Trasan87 skrev 2016-04-19 22:24:38 följande:
Är det inskrivning? Då brukar man få svara på massa frågor om typ kost, levnadsvanor, alkohol, sjukdomar inom familj etc. Passa på att ta upp din oro om symtomen.
Man får ta blodprov som kollar blodgrupp, vissa sjukdomar och kolla järnvärde och blodsocker. Man får kissa på en sticka så kissa inte precis innan. Ultraljud får man inte göra, det är bara speciella mottagningar som gör det som man får boka upp privat eller om något verkar fel! Lycka till!
Aa, det är mitt första besök så. Jag tog kontakt med min vårdcentral så fort jag plussat för att jag ville träffa en barnmorska och få detta bekräftat (trodde inte på att jag var gravid..haha) och då tog en kvinna kontakt med mig och frågade när jag hade min senaste mens och efter de bokade hon in de här besöket.
Jag har även fått några papper hemskickade som jag ska fylla i om min hälsa, levnadsvanor, sjukdomar m.m. inför besöket.
Får man göra något som kan bekräfta på att det finns ett liv där inne?? :/ Kommer aldrig palla vänta till v.18 eller när det nu är man gör RUL. Om det inte lever något där inne så vill jag gärna veta det.. :/ Är extra orolig nu pga blödningen och att jag ej känner några speciella symptom.