har mått dåligt men kunde ha varit mycket värre antar jag. Vissa av verkar ha det mycket värre än mig. Jag är heller inte svullen, man kan inte ana något alls. Känns bara lite hårt nere mot magen. Men jag är däremot jäkligt gasig i magen, bullrar rätt mycket där. Lite värk men inget jag inte klarar av. Vet inte riktigt vad jag ska förvänta mig för allt har gått så himla fort så det känns som om jag pratar om någon annans graviditet.

• Alorac82

Jag lämnar tråden då jag troligen har missfall. Blöder mycket och jag känner att det har gått åt skogen. Ska till bm på måndag och kolla så det inte behövs skrapa eller något sånt. Lycka till med alla november bebisar!

• 879214

Ska du inte göra ett VUL först så du får veta om det verkligen är missfall? Flera hör har ju trott de sen visat sig inte va så. Ta inte ut ngt i förskott. Har du ont? Lycka till hur som helst!

Alorac82 skrev 2016-04-15 13:58:11 följande:

Jag lämnar tråden då jag troligen har missfall. Blöder mycket och jag känner att det har gått åt skogen. Ska till bm på måndag och kolla så det inte behövs skrapa eller något sånt. Lycka till med alla november bebisar!

• Alorac82
    879214 skrev 2016-04-15 14:10:23 följande:

Ska du inte göra ett VUL först så du får veta om det verkligen är missfall? Flera hör har ju trott de sen visat sig inte va så. Ta inte ut ngt i förskott. Har du ont? Lycka till hur som helst!

Tack men jag har ont. Och det känns precis som det kändes när livmodern drog ihop sig efter mina snitt. Pratade med bm igår när jag började blöda lite och fick tid på måndag morgon för att se hur det är. Visst finns det en liten liten chans att det ändå går vägen men då får det bli en glad överraskning på måndag istället. Blir det värre med blödningen och smärtan kommer jag naturligtvis åka till akuten.
  • Maria_Mango
    Alorac82 skrev 2016-04-15 13:58:11 följande:

Stackars dig!!! Stor kram!
  • Maria_Mango
    879214 skrev 2016-04-15 11:20:03 följande:

Är det bara jag som inte är svullen? Var det runt BIM har jag för mig men nu är jag lika smal som vanligt (alltid varit pinnsmal). Något fel på mig? Eller ngn mer "osvullen"? Har inte heller ömma bröst men kanske för jag har så små? Mår däremot illa o kräks ibland. Har en äckelkänsla i halsen. Tvingar i mig lite knäckebröd, näringsdryck, glass, turkisk peppar o saft men ibland kmr de tyvärr upp lika fort. Blää alltså.

Njut av din smala mage så länge du kan! :) Du kommer ju få mage ändå, bara lyxigt att slippa svullet. :)

Jobbigt med illamåendet däremot, stackars dig. Jag mår illa, men kan äta det mesta iaf.
Svar på tråden BF november 2016