• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • RapidAngel

Tjena babes!
    GRATTIS till alla! Tänk att vi i just denna sekund odlar ett LIV innom oss! Det är så surrealistiskt så det är tokigt:)

Jag har supersvårt att fatta vilken dag/vecka jag är i? Läkaren (jag har gjort ett supertidigt VUL och ska på ett till nästa vecka. Går privat och det är skönt eftersom det lugnar mig att se att det ÄR nåt där) säger att jag är i en viss dag och NC-appen säger en annan. Jag har laddat ner några andra appar också men jag vill ju ha en som jag litar på.

Någon som kan hjälpa mig förstå? Jag hade sista mensens första dag den 4/2. Spelar det någon roll hur lång cykel jag har? Ska man bara räkna dagar från den 4 februari? Och, om det nu blir en annan siffra än i NC, hur fan ställer jag om den appen då?

• Matl
    Bell13 skrev 2016-03-15 13:18:45 följande:

Jag gjorde test förra torsdagen och var 4+2 och fick 1-2 gjorde ett nytt på söndagen alltså 4+5 och fick 2-3 så oroa dig inte för det

Idag har dessutom illamåendet kommit med besked och har fått i mig ett halvt glas yoghurt. Fy är helt sänkt

Tack för positiva ord! Jag borde ha väntat nån dag med att kolla men är ju så spännande och lugnande dessutom att kolla :-P Men ska hålla mig en vecka nu.. Fy vad jobbigt med illamående!! Vet att jag mådde hemskt illa med dottern som jag var gravid med sist.. det kom i vecka 8 eller nått.. Hoppas det blir lindrigt denna gång! Än så länge kan det komma lite i vågor men inget farligt än.. Hoppas du mår bättre snart!
  • Let it Rain
    Bell13 skrev 2016-03-15 13:20:06 följande:
    Vilken vecka är du i? Symptomen brukar ju komma ordentligt i v 7-8
    Vecka 5, så jag vet att jag är tidig. Ska försöka slappna av i tanken, men det är svårt. I detta läge hade jag faktiskt föredragit att kräkas ett par ggr om dagen bara för att få veta att mitt lilla sesamfrö till bebis mår bra.
  • RapidAngel
    Let it Rain skrev 2016-03-15 12:56:30 följande:

Här är en till som oroar sig. Jag känner mig inte ett dugg gravid och de få symptom jag hade tidigare (lite molande i magen innan BIM och gaser) har nu också försvunnit helt. Det spelar ingen roll att jag vid båda mina tidigare graviditeter som jag avslutade självmant inte heller hade några symptom, jag oroar mig ändå. :(

Hej! Samma här! Det är som att allt slutade helt plötsligt?! Jag kunde få "mensvärk" som var superkraftig i typ 30 sekunder och sen blev det bra. Jag har aldrig haft ont i brösten, metallsmak eller cravings. Jag har vart sjukt sur och arg, men det har också försvunnit (det var ju bra iof..) Och det är detta jag är mest nervös för: Jag är mindre trött! Jag sover tom mindre på nätterna och är inte ens trött på dagarna.. Mycket konstigt.

Men jag var på suuuupertidigt VUL i fredags och då fanns det iallafall någonting där. Ska faktiskt tillbaka redan nästa vecka för att se om man då kan se nåt hjärta. Hoppas på det:)

Vilken vecka är du i?
  • Sof15
    RapidAngel skrev 2016-03-15 13:18:59 följande:
    Kärlekövervinnerallt skrev 2016-03-14 21:16:33 följande:
    Jag är 30 och bor i Stockholm. Du?

Ganska roligt faktiskr. Ci fick påbörja ivf. Stimuleringen resulterade i endast 2 äggblåsor. Så de tog inte ut äggen utan vi fick ta en spruta så de släppte. 8 dagar senare fick jag plus. Kliniken sa att detta är ovanligt och blev lika flrvånade som oss att vi är gravida. :) nu väntar jag ivrigt på vul för att se om de 2 äggblåsorna släppte och om de ligger tvillingar där inne.

Hej tjejer!

STORT GRATTIS! Vilka STORIES ni sitter på!
    Jag tänkte såhär, det kan ju va kul med lite lokala kändisar också:) Så jag vill tipsa om den lite mindre gruppen BF November 2016 Stockholm:):)

Jag hittar inte den gruppen på fb,..Måste man bli inbjuden kanske? Och är den hemlig? :)
  • Let it Rain
    RapidAngel skrev 2016-03-15 13:47:27 följande:
    Hej! Samma här! Det är som att allt slutade helt plötsligt?! Jag kunde få "mensvärk" som var superkraftig i typ 30 sekunder och sen blev det bra. Jag har aldrig haft ont i brösten, metallsmak eller cravings. Jag har vart sjukt sur och arg, men det har också försvunnit (det var ju bra iof..) Och det är detta jag är mest nervös för: Jag är mindre trött! Jag sover tom mindre på nätterna och är inte ens trött på dagarna.. Mycket konstigt.

Men jag var på suuuupertidigt VUL i fredags och då fanns det iallafall någonting där. Ska faktiskt tillbaka redan nästa vecka för att se om man då kan se nåt hjärta. Hoppas på det:)

Vilken vecka är du i?
    Herregud vad jag känner igen mig! Jag är oförskämt pigg och vaknar lååååångt innan jag brukar. På det stora hela så kan jag säga att jag mår BÄTTRE än annars, för i normala fall har jag värk i ryggen men den är nu som bortblåst.

Jag är i vecka 5. (4+3 idag om jag har räknat rätt.) Du då?
  • vanjastina
    Let it Rain skrev 2016-03-15 12:56:30 följande:

Här är en till som oroar sig. Jag känner mig inte ett dugg gravid och de få symptom jag hade tidigare (lite molande i magen innan BIM och gaser) har nu också försvunnit helt. Det spelar ingen roll att jag vid båda mina tidigare graviditeter som jag avslutade självmant inte heller hade några symptom, jag oroar mig ändå. :(

Känner mig inte heller speciellt gravid, lite eldigare humör än vanligt bara. Så jag är skitnojig över att jag ska få missfall igen!
  • Trasan87
    RapidAngel skrev 2016-03-15 13:23:06 följande:

Tjena babes!
    GRATTIS till alla! Tänk att vi i just denna sekund odlar ett LIV innom oss! Det är så surrealistiskt så det är tokigt:)

Jag har supersvårt att fatta vilken dag/vecka jag är i? Läkaren (jag har gjort ett supertidigt VUL och ska på ett till nästa vecka. Går privat och det är skönt eftersom det lugnar mig att se att det ÄR nåt där) säger att jag är i en viss dag och NC-appen säger en annan. Jag har laddat ner några andra appar också men jag vill ju ha en som jag litar på.

Någon som kan hjälpa mig förstå? Jag hade sista mensens första dag den 4/2. Spelar det någon roll hur lång cykel jag har? Ska man bara räkna dagar från den 4 februari? Och, om det nu blir en annan siffra än i NC, hur fan ställer jag om den appen då?

Jag tycker också att det är jätte svårt att räkna ut eftersom det inte går att välja hur lång cykel man har någonstans. Har man längre cykel kommer självklart äl lite senare också. Jag vet vilket datum jag hade äl och ägget blivit befruktat så jag har utgått från det, men då stämmer inte mens dagen :)
  • Anonym (Första barnet)

Jag är i vecka 6+2 å mådde hela förra veckan så otroligt illa. Kräktes några dagar men hade ständigt illamående och svårt få i mig nått. Idag är illamåendet borta och jag har ätit lagad varm mat till lunch. (Har bara fått i mig kall mat innan)

Vad kan detta bero på? Blir så himla orolig. Illamåendet var fruktansvärt och jag var helt låst till hemmet. Men nu känns det hemskt att det är borta. .

Nån annan med liknande erfarenhet eller som vet vad de kan bero på. Hur ledsen och orolig bör jag va..

• Injon
    vanjastina skrev 2016-03-15 07:12:35 följande:

Någon mer än jag här som är vegetarian? :) Jag är demivegetarian, dvs förutom vegetarisk kost så äter jag ägg, mjölk och fisk. Jag tränar relativt mycket också så man blir ju lite nojig att man inte får i sig allt som man behöver/att man tränar för hårt/äter för lite nu när man är gravid. När jag var gravid med min dotter så åt jag kött också så då var jag inte så nojig gällande det ;p

Är lakto/ovo, men har börjat med fiskolja-omega-3 nu ändå, för att jag är lite nojig! Annars är jag nästan bara sugen på fräscha och krispiga saker, så jag tror det blir ganska nyttigt om än inte så varierat. Känt mig hemskt sugen på lax i några dagar nu, så vi får väl se om jag är vegetarian hela graviditeten eller ej! :)
Svar på tråden BF november 2016