• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • vemorkarvänta
    Let it Rain skrev 2016-03-16 16:56:45 följande:

Jag testade positivt redan förra torsdagen och har sedan dess testat en gång till. BIM var i lördags och mensen uteblev då. Däremot har jag inte ett endaste symptom förutom utebliven mens, så jag känner mig lite orolig. :/

Jag tror inte det är jättevanligt att man känner så mycket symptom så tidigt, att mensen håller sig borta är nog det bästa symptom man kan ha =)
  • Tussilago89

Detta kändes som en tråd för mig! Plussade i helgen efter några månaders tappra försök. Jag och sambon har en dotter på snart 5 så detta blir (peppar peppar) ett efterlängtat syskon ??

• Pluttisen
    Tussilago89 skrev 2016-03-16 17:43:45 följande:

Detta kändes som en tråd för mig! Plussade i helgen efter några månaders tappra försök. Jag och sambon har en dotter på snart 5 så detta blir (peppar peppar) ett efterlängtat syskon ??

Välkommen och grattis tussilago :)
  • vanjastina

V 4+3 här idag. Fick precis "2-3" på cb digital, känns tryggt att hcg ökar iallafall och det stämmer ju bra med veckorna.. Ska ta ett digitalt nästa torsdag igen (då är jag i 5+3) och se om det slagit över till 3+, känns inte som att jag kan slappna av lite förrän då faktiskt.. Men så är det när man haft missfall innan. Då testade jag bara med digitalt en gång, i v 6+2 och då stod det "2-3" varpå jag visste att det inte stämde och sen fick jag MF dagen efter :/

Men hursomhelst är jag glad för dagens resultat!! :D

• Let it Rain
    vemorkarvänta skrev 2016-03-16 17:15:32 följande:
    Jag tror inte det är jättevanligt att man känner så mycket symptom så tidigt, att mensen håller sig borta är nog det bästa symptom man kan ha =)
    Igår kväll började jag känna lite mer, men det är främst magen som är orolig/gasig igen. Jag fick då för mig att även inspektera den i spegeln och noterade en svag upphöjning på vänster sida (jag är väldigt smal och minsta lilla syns därför). Det känns "skvalpigt" där under! Detta gjorde mig LUGN, för det bevisar att något händer där. :)
  • Let it Rain
    vanjastina skrev 2016-03-17 04:06:24 följande:

V 4+3 här idag. Fick precis "2-3" på cb digital, känns tryggt att hcg ökar iallafall och det stämmer ju bra med veckorna.. Ska ta ett digitalt nästa torsdag igen (då är jag i 5+3) och se om det slagit över till 3+, känns inte som att jag kan slappna av lite förrän då faktiskt.. Men så är det när man haft missfall innan. Då testade jag bara med digitalt en gång, i v 6+2 och då stod det "2-3" varpå jag visste att det inte stämde och sen fick jag MF dagen efter :/

Men hursomhelst är jag glad för dagens resultat!! :D

Hur länge sedan var detta MF?
  • Ztella

Hoppar in här jag också. Detta är helt otroligt, har en son efter många års försök som slutligen kom till genom IVF.
    Nu hade vi bestämt oss för syskonförsök och använda ett nerfryst redan befruktat ägg. Sagt och gjort så börjar jag med tabletterna som ska stimulera ägglossning, testar med ägglossningstest för att se om det stämmer in så vi kan åka till kliniken. Tyvärr infaller insättningen på en helg så det skjuts en månad.
    Men i tisdags så plussade jag alltså :)

Har flertalet missfall i bagaget, senast för ett år sen då jag också blev gravid helt naturligt.
    Hoppas på att ärtan vill stanna. Denna gång känns det dock väldigt annorlunda mot sist så jag hoppas det är ett gott tecken!
    Är i V.4+4 enligt sista mensens första dag.

• vanjastina
    Let it Rain skrev 2016-03-17 05:18:18 följande:
    Hur länge sedan var detta MF?
    Jag fick missfall den 4 februari, i v 7. Hcg var endast 300 dagen efter att mitt missfall börjat, och tre dagar senare 45, så jag tror aldrig att det var speciellt högt heller..
  • Let it Rain
    vanjastina skrev 2016-03-17 05:58:28 följande:
    Jag fick missfall den 4 februari, i v 7. Hcg var endast 300 dagen efter att mitt missfall börjat, och tre dagar senare 45, så jag tror aldrig att det var speciellt högt heller..
    Om du blir gravid igen inom tre månader från ett MF så är chansen HÖGRE att du lyckas behålla barnet. Läste en ny studie om det för inte alls länge sedan. :)
  • vanjastina
    Let it Rain skrev 2016-03-17 06:05:55 följande:
    Om du blir gravid igen inom tre månader från ett MF så är chansen HÖGRE att du lyckas behålla barnet. Läste en ny studie om det för inte alls länge sedan. :)
    Underbart :D läste något liknande för ett tag sedan, och det kan ju inte sägas för många ggr!! :D Tack för din pepp <3
Svar på tråden BF november 2016