Anonym (Sara) skrev 2016-04-20 15:32:49 följande:
Hej!
Jag har kikat in regelbundet i denna grupp men aldrig skrivit. Är gravid v. 11 (10+3). Andra graviditet då första slutade i MA i oktober -15. Förra gången slutade mina symtom helt plötsligt en dag väldigt tidigt, v. 5 nån gång. Fick inte VUL förrän v. 7+9 men det konstaterades att fostret dött då redan v. 5 som jag kände av. Denna gången fick vi VUL v. 7+4 för att stilla oro och allt såg bra ut och allt har känts väldigt annorlunda. Symtomen har varit ömma bröst, illamående, trötthet framförallt. Det som nu oroar mig är att symtomen har försvunnit så där plötsligt igen. Mina bröst har varit superömma men nu är de bara pyttelite ömma. Illamåendet är också borta. Hur är era erfarenheter? Vet att illamåendet brukar ge sig kring dessa veckor men de ömma brösten då? Borde jag be om UL igen? Hade inga blödningar förra missfallet, inte hittills nu heller men det lugnar inte riktigt.
Jag är också i 10+3 och i både lördags och söndags var jag helt utan symtom, ingen bröstömhet, ingen trötthet, ingenting. Men sen på måndagen kom symtomen tillbaks och nu är det ungefär som vanligt.
Vet att det inte lugnar riktigt, men för mig ser allt i alla fall bra ut (har tillgång till UL på jobbet så jag tjuvkikade i måndags och då var det full gymnastik). Håller tummarna för dig!