• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • Matl
    vanjastina skrev 2016-03-17 04:06:24 följande:

V 4+3 här idag. Fick precis "2-3" på cb digital, känns tryggt att hcg ökar iallafall och det stämmer ju bra med veckorna.. Ska ta ett digitalt nästa torsdag igen (då är jag i 5+3) och se om det slagit över till 3+, känns inte som att jag kan slappna av lite förrän då faktiskt.. Men så är det när man haft missfall innan. Då testade jag bara med digitalt en gång, i v 6+2 och då stod det "2-3" varpå jag visste att det inte stämde och sen fick jag MF dagen efter :/

Men hursomhelst är jag glad för dagens resultat!! :D

Åh vad härligt!! Skönt Ska testa jag med inom närmaste dagarna igen
  • lillaskräp

6+0 idag. Började blöda litegrann igår och har en väldigt jobbig sjukdomskänsla i kroppen. Är på gynakuten nu och hoppas på ett VUL.

• Lilla Luna

Vecka 9 närmar sig. När jag precis går in i vecka 10 ska jag ge mamma en fin påskpresent och avslöja hemlisen. Snart vecka 12 och inskrivning. Längtar! Ska ringa och boka in ett tidigt ul privat runt vecka 13, vill se det lilla miraklet. Därefter ska mina närmsta vänner och syskon få reda på nyheten med hjälp av ul-bilden.

Då jag klivit in i v.12 eller då vi fått sett vårt lilla pyre på ul så ska jag tillåta mig själv att börja köpa grejer och planera bebisrummet. Längtar massor!

• Bell13
    lillaskräp skrev 2016-03-17 11:18:38 följande:

6+0 idag. Började blöda litegrann igår och har en väldigt jobbig sjukdomskänsla i kroppen. Är på gynakuten nu och hoppas på ett VUL.

Hoppas att allt är bra med er
  • vanjastina
    lillaskräp skrev 2016-03-17 11:18:38 följande:

Åh nej, hoppas att allt går bra!!
  • vemorkarvänta
    Let it Rain skrev 2016-03-17 05:16:46 följande:

Igår kväll började jag känna lite mer, men det är främst magen som är orolig/gasig igen. Jag fick då för mig att även inspektera den i spegeln och noterade en svag upphöjning på vänster sida (jag är väldigt smal och minsta lilla syns därför). Det känns "skvalpigt" där under! Detta gjorde mig LUGN, för det bevisar att något händer där. :)

Jag har inte märkt av så mycket mer än att jag har liiiiite molande ibland =). Har ringt och pratat med barnmorska idag, ska åka på inskrivning kring vecka 6-7. :), känns sjukt spännande!
  • Flurriburr

Hejsan!

Plussade för ett par dagar sen, enligt appen är jag i v5 (4+1). Jag är fortfarande osäker på om det verkligen är sant. Två stickor som visar plus men jag vågar inte tro på det. Har inga symptom heller, känner absolut ingenting! Köpte texten bara för att typ. Trodde aldrig att de skulle vara positivt!

Men har bokat tid på mvc i april och hoppas allt går vägen! :)

• Trasan87

Ni som är gravida med andra barnet eller fler, har ni ringt och bokat inskrivning på Mvc än? Det är väl inte förrens typ v 12 man går dit?

• Alorac82
    Trasan87 skrev 2016-03-17 17:04:03 följande:

Ni som är gravida med andra barnet eller fler, har ni ringt och bokat inskrivning på Mvc än? Det är väl inte förrens typ v 12 man går dit?

Här där jag bor har de tydligen delat upp inskrivningen i två delar. Jag var på första delen idag (v7+0 enligt mina beräkningar men bm räknade annorlunda och fick v. 6+3). Bm frågade om alkohol/droger/rökning och informerade om vad man ska undvika under graviditeten. Inget nytt så det kändes ganska onödigt tyckte jag. Nästa del av inskrivningen ska jag på om en månad och då ska jag lämna urinprov och de ska ta blodprov och sånt.
  • Let it Rain

Nu har jag äntligen fått mitt första ordentliga symptom - yrsel! Vi får se hur det går på träningspasset idag. :D

Svar på tråden BF november 2016