• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • Matl
    lilleskutt86 skrev 2016-04-19 10:42:13 följande:

Jag var i vecka 11+6 igår när de gjorde vanligt ul på mig och då såg man tydligt. Men kanske de ändå vill göra en vaginal undersökning på dig iom dina blödningar.

Okej ja precis...får nog räkna med att det blir ett VUL. Men ja det hade varit skönt att få göra ett vanligt...men huvudsaken allt ser bra ut så Härligt med ditt lyckade ultraljud!
  • Mammalängtan

Hoppar gärna in här, har läst era inlägg ett tag men inget skrivit :) har bf 22 november med mitt andra barn (första född 19 november 2012) var på vul idag och såg en liten böna med tickande hjärta o allt såg bra ut v8+6 idag :) har PCO så det har tagit oss 2 år att få till vårt lilla hjärta. Fanns de en fb grupp?

Kärlek övervinner allt
  • Matl
    EBLF skrev 2016-04-19 11:24:41 följande:

Är i vecka 8+3 och fick en liten blödning i morse. Det var gammalt blod, och inte alls särskilt mycket, en matsked kanske. Har inte ont, men är så himla nojjig nu!!! Jag som precis börjat slappna av! Var på vul i vecka 6+5 och då hade hjärtat börjat ticka, hoppas hoppas grynet vill stanna kvar :(

Ingen fara säkert! Så länge det är gammalt blod så ska det vara lugnt, fick jag höra senast idag av sjukhuset. Jag hade även en riktigt stor blödning för 1.5 vecka sen och trodde det var kört men nädå allt såg bra ut med fostret och hjärtat slog osv. Så blödningar behöver absolut Inte betyda nått hemskt, även om man såklart blir orolig. Det går nog bra ska du se!
  • EBLF
    Matl skrev 2016-04-19 13:22:47 följande:

Ingen fara säkert! Så länge det är gammalt blod så ska det vara lugnt, fick jag höra senast idag av sjukhuset. Jag hade även en riktigt stor blödning för 1.5 vecka sen och trodde det var kört men nädå allt såg bra ut med fostret och hjärtat slog osv. Så blödningar behöver absolut Inte betyda nått hemskt, även om man såklart blir orolig. Det går nog bra ska du se!

Hoppas verkligen det. Skönt att det gick bra för dig :)
  • Trasan87

Ultraljudet idag såg bra ut och det var som tur är bara ett foster (släppte tre ägg)
    Jag kan också tänka mig gå med i fb gruppen, vem kan lägga till?

• essbee

Hej!

Jag såg nu något om en fb-grupp.. jag går också gärna med! Vem kan bjuda in? :)

• Mammalängtan
    idetenklabordetvackra skrev 2016-04-19 19:54:44 följande:

Man får bli vän med er för att kunna lägga till er , en mail man kan söka på er på fb så kan nog vem som helst lägga till er :)

Det går inte söka på mig så kan inte du skicka din mail till mig så kan vi bli vänner på fb så du kan lägga till mig?
    Kärlek övervinner allt
  • Greta90

Hej! Tänkte flika in här med några frågor..

Gick in i v.12 (11+0) idag, om man räknar sista mensens första dag. Imorgon har jag mitt första besök hos barnmorskan. Tänkte bara höra vad jag har att förvänta mig? Kommer dom att göra ett ultraljud så man får se att bäbis mår bra? Är det något speciellt jag måste tänka på?? Är otroligt nervös och rädd att det inte ska vara något där inne. de senaste 2 veckorna har jag inte känt av några direkta symptom och i måndags kom det lite, ytterst lite blod när jag torkade mig. Har dock inte haft någon mer blödning eller någon smärta eller liknande...... 

Är så orolig och nervös.. vill verkligen att det ska vara en liten bäbis där som mår bra..

Svar på tråden BF november 2016