• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • idetenklabordetvackra
    boniish skrev 2016-04-15 10:03:27 följande:

Hallo !

Är i vecka 8 & var på ultra i måndags för att kolla att allt var bra. Såg när hjärtat slog och allt såg bra ut. Men ändå är ja orolig efter ja såg de ibland då ja mår dåligt i magen & känns som ja vill kräkas ibland . Har magkatarr tror ja, annars lite vimsig i huvudet känns de som. Kan inte äta min egna mat men allt måste va köpt för ja ska kunna äta haha. Trött hela tiden. Undra om allt står okej till .

Haha jag har haft likadant med maten , jag vill bara ha färdig köpt mat.. Vi äter sällan sånt men nu nomnom jag skulle kunna åka o köpa en färdig rätt,plocksallad donken pizza lr vad som när som helst ???? hoppas de går över snart haha
  • BabyBlues85

Småblöder lite då och då... Ca varannan dag nu i en vecka. Är lite och mest brunt men jag blir galen på denna oro. Hatar att gå på toaletten. Hade liknande förra graviditeten som gick bra men är lika orolig ändå. Lär försöka få ett Vul nästa vecka och kolla läget. V.9 i morgon.. Hoppas ni har en fin helg!

• vanjastina
    BabyBlues85 skrev 2016-04-16 09:37:55 följande:

Småblöder lite då och då... Ca varannan dag nu i en vecka. Är lite och mest brunt men jag blir galen på denna oro. Hatar att gå på toaletten. Hade liknande förra graviditeten som gick bra men är lika orolig ändå. Lär försöka få ett Vul nästa vecka och kolla läget. V.9 i morgon.. Hoppas ni har en fin helg!

Usch vad jobbigt, hade likadant när jag var gravid med dottern och det gick bra! Så länge det är brunt är det ingen fara sa de till mig, men jag var på helspänn hela tiden! Vet hur det känns :(
  • boniish
    idetenklabordetvackra skrev 2016-04-16 09:26:28 följande:
    Haha jag har haft likadant med maten , jag vill bara ha färdig köpt mat.. Vi äter sällan sånt men nu nomnom jag skulle kunna åka o köpa en färdig rätt,plocksallad donken pizza lr vad som när som helst ???? hoppas de går över snart haha
    Hehe Gud va jobbigt när allt ska köpas haha. Hur långt är du? Hur mår du utöver annars ? Ja blir så orolig eftersom ja har försökt i 2år med min man & lyckades en gång & fick MF & nu efter 1år gravid igen så blir ja orolig men va på vul 7+3 & såg ett tickande hjärta & allt var som de skulle. Är i vecka 9 idag !
    Ska på semester idag till Tyskland så ska gå kolla där oxå i veckan tänkte ja. Dem är bäst jämfört med Sverige & kontroller
  • idetenklabordetvackra
    boniish skrev 2016-04-16 10:37:39 följande:

Hehe Gud va jobbigt när allt ska köpas haha. Hur långt är du? Hur mår du utöver annars ? Ja blir så orolig eftersom ja har försökt i 2år med min man & lyckades en gång & fick MF & nu efter 1år gravid igen så blir ja orolig men va på vul 7+3 & såg ett tickande hjärta & allt var som de skulle. Är i vecka 9 idag !

Ska på semester idag till Tyskland så ska gå kolla där oxå i veckan tänkte ja. Dem är bäst jämfört med Sverige & kontroller

Haha köper inte alla måltider , lagar sambon maten så går de fint men ja vill inte röra den lr se den förrän den är klar...så de är väl när ja jobbar som jag fuskat om ja inte har matlåda me mig haha ..

Jag är i v10 , 9+5 , hwr mått som en påse skit bokstavligen sen v6.. när de var som värst var jag sängliggande i dagar av hemskt illamående. .nu mår ja bättre men illamåendet är kvar men hanterbart. .får nån dag då och då som är åt helvete , typ idag haha.. men jag mår BRA ändå ;) vi hwr oxå försökt "lämge", 2 år, fick MA 2013 & sen en mola så fick inte börja försöka förrän 2014 igen..Vi har gjort utredning och allt såg bra ut så vi väntade på IVF kallelse för vår läkare sa att vi ska få hjälp direkt, då + ja 3 mån senare.. Va på vul v6+2 & hjärtat tickade. . En sån underbar lättnad..ska tillbaka nästa vecka & göra ul, får täta kontroller pga molan senast.. tkr du ska försöka slappna av , de mår ni bäst av ! Jättesvårt jag vet , men oron gör en inget gott.. härligt at ni såg ett hjärta & att alt såg fint ut :) :) ha en fin semester i Tyskland & njut!!
  • Carolinevik

Illamående och en riktig dåsig "bakis" känsla i kroppen. Är helt matt och känner mig nästan sjuk. Jag är nervös över hur jobbet ska funka. Vill inte att mina kollegor ska veta än. Snyggt med nytt jobb och bli gravid. Försöker tänka på att jag jobbar för att leva inte lever för att jobba. Men man vet ju ändå hur många tycker och tänker.

• vanjastina

Ni andra som mår illa och kräks, finns det någon mat ni får i er och får behålla? I princip det enda jag kan äta utan att kräkas direkt är sådant där runt pärlan-bröd med lite smör och smaklös ost på. Försöker att äta t ex filmjölk med blåbär/hallon, smoothies, frukt.. Men det bara kommer upp igen efter en stund. Kanske hinner kroppen ändå ta upp lite vitaminer osv, hoppas det.

Vägde mig igår och står åtminstone still på min startvikt - är rädd för att tappa i vikt pga kräkningarna då jag redan är smal och inte har mycket att ta av. Förra graviditeten tappade jag 4 kg de första veckorna då jag knappt fick i mig någon mat alls.

Statusen just nu är hursomhelst soff- eller sängläge.. Har ingen ork, är yr och känner mig svimfärdig så fort jag gör något. Illamåendet och den ständiga bakfyllekänslan är värst! Att träna just nu är absolut inte att tänka på, vilket gör mig deppig.. Dagarna känns så oändligt långa. Är sååååå avundsjuk på er som inte har några symptom eller bara känner litegrann!

• 879214

Mår precis som du plus att jag har kraftig diarré sedan en månad tillbaka. Väger 44 till 166 cm så vill inte heller tappa vikt.... Kämpar med att äta men svårt. Har väl inget bra o komma mer just nu mer än att du är inte ensam.

vanjastina skrev 2016-04-16 22:40:43 följande:

Ni andra som mår illa och kräks, finns det någon mat ni får i er och får behålla? I princip det enda jag kan äta utan att kräkas direkt är sådant där runt pärlan-bröd med lite smör och smaklös ost på. Försöker att äta t ex filmjölk med blåbär/hallon, smoothies, frukt.. Men det bara kommer upp igen efter en stund. Kanske hinner kroppen ändå ta upp lite vitaminer osv, hoppas det.

Vägde mig igår och står åtminstone still på min startvikt - är rädd för att tappa i vikt pga kräkningarna då jag redan är smal och inte har mycket att ta av. Förra graviditeten tappade jag 4 kg de första veckorna då jag knappt fick i mig någon mat alls.

Statusen just nu är hursomhelst soff- eller sängläge.. Har ingen ork, är yr och känner mig svimfärdig så fort jag gör något. Illamåendet och den ständiga bakfyllekänslan är värst! Att träna just nu är absolut inte att tänka på, vilket gör mig deppig.. Dagarna känns så oändligt långa. Är sååååå avundsjuk på er som inte har några symptom eller bara känner litegrann!

• Emmissara
    vanjastina skrev 2016-04-16 22:40:43 följande:

När min illamående va som värst så kunde jag bara behålla plättar, inte många per gång men åt varannan timma ibland tom en gång i timman om jag inte vågade få i mig mycket. 

hoppas på att du mår bättre snart :)
  • Trasan87

Usch jag lider med er. Vecka 10 här och tro det eller ej så har illamåendet lättat något precis som förra graviditeten. Imorgon inskrivning och på tisdag ul, får vi se hur många det är där inne!

Svar på tråden BF november 2016