LFF skrev 2016-03-07 10:35:51 följande:
Oj vad lite socker en del av er äter som tycker ni äter mycket socker.
Jag har genom åren ätit väldigt mycket socker, betydligt mer när jag var yngre än nu men till och från blir det fortfarande en hel del.
När det var som värst, i högstadiet, gymnasiet och ett par år därefter, så blev det en påse lösgodis a 7-8hg per dag, plus läsk. Ett mål lagad mat om dagen (middag, kunde slarvas med om mamma jobbade kväll) och frukost om jag orkade på skoldagar.
När jag flyttade till London över sommaren något år efter studenten byttes godiset ut mot kakor.
Flyttade och började plugga och då det inte fanns något ställe med riktigt gott godis blev det mer chips och glass istället. Plus minst en 6-pack Cola varje dag.
Blev pank en månad och drog in på Colan, sen dess har jag knappt druckit Cola för den avvänjningen vill jag inte gå igenom igen. Att avstå godis har aldrig varit något problem.
Har alltid varit kärnfrisk. Inte haft problem med blodsockernivåer som märkts utåt. Och då har jag slarvat något enorm med den vanliga maten periodvis då jag har alldeles för lätt att glömma bort att äta. När jag ätit så har det alltid varit hemlagat (eller pizza) från grunden men ensidigt då jag inte gillat att testa nya saker.
Numera äter jag betydligt bättre men mitt tidigare ätande har, så vitt jag vet, inte påverkat mig ett dugg hälsomässigt. Har inte haft problem med tänderna, eller något annat heller. Inte heller vikten påverkades av mitt ätande av sötsaker utan jag låg på ett BMI på ca 20. Och nej, träning fanns inte heller med i min världsbild.
När jag läste början av ditt inlägg tänkte jag mig en gravt överviktig person.