• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • irrbloss_83

Här är det fortfarande för det mesta symtomlöst. Sover sämre på nätterna tycker jag, men är tröttare på kvällarna också. 
    Och så tycker jag att brösten blir ömmare och ömmare, och där finns det en dygnsvariation, det är bättre på morgonen när jag vaknar och så blir det värre och värre under dagen. 

Har lessnat på denna oro nu, så imorgon ska jag ta ett CB digital, och hoppas på att det inte blir "ur askan i elden" orosmässigt....

• RapidAngel
    Let it Rain skrev 2016-03-16 17:00:36 följande:

Är det någon här som vet ifall man kan se något alls i v 5+2? Jag har nämligen lyckats boka in ett VUL då eftersom jag är orolig över att jag inte känner något alls.

Hej! Jag gjorde exakt i 5+2 och såg då en svart bubbla med en prick i. Ska tillbaka på tisdag, kommer då att vara i 6+5 så då BORDE man se nåt:) Vilken dag ska du dit??? Du måste berätta sen:)
  • Bell13
    Trasan87 skrev 2016-03-17 17:04:03 följande:

Ni som är gravida med andra barnet eller fler, har ni ringt och bokat inskrivning på Mvc än? Det är väl inte förrens typ v 12 man går dit?

Förra gången fick jag komma i v 11 på inskrivning.
  • Bell13
    irrbloss_83 skrev 2016-03-17 18:03:02 följande:

Här är det fortfarande för det mesta symtomlöst. Sover sämre på nätterna tycker jag, men är tröttare på kvällarna också. 
    Och så tycker jag att brösten blir ömmare och ömmare, och där finns det en dygnsvariation, det är bättre på morgonen när jag vaknar och så blir det värre och värre under dagen. 

Har lessnat på denna oro nu, så imorgon ska jag ta ett CB digital, och hoppas på att det inte blir "ur askan i elden" orosmässigt....

Jag ska också köra ett digitalt imorgon och hoppas på 3+ då blir jag lugn. Har symptom och så där men känns som jag vill se en ökning på veckorna på testet ändå.
  • Matl

Jag tänkte kanske ringa imorgon och boka tid för inskrivning hos mvc. Även om man inte lär få komma dit på ett par veckor ändå.. Tror det brukar vara runt vecka 12, var det med mina andra två iaf.

• irrbloss_83
    Bell13 skrev 2016-03-17 19:07:31 följande:
    Jag ska också köra ett digitalt imorgon och hoppas på 3+ då blir jag lugn. Har symptom och så där men känns som jag vill se en ökning på veckorna på testet ändå.
    Hur långt gången är du?
  • linolin
    lillaskräp skrev 2016-03-17 11:18:38 följande:

6+0 idag. Började blöda litegrann igår och har en väldigt jobbig sjukdomskänsla i kroppen. Är på gynakuten nu och hoppas på ett VUL.

Hur har det gått för dig?
  • vemorkarvänta
    Flurriburr skrev 2016-03-17 16:04:41 följande:

Hejsan!

Plussade för ett par dagar sen, enligt appen är jag i v5 (4+1). Jag är fortfarande osäker på om det verkligen är sant. Två stickor som visar plus men jag vågar inte tro på det. Har inga symptom heller, känner absolut ingenting! Köpte texten bara för att typ. Trodde aldrig att de skulle vara positivt!

Men har bokat tid på mvc i april och hoppas allt går vägen! :)

Jag plussade i förrgår och känner typ ingenting :), kanske att det molar lite i magen ganska ofta. Hade det inte varit för det här väldigt tydliga testet hade man ju inte trott på det, ha ha :D

• Bell13
    irrbloss_83 skrev 2016-03-17 19:09:56 följande:
    Hur långt gången är du?
    5+3 enligt NC eller 5+2 enligt den rosa gravidappen så det bör visa 3+ oavsett vilken app som har rätt.
  • irrbloss_83
    Bell13 skrev 2016-03-17 19:54:36 följande:
    5+3 enligt NC eller 5+2 enligt den rosa gravidappen så det bör visa 3+ oavsett vilken app som har rätt.
    Ja, kanske. Fast jag tror inte marginalerna är så stora innan man är i v7... Så har jag förstått det i alla fall, men jag är verkligen ingen expert...
Svar på tråden BF november 2016