• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • vanjastina
    Matl skrev 2016-03-15 12:03:16 följande:
    Tog ett test nyss som visade 1-2. Men som sagt har ju bara gått nån dag sen jag plussade och är på 4+2 nu, dessutom hade jag knappt hållt mig i en timma då jag kissar hela tiden Är inte direkt orolig heller då jag har massa symtom men hade varit kul att få 2-3 men är nog nån dag tidig. Men kan aldrig hålla mig, har sämst tålamod!! Haha Nu ska jag spara sista testet och ta nästa vecka istället!
    Jag tror inte du behöver oroa dig alls, man ska dessutom ta med morgonurin för att få korrekt med veckovisaren tror jag? :) Jag får se om jag testar på torsdagmorgon (4+3) eller fredag..
  • Tossen
    sarapetra skrev 2016-03-15 08:42:50 följande:

Verkar inte som så.. :( Det finns en annan grupp på Facebook om du vill vara med i den? :)

Gärna! Är den hemlig?
  • essbee

Hej!

Jag är 27 år, bor i Stockholm och väntar mitt första barn. Är idag i vecka 6+5.

Vad är det för facebookgrupp ni pratar om? :) Så många sidor att gå igenom i denna tråd, hehe.
    Grattis till er allihop btw!!

• Let it Rain

Här är en till som oroar sig. Jag känner mig inte ett dugg gravid och de få symptom jag hade tidigare (lite molande i magen innan BIM och gaser) har nu också försvunnit helt. Det spelar ingen roll att jag vid båda mina tidigare graviditeter som jag avslutade självmant inte heller hade några symptom, jag oroar mig ändå. :(

• Matl
    vanjastina skrev 2016-03-15 12:51:57 följande:

Jag tror inte du behöver oroa dig alls, man ska dessutom ta med morgonurin för att få korrekt med veckovisaren tror jag? :) Jag får se om jag testar på torsdagmorgon (4+3) eller fredag..

Hehe ja jag var nog lite för ivrig och testa idag även fast det var lite för snabbt Men sista testet ska jag spara nu iaf och ta på morgonen nästa vecka Spännande när du ska testa då!
  • sarapetra

Tack, har skickat privat meddelande :)

Iskristall skrev 2016-03-15 12:09:01 följande:

Jag kan nog inte lägga till nu, men skickar ni privat meddelande med er mailadress eller lägger ut här kan jag nog lägga till er i kväll vid en dator?!

• sarapetra

Ja, den är hemlig :) Skicka ett mail till sommaregn@outlook.com och skriv din mailadress som är kopplad till ditt Facebook-konto så lägger hon till dig :) Tror inte hon hade möjlighet förrän imorgon men hon lägger till då :)

Tossen skrev 2016-03-15 12:54:53 följande:

Gärna! Är den hemlig?

• Bell13
    Matl skrev 2016-03-15 12:03:16 följande:
    Tog ett test nyss som visade 1-2. Men som sagt har ju bara gått nån dag sen jag plussade och är på 4+2 nu, dessutom hade jag knappt hållt mig i en timma då jag kissar hela tiden Är inte direkt orolig heller då jag har massa symtom men hade varit kul att få 2-3 men är nog nån dag tidig. Men kan aldrig hålla mig, har sämst tålamod!! Haha Nu ska jag spara sista testet och ta nästa vecka istället!
    Jag gjorde test förra torsdagen och var 4+2 och fick 1-2 gjorde ett nytt på söndagen alltså 4+5 och fick 2-3 så oroa dig inte för det
    Idag har dessutom illamåendet kommit med besked och har fått i mig ett halvt glas yoghurt. Fy är helt sänkt
  • RapidAngel
    Let it Rain skrev 2016-03-14 21:22:18 följande:
    Wow, vilken solskenshistoria! Jag är också stockholmare, men är något äldre (fyller 37 senare i år). Blev gravid på fjärde försöket naturligt. Trodde att det skulle ta bra mkt längre tid eftersom jag har fått höra att jag hade lite ont om ägg via tester jag gjort, men tydligen är kvaliteten rätt bra ändå. Eller det återstår väl att se eftersom jag just plussat och vad som helst kan hända.
    Kärlekövervinnerallt skrev 2016-03-14 21:16:33 följande:
    Jag är 30 och bor i Stockholm. Du?

Ganska roligt faktiskr. Ci fick påbörja ivf. Stimuleringen resulterade i endast 2 äggblåsor. Så de tog inte ut äggen utan vi fick ta en spruta så de släppte. 8 dagar senare fick jag plus. Kliniken sa att detta är ovanligt och blev lika flrvånade som oss att vi är gravida. :) nu väntar jag ivrigt på vul för att se om de 2 äggblåsorna släppte och om de ligger tvillingar där inne.

Hej tjejer!

STORT GRATTIS! Vilka STORIES ni sitter på!
    Jag tänkte såhär, det kan ju va kul med lite lokala kändisar också:) Så jag vill tipsa om den lite mindre gruppen BF November 2016 Stockholm:):)

• Bell13
    Let it Rain skrev 2016-03-15 12:56:30 följande:

Här är en till som oroar sig. Jag känner mig inte ett dugg gravid och de få symptom jag hade tidigare (lite molande i magen innan BIM och gaser) har nu också försvunnit helt. Det spelar ingen roll att jag vid båda mina tidigare graviditeter som jag avslutade självmant inte heller hade några symptom, jag oroar mig ändå. :(

Vilken vecka är du i? Symptomen brukar ju komma ordentligt i v 7-8
Svar på tråden BF november 2016