• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • Zebra89
    Hallonsoda2016 skrev 2016-04-18 09:48:57 följande:

Ska göra ultraljud i eftermiddag för att se att allt är okej med den lilla (8+1). Hamnade på sjukhus i början av månaden och man misstänkte graviditetspropp men det var svår migrän. Man gjorde då UL och VUL men man kunde inte se ngt annat än att graviditeten verkade sitta rätt i livmodern men man såg inget hjärta slå. Kan ha varit för tidigt för att se.

Har mått jätteilla och fått maxdos lergigan comp, väldigt ömma bröst. Så det talar för att det ska vara bra.

Men börjar bli nervös nu.

Hoppas ultraljudet går bra! Var säkert för tidigt att se.

Är också 8+1 idag :)

Har haft turen att inte må jätte illa men har väldigt svårt för att äta viss mat eller ens tänka på det.

Känns som evigheter innan jag får se min lilla på kub den 23/5 :/ Funderar på att gå till en privat motagning.
  • Hallonsoda2016
    Zebra89 skrev 2016-04-18 10:28:43 följande:

Hoppas ultraljudet går bra! Var säkert för tidigt att se.

Är också 8+1 idag :)

Har haft turen att inte må jätte illa men har väldigt svårt för att äta viss mat eller ens tänka på det.

Känns som evigheter innan jag får se min lilla på kub den 23/5 :/ Funderar på att gå till en privat motagning.

Vad roligt med bf samma datum! :)

Jag förstår att man är nyfiken. Jag har inte fått tid för kub ännu. Jag tror inte att det kostar så mkt att gå privat :)

Hoppas hoppas att det går bra idag! Håll tummarna.
  • lilleskutt86

Hej alla!

Jag har inte skrivit här på eeevigheter men har läst det mesta ni skrivit så har lite koll på er och era små liv :)

Idag är det dags för UL för mig. Är supernervös då det i höstas vid första UL upptäcktes att jag hade fått MA. Då var jag i 7+1 och nu 11+6, så har ju gått längre denna gången utan några komplikationer iaf. Men man vet ju aldrig. Är supernervös över att de inte ska hitta ngt men också väldigt spänd av förväntan!

Återkommer senare om hur det gick :) om allt har gått bra kommer jag nog våga bli lite mer aktiv här också :)

• 879214

Hade några något symtom innan ditt MA i höstas? Blödning lr så?

lilleskutt86 skrev 2016-04-18 10:37:59 följande:

Hej alla!

Jag har inte skrivit här på eeevigheter men har läst det mesta ni skrivit så har lite koll på er och era små liv :)

Idag är det dags för UL för mig. Är supernervös då det i höstas vid första UL upptäcktes att jag hade fått MA. Då var jag i 7+1 och nu 11+6, så har ju gått längre denna gången utan några komplikationer iaf. Men man vet ju aldrig. Är supernervös över att de inte ska hitta ngt men också väldigt spänd av förväntan!

Återkommer senare om hur det gick :) om allt har gått bra kommer jag nog våga bli lite mer aktiv här också :)

• vainilla
    Trasan87 skrev 2016-04-18 09:22:24 följande:

Måste man göra glukosbelastning med andra barnet? Om man inte ligger i riskzonen.

Vi måste här nere. O har man ngn i släkten som har diabetes så får man även göra en tidig glukosbelastning med.
  • Hallonsoda2016
    lilleskutt86 skrev 2016-04-18 10:37:59 följande:

Hej alla!

Håller tummarna! Ska också göra UL idag för att se att allt står rätt till!
  • Let it Rain
    Hallonsoda2016 skrev 2016-04-18 11:28:55 följande:
    Håller tummarna! Ska också göra UL idag för att se att allt står rätt till!
    Hoppas att det går bra! Jag ska göra ett UL imorgon, i v. 9+2. :)
  • lilleskutt86

Hej!

Ja, det hade jag men inte lika mycket som denna gången. Jag började blöda fem dagar efter ultraljudet som visade på ett troligt MA och sen tog det 1,5 vecka till innan jag blött ut allt.

879214 skrev 2016-04-18 11:01:41 följande:

Hade några något symtom innan ditt MA i höstas? Blödning lr så?

• lilleskutt86

Allt såg bra ut! Lilla mini växer som den ska, den rullade runt och hjärtat slog fint! Så otroligt lyckliga är vi! Felade på fem dagar från min beräkning men det var väldigt vanligt enligt läkaren då maskinen har en felmarginal på en vecka ungefär.

Svar på tråden BF november 2016