• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • vanjastina
    Let it Rain skrev 2016-03-15 08:15:03 följande:
    Lika här! Jag äter dock precis som du ägg, mjölk, fisk/skaldjur samt tränar en del (dock ej regelrätt styrketräning).
    Kul med en till :) Jag är mest rädd för att jag ska få brist på järn & zink då jag vet att det kan drabba demivegetarianer, fast jag såg att mina gravidtabletter innehåller det. Ägg och mjölk innehåller ju massa bra ämnen så jag tror kanske inte att man behöver oroa sig så mycket..
  • vanjastina
    Matl skrev 2016-03-15 08:55:41 följande:

Jag får nog hem två digitala cb idag och tänkte testa för att se att det ökar bra och få 2-3 och sen 3+ då för att lugna oron om missfall. När ska det visa 2-3 om jag hade ÄL ca 28 februari och är i vecka 4+2 nu?

Det här undrar jag med! Är i v 4+1 och får hem två digitala imorgon. Tänkte testa på torsdag morgon, då borde jag ju få "2-3" eftersom det då gått 17 dagar sedan ÄL (hade ÄL 29 februari). Man borde väl kunna få "2-3" från 14 dagar efter ÄL och framåt tänker jag..? Fast det kan säkerligen diffa något. Uppdatera hur det går!!
  • Matl
    vanjastina skrev 2016-03-15 10:16:16 följande:

Det här undrar jag med! Är i v 4+1 och får hem två digitala imorgon. Tänkte testa på torsdag morgon, då borde jag ju få "2-3" eftersom det då gått 17 dagar sedan ÄL (hade ÄL 29 februari). Man borde väl kunna få "2-3" från 14 dagar efter ÄL och framåt tänker jag..? Fast det kan säkerligen diffa något. Uppdatera hur det går!!

Ja jag tänker oxå att det borde visa 2-3 nu ändå..är ju ändå 16 dagar sen ÄL nu.. men kanske beror på när ägget fäste eller? Men samtidigt så fick jag ju plus på testet redan på bim -4 eller -5 så kan inte ha fäst så sent.. men ja, nån som har erfarenhet kring detta??
  • vanjastina
    Matl skrev 2016-03-15 10:34:43 följande:
    Ja jag tänker oxå att det borde visa 2-3 nu ändå..är ju ändå 16 dagar sen ÄL nu.. men kanske beror på när ägget fäste eller? Men samtidigt så fick jag ju plus på testet redan på bim -4 eller -5 så kan inte ha fäst så sent.. men ja, nån som har erfarenhet kring detta??
    Enligt hemsidan (cb:s) så mäter tester från befruktningen. 2-3 "ska" man få i v4-5 och 3+ när man är i v5+. Så för mig borde det kunna visa 3+ nästa tisdag då jag är i 5+1.

Men det står också att de stämmer i 93%, så det finns ju ändå en viss felmarginal där.
  • vanjastina
    vanjastina skrev 2016-03-15 10:57:01 följande:
    Enligt hemsidan (cb:s) så mäter tester från befruktningen. 2-3 "ska" man få i v4-5 och 3+ när man är i v5+. Så för mig borde det kunna visa 3+ nästa tisdag då jag är i 5+1.

Men det står också att de stämmer i 93%, så det finns ju ändå en viss felmarginal där.
    *Enligt hemsidan så mäter det digitala testet. , ska det stå
  • monn

4+4 fick jag 2-3, nu är jag i 5+2 och väntar på att få se 3+ :) väntar med att testa tills helgen! Spännande!

vanjastina skrev 2016-03-15 10:16:16 följande:

• Matl
    vanjastina skrev 2016-03-15 10:57:01 följande:

Ja men precis, läste det jag med. Då borde jag få 2-3 nu och nästa vecka 3+. Men som sagt...felmarginal finns det ju där så man ska nog inte bli besviken om det visar mindre..då är man nog bara nån dag tidig eller så Får se om jag vågar testa när dom kommer
  • vanjastina
    Matl skrev 2016-03-15 11:08:59 följande:
    Ja men precis, läste det jag med. Då borde jag få 2-3 nu och nästa vecka 3+. Men som sagt...felmarginal finns det ju där så man ska nog inte bli besviken om det visar mindre..då är man nog bara nån dag tidig eller så Får se om jag vågar testa när dom kommer
    Ja, sen är halten hcg i blodet högre än koncentrationen som blir i urinen så man ska inte få panik heller om det inte är "exakt" på dagen ;p Det kan man lugna sig med :)
  • Matl
    vanjastina skrev 2016-03-15 11:12:52 följande:

Ja, sen är halten hcg i blodet högre än koncentrationen som blir i urinen så man ska inte få panik heller om det inte är "exakt" på dagen ;p Det kan man lugna sig med :)

Tog ett test nyss som visade 1-2. Men som sagt har ju bara gått nån dag sen jag plussade och är på 4+2 nu, dessutom hade jag knappt hållt mig i en timma då jag kissar hela tiden Är inte direkt orolig heller då jag har massa symtom men hade varit kul att få 2-3 men är nog nån dag tidig. Men kan aldrig hålla mig, har sämst tålamod!! Haha Nu ska jag spara sista testet och ta nästa vecka istället!
  • Iskristall
    sarapetra skrev 2016-03-15 08:42:50 följande:

Verkar inte som så.. :( Det finns en annan grupp på Facebook om du vill vara med i den? :)

Jag kan nog inte lägga till nu, men skickar ni privat meddelande med er mailadress eller lägger ut här kan jag nog lägga till er i kväll vid en dator?!
Svar på tråden BF november 2016