• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • Let it Rain
    Ztella skrev 2016-03-17 05:57:49 följande:

Hoppar in här jag också. Detta är helt otroligt, har en son efter många års försök som slutligen kom till genom IVF.
    Nu hade vi bestämt oss för syskonförsök och använda ett nerfryst redan befruktat ägg. Sagt och gjort så börjar jag med tabletterna som ska stimulera ägglossning, testar med ägglossningstest för att se om det stämmer in så vi kan åka till kliniken. Tyvärr infaller insättningen på en helg så det skjuts en månad.
    Men i tisdags så plussade jag alltså :)

Har flertalet missfall i bagaget, senast för ett år sen då jag också blev gravid helt naturligt.
    Hoppas på att ärtan vill stanna. Denna gång känns det dock väldigt annorlunda mot sist så jag hoppas det är ett gott tecken!
    Är i V.4+4 enligt sista mensens första dag.

Grattis!

Jag är också i v 4+4 idag. :) Vilka symptom har du?
  • Bell13
    vanjastina skrev 2016-03-17 04:06:24 följande:

V 4+3 här idag. Fick precis "2-3" på cb digital, känns tryggt att hcg ökar iallafall och det stämmer ju bra med veckorna.. Ska ta ett digitalt nästa torsdag igen (då är jag i 5+3) och se om det slagit över till 3+, känns inte som att jag kan slappna av lite förrän då faktiskt.. Men så är det när man haft missfall innan. Då testade jag bara med digitalt en gång, i v 6+2 och då stod det "2-3" varpå jag visste att det inte stämde och sen fick jag MF dagen efter :/

Men hursomhelst är jag glad för dagens resultat!! :D

Stort grattis till graviditeten. Har två missfall i bagaget så förstår din oro. Vid mina missfall ökade inte mina veckor heller på clearblue. Hoppas att du får behålla ditt lilla gryn och att allt går vägen för er stort grattis igen. Det här är mitt fjärde barn jag väntar och jag är i 5+2 idag
  • Bell13
    Ztella skrev 2016-03-17 05:57:49 följande:

Hoppar in här jag också. Detta är helt otroligt, har en son efter många års försök som slutligen kom till genom IVF.
    Nu hade vi bestämt oss för syskonförsök och använda ett nerfryst redan befruktat ägg. Sagt och gjort så börjar jag med tabletterna som ska stimulera ägglossning, testar med ägglossningstest för att se om det stämmer in så vi kan åka till kliniken. Tyvärr infaller insättningen på en helg så det skjuts en månad.
    Men i tisdags så plussade jag alltså :)

Har flertalet missfall i bagaget, senast för ett år sen då jag också blev gravid helt naturligt.
    Hoppas på att ärtan vill stanna. Denna gång känns det dock väldigt annorlunda mot sist så jag hoppas det är ett gott tecken!
    Är i V.4+4 enligt sista mensens första dag.

Stort grattis till din graviditet hoppas allt ska gå vägen för dig.
  • Ztella

Ler it rain:
    Molvärk, hjärtklappning och extremt trött är det jag känner mest av.. Lite småillamående ibland. Du då?

• Ztella

Magen är som en ballong.. Kan inte minnas att den va såhär i början med sonen...

• Let it Rain
    Ztella skrev 2016-03-17 06:30:21 följande:

Ler it rain:
    Molvärk, hjärtklappning och extremt trött är det jag känner mest av.. Lite småillamående ibland. Du då?

Hade lite molvärk strax innan BIM, men nu känner jag knappt det längre. Har faktiskt inga andra symptom heller. Möjligen lite, lite gasig i magen.
  • Alorac82

Idag har jag inskrivning hos barnmorskan. Då känns det mer som att det är på riktigt.... V. 7+0 idag så det känns ändå lite tidigt med inskrivning. Med mina två stora tjejer gjorde jag inte det innan v 10 tror jag.

• vanjastina

Idag har jag helt sjuk "mensvärk" (växtvärk?).. Skulle bara vilja ligga hemma i soffan med en vetekudde och en mysig filt. Samtidigt känns det ju exakt som när mensen sätter igång så jag nästan väntar på det, haha.

• idetenklabordetvackra

God morgon ! Hur mår ni ? Jag har sovit som en kratta & mår illa när ja ligger på sidan när ja ska somna?! Har inte kommit ut på morgonpromenaden med Hundarna , brukar gå 5 km varje morgon så de är lite motionerade innan dagen drar igång.. men mår illa & hwr ingen lust haha.. fixk papper så nästa vecka ska ja till sjukhuset på kontroll , är då i v7 lr 8..hoppas de gör ett vul så ja kan släppa tankarna om en mola igen !! Ringer bm eftet de för inskrivning tänket jag :)

Svar på tråden BF november 2016