• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • vanjastina

Roligt med några ultraljud här i tråden och höra att det ser bra ut :D Jag har en läkartid på onsdag, då blir det diverse provtagningar och sedan sjukskrivning några veckor på det. När jag pratade med min bm som bokade läkartiden sa hon att jag antagligen kommer att få näringsdryck utskrivet för att inte tappa för många kilon.

• vanjastina

Undrar om det är någon härinne som börjat känna av foglossning? Saken är att jag är bara i v 10, men har sedan någon vecka tillbaka haft ordentligt ont i höfterna, allra värst på kvällen! Ibland hugger det till som en kniv i höften.

Saken är att jag vet inte ens om det är foglossning för det känns lite för tidigt :p Med dottern kom det runt v 18.

• Mrs R
    vanjastina skrev 2016-04-18 20:30:06 följande:

Undrar om det är någon härinne som börjat känna av foglossning? Saken är att jag är bara i v 10, men har sedan någon vecka tillbaka haft ordentligt ont i höfterna, allra värst på kvällen! Ibland hugger det till som en kniv i höften.

Saken är att jag vet inte ens om det är foglossning för det känns lite för tidigt :p Med dottern kom det runt v 18.

Jag har också kännt av det vissa dagar. Är rätt säker på att det är foglossning för jag känner igen det från förra graviditeten. Frågade min bm och hon sa att man kan känna av det tidigt, oftast tidigare andra gången.
  • BabyBlues85

Ska bli uppringd idag ang mina små blödningar. Hoppas jag får tid för vul! Ska på nöjespark idag och man får åka gratis men kommer inte åka något nu känner jag..jag som älskar karuseller annars! Vågar inte riskera något... Ha en bra dag!!

• Sajocawa
    vanjastina skrev 2016-04-18 20:30:06 följande:

Det kan säkert vara det, jag känner fortfarande av min foglossning till och från som jag hade när jag väntade mitt första barn (som nu är 1,5 år..) och det har dessutom allltid blivit mer påtagligt när jag blivit gravid igen..
  • Matl

Jag känner oxå av min foglossning lite grann redan. Hade svår foglossning med mina andra två och det kom tidigare med min andra...så jag gruvar mig lite inför hur denna gång kommer bli :-/ Ska köpa ett sånt där bälte tidigt så man har innan det blir värre sen.

Idag har jag oxå ringt kvinnokliniken för att boka tid för ett ultraljud efter min blödning som jag hade förra helgen. Har sen dess kommit brunt/gammalt blod varje dag.. och det beror ju troligtvis på blödningen då att det är det gamla som kommer ut och det var ingen fara sa dom på kvinnokliniken. Men jag vill dit nästa vecka för att se hur allt ser ut och om denna blödning läkt osv för att kunna slappna av helt. Ska dit dagen före vecka 12 och ser allt bra ut då så borde man ju kunna andas ut riktigt tycker jag. Tror ni att man får göra VUL eller UL då? Kanske blir VUL då igen det är pga blödningar jag ska dit..

• lilleskutt86

Jag var i vecka 11+6 igår när de gjorde vanligt ul på mig och då såg man tydligt. Men kanske de ändå vill göra en vaginal undersökning på dig iom dina blödningar.

Matl skrev 2016-04-19 10:32:00 följande:

Jag känner oxå av min foglossning lite grann redan. Hade svår foglossning med mina andra två och det kom tidigare med min andra...så jag gruvar mig lite inför hur denna gång kommer bli :-/ Ska köpa ett sånt där bälte tidigt så man har innan det blir värre sen.

Idag har jag oxå ringt kvinnokliniken för att boka tid för ett ultraljud efter min blödning som jag hade förra helgen. Har sen dess kommit brunt/gammalt blod varje dag.. och det beror ju troligtvis på blödningen då att det är det gamla som kommer ut och det var ingen fara sa dom på kvinnokliniken. Men jag vill dit nästa vecka för att se hur allt ser ut och om denna blödning läkt osv för att kunna slappna av helt. Ska dit dagen före vecka 12 och ser allt bra ut då så borde man ju kunna andas ut riktigt tycker jag. Tror ni att man får göra VUL eller UL då? Kanske blir VUL då igen det är pga blödningar jag ska dit..

• EBLF

Är i vecka 8+3 och fick en liten blödning i morse. Det var gammalt blod, och inte alls särskilt mycket, en matsked kanske. Har inte ont, men är så himla nojjig nu!!! Jag som precis börjat slappna av! Var på vul i vecka 6+5 och då hade hjärtat börjat ticka, hoppas hoppas grynet vill stanna kvar :(

• vanjastina
    EBLF skrev 2016-04-19 11:24:41 följande:

Är i vecka 8+3 och fick en liten blödning i morse. Det var gammalt blod, och inte alls särskilt mycket, en matsked kanske. Har inte ont, men är så himla nojjig nu!!! Jag som precis börjat slappna av! Var på vul i vecka 6+5 och då hade hjärtat börjat ticka, hoppas hoppas grynet vill stanna kvar :(

Förstår att du blir orolig, men det är säkert ingen fara!!
Svar på tråden BF november 2016