• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • Greta90
    Belly skrev 2016-04-20 07:22:10 följande:
    Om du har blödit och tycker att du inte har några symptom så borde du få ett UL! Om du berättar det för barnmorskan och att du är orolig så kan hon boka in dig på ett UL om hon inte kan göra ett direkt.

Dom gör ju bara UL när man har anledning för det, men det har ju du!
    Ja jag ska berätta detta för barnmorskan och sedan får jag hoppas på det bästa! Ska dit idag efter lunch... Men brukar dom ha utrustning så man kan göra det direkt på plats?
  • Belly
    Greta90 skrev 2016-04-20 07:45:41 följande:
    Ja jag ska berätta detta för barnmorskan och sedan får jag hoppas på det bästa! Ska dit idag efter lunch... Men brukar dom ha utrustning så man kan göra det direkt på plats?
    Endel har det och sedan ska ju personen kunna göra ultraljudet också. Därför en del gör direkt. Och andra bokar en tid till det.

Lycka till idag!
  • Greta90
    Belly skrev 2016-04-20 07:48:19 följande:
    Endel har det och sedan ska ju personen kunna göra ultraljudet också. Därför en del gör direkt. Och andra bokar en tid till det.

Lycka till idag!
    Okej, då får vi hålla tummarna på att det går vägen idag, tack! :)
  • IccaPicca

Jag går in i vecka 11 imorgon. Längtar till kub 4/5! Är det inte spökveckor häromkring? Håller med er alla, man vill liksom bara veta att det finns ngn därinne som mår bra.
    I Sthlm där jag bor, iaf via min mvc, erbjuds alla kubtest oavsett ålder. Det är gratis. Om det skulle visa sig ngt får man gå vidare m den där nya blodprovsvarianten (NIPT) om man vill och jag förstod det som att det då var gratis. Annars kostar det uppemot 7500kr

• vanjastina

Idag har jag varit hos läkare, visade tecken på näringsbrist och uttorkning så hon sjukskrev mig 3 veckor till att börja med (vet att jag kommer få förlänga sen men jag vet inte varför hon inte skrev längre). Jag har tappat 4 kg pga kräkningarna vilket är mycket för mig som redan är pinnsmal :/ Hon sa att jag gott kunde åka in till akuten för att få dropp och må lite bättre, men jag har ingen lust att sitta där en hel dag och vänta, så hon sa att jag helt enkelt får försöka få i mig det som går, gärna sådant med socker i, t ex coca cola för att få lite energi.

Usch vad det här suger :C

• Stephenie

Hej.
    Jag vill mer än gärna gå med i facebook gruppen.
    Heter Stephenie Bergström där (är brun med stort afro hår och vit blus på min profil bild)

Tack på förhand 

• BabyBlues85

Ska på ul lr vul i morgon! Galet nervös! Ringde gynakuten och sa att jag småblöder då och då men inge ont lr så. Var inga problem att få en tid. Hoppas på det bästa nu! V.9 är jag i...

• Let it Rain
    Stephenie skrev 2016-04-20 12:50:49 följande:

Hej.
    Jag vill mer än gärna gå med i facebook gruppen.
    Heter Stephenie Bergström där (är brun med stort afro hår och vit blus på min profil bild)

Tack på förhand 

Jag kan lägga till dig i gruppen, men du behöver acceptera min vänförfrågan först. :)
  • Anonym (Sara)

Hej!

Jag har kikat in regelbundet i denna grupp men aldrig skrivit. Är gravid v. 11 (10+3). Andra graviditet då första slutade i MA i oktober -15. Förra gången slutade mina symtom helt plötsligt en dag väldigt tidigt, v. 5 nån gång. Fick inte VUL förrän v. 7+9 men det konstaterades att fostret dött då redan v. 5 som jag kände av. Denna gången fick vi VUL v. 7+4 för att stilla oro och allt såg bra ut och allt har känts väldigt annorlunda. Symtomen har varit ömma bröst, illamående, trötthet framförallt. Det som nu oroar mig är att symtomen har försvunnit så där plötsligt igen. Mina bröst har varit superömma men nu är de bara pyttelite ömma. Illamåendet är också borta. Hur är era erfarenheter? Vet att illamåendet brukar ge sig kring dessa veckor men de ömma brösten då? Borde jag be om UL igen? Hade inga blödningar förra missfallet, inte hittills nu heller men det lugnar inte riktigt.

• IccaPicca
    Anonym (Sara) skrev 2016-04-20 15:32:49 följande:

Hej!

Jag har kikat in regelbundet i denna grupp men aldrig skrivit. Är gravid v. 11 (10+3). Andra graviditet då första slutade i MA i oktober -15. Förra gången slutade mina symtom helt plötsligt en dag väldigt tidigt, v. 5 nån gång. Fick inte VUL förrän v. 7+9 men det konstaterades att fostret dött då redan v. 5 som jag kände av. Denna gången fick vi VUL v. 7+4 för att stilla oro och allt såg bra ut och allt har känts väldigt annorlunda. Symtomen har varit ömma bröst, illamående, trötthet framförallt. Det som nu oroar mig är att symtomen har försvunnit så där plötsligt igen. Mina bröst har varit superömma men nu är de bara pyttelite ömma. Illamåendet är också borta. Hur är era erfarenheter? Vet att illamåendet brukar ge sig kring dessa veckor men de ömma brösten då? Borde jag be om UL igen? Hade inga blödningar förra missfallet, inte hittills nu heller men det lugnar inte riktigt.

Jag har typ inga symptom den här veckan från hur många som helst innan. Googlade upp spökveckor och de kan visst börja häromkring. Jag är i v 10 (9+6) idag.
Svar på tråden BF november 2016