• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • Skidbruden
    Tossen skrev 2016-03-14 20:47:59 följande:

INGEN som kan lägga till i gruppen? :(

Jag skickade meddelande till en i tråden 1 mars för att komma med. Det har inte hänt nåt. Så jag har gett upp.
  • björkis123

sarape­tra

#807  Idag 13:12

Ja, den är hemlig :) Skicka ett mail till sommaregn@outlook.com och skriv din mailadress som är kopplad till ditt Facebook-konto så lägger hon till dig :) Tror inte hon hade möjlighet förrän imorgon men hon lägger till då :)

Skidbruden skrev 2016-03-15 19:08:48 följande:

Jag skickade meddelande till en i tråden 1 mars för att komma med. Det har inte hänt nåt. Så jag har gett upp.

Detta är en annan fb grupp om jag fattat rätt se mailen ovan :) jag blev tillagt direkt och hade varit roligt om fler ville vara med! :)
  • Matl

Vad kan man göra för att lindra ligamentsmärtor?? Jag kan få så jäkla ont ibland när jag vänder mig i sängen, reser mig upp osv.. Speciellt om jag gör det snabbt. Vet att jag hade såhär med mina andra två oxå...men kan man lindra detta eller är det bara att ta det väääldigt försiktigt och tänka sig för? Så obehagligt ju..

• Bell13
    RapidAngel skrev 2016-03-15 13:23:06 följande:

Tjena babes!
    GRATTIS till alla! Tänk att vi i just denna sekund odlar ett LIV innom oss! Det är så surrealistiskt så det är tokigt:)

Jag har supersvårt att fatta vilken dag/vecka jag är i? Läkaren (jag har gjort ett supertidigt VUL och ska på ett till nästa vecka. Går privat och det är skönt eftersom det lugnar mig att se att det ÄR nåt där) säger att jag är i en viss dag och NC-appen säger en annan. Jag har laddat ner några andra appar också men jag vill ju ha en som jag litar på.

Någon som kan hjälpa mig förstå? Jag hade sista mensens första dag den 4/2. Spelar det någon roll hur lång cykel jag har? Ska man bara räkna dagar från den 4 februari? Och, om det nu blir en annan siffra än i NC, hur fan ställer jag om den appen då?

Det viktiga är väl just ägglossningen för det brukar väl vara 14 dagar till mens för de flesta? Mens till ägglossning kan ju variera lite mer. Räkna ägglossningen som 2+0
  • Let it Rain
    Bell13 skrev 2016-03-15 21:09:43 följande:
    Det viktiga är väl just ägglossningen för det brukar väl vara 14 dagar till mens för de flesta? Mens till ägglossning kan ju variera lite mer. Räkna ägglossningen som 2+0
    Jag har 12 dagar mellan min ÄL och mens (har testat med stickor och den ligger konstant på detta).

Om jag räknar ÄL (28/2) som 2+0 så borde jag vara i 4+2 idag och ha BF den 21 november. Jag har dock sett vissa kalkylatorer som sätter BF 19 november på mig när jag fyller i ÄL-datum. Vilket är egentligen korrekt?
  • Iskristall

Jag har lagt till er tre som skickat mail till mig om att ni vill vara med i fb-gruppen! Förutom dig som redan hade en inbjudan, jag har skickat ett meddelande till dig att den finns att acceptera!
    Kan även meddela att 4st från den här tråden redan har fått inbjudningar som ligger och väntar på att bli accepterade ifrån er, som ni fick för lite mindre än 1 vecka sedan. Så kolla er fb/mail!

• Iskristall
    Skidbruden skrev 2016-03-15 19:08:48 följande:
    Där är du! Du har en inbjudan till fb-gruppen redan som ligger och väntar på att du ska acceptera. Du blev inbjuden för ca 1 vecka sedan enligt fb.
  • Tossen
    Iskristall skrev 2016-03-15 21:40:43 följande:

Jag har lagt till er tre som skickat mail till mig om att ni vill vara med i fb-gruppen! Förutom dig som redan hade en inbjudan, jag har skickat ett meddelande till dig att den finns att acceptera!

Kan även meddela att 4st från den här tråden redan har fått inbjudningar som ligger och väntar på att bli accepterade ifrån er, som ni fick för lite mindre än 1 vecka sedan. Så kolla er fb/mail!

Jag har inte fått någon inbjudan :/ verkar inte fungera.
  • Iskristall
    Tossen skrev 2016-03-15 21:53:20 följande:
    Jag har inte fått någon inbjudan :/ verkar inte fungera.
    Hmm jag har skickat en inbjudan och ser i gruppen att du ligger som väntande till att acceptera din inbjudan...
  • RapidAngel
    Sof15 skrev 2016-03-15 14:55:31 följande:
    Jag hittar inte den gruppen på fb,..Måste man bli inbjuden kanske? Och är den hemlig? :)
    Ooop! Sorry! Den är här på FV! Har du någon bra FB grupp? OBS! Måste vara superhemlig:)
Svar på tråden BF november 2016