• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • vanjastina

Någon mer än jag här som är vegetarian? :) Jag är demivegetarian, dvs förutom vegetarisk kost så äter jag ägg, mjölk och fisk. Jag tränar relativt mycket också så man blir ju lite nojig att man inte får i sig allt som man behöver/att man tränar för hårt/äter för lite nu när man är gravid. När jag var gravid med min dotter så åt jag kött också så då var jag inte så nojig gällande det ;p

• monn

Jag äger också Aco Gravid :)

vanjastina skrev 2016-03-15 05:20:52 följande:

Innan jag blev gravid åt jag tillskott av folsyra och D-vitamin, nu har jag övergått till "ACO gravid" som min barnmorska rekommenderade min förra graviditet :)

• Lurefix
    vanjastina skrev 2016-03-15 07:12:35 följande:

Någon mer än jag här som är vegetarian? :) Jag är demivegetarian, dvs förutom vegetarisk kost så äter jag ägg, mjölk och fisk. Jag tränar relativt mycket också så man blir ju lite nojig att man inte får i sig allt som man behöver/att man tränar för hårt/äter för lite nu när man är gravid. När jag var gravid med min dotter så åt jag kött också så då var jag inte så nojig gällande det ;p

Här har du en till vegetarian fast till skillnad från dig är jag lakto-ovo-vegetarian så min största rädsla är att inte få i mig tillräckligt med kalcium och omega men ska ta upp detta på inskrivningen då jag såg något om dietist för special kost. Detta blir mitt första barn :)
  • Let it Rain
    vanjastina skrev 2016-03-15 07:12:35 följande:

Lika här! Jag äter dock precis som du ägg, mjölk, fisk/skaldjur samt tränar en del (dock ej regelrätt styrketräning).
  • sarapetra
    Tossen skrev 2016-03-14 20:47:59 följande:

INGEN som kan lägga till i gruppen? :(

Verkar inte som så.. :( Det finns en annan grupp på Facebook om du vill vara med i den? :)
  • Bär

Jag hoppar in här med, plussade precis!!

Är fortfarande i chock, det var vårat första försök och allt. Jag trodde det skulle ta månader, haha :D

• Matl

Jag får nog hem två digitala cb idag och tänkte testa för att se att det ökar bra och få 2-3 och sen 3+ då för att lugna oron om missfall. När ska det visa 2-3 om jag hade ÄL ca 28 februari och är i vecka 4+2 nu?

• vanjastina
    Lurefix skrev 2016-03-15 08:10:07 följande:
    Här har du en till vegetarian fast till skillnad från dig är jag lakto-ovo-vegetarian så min största rädsla är att inte få i mig tillräckligt med kalcium och omega men ska ta upp detta på inskrivningen då jag såg något om dietist för special kost. Detta blir mitt första barn :)
    Ahaa det har jag inte sett att de hade, det ska jag också kolla med min bm :) Man vill ju vara säker på att få i sig allt som behövs (men jag tror att jag får det då jag äter väldigt mycket blandade bär/grönsaker/frukt samt fisk & mjölk. Men lika bra att kolla upp)
Svar på tråden BF november 2016