• Anonym (Vania)

Ni som äter mycket socker, hur mår ni?

För mycket socker är inte nyttigt för någon. Ändå är det svårt för många att låta bli det söta. Jag har ätit mycket socker i flera år. Med det menar jag ungefär 3 glassar, 800 g godis, 10 kakor och en halv burk sylt i veckan. Dessutom allt dolt socker i flingor och bröd. Jag börjar bli orolig för att få sjukdomar pga detta. Har börjat få smärtor i magen som jag tycker blir värre av socker.

Ni som äter mycket socker, hur mår ni? Har ni eller har haft sjukdomar? Kopplar ni ihop det med kosten?

• Svar på tråden Ni som äter mycket socker, hur mår ni?
  • Rafael90
    Anonym (Vania) skrev 2016-03-08 10:44:13 följande:
    Fast The one and only Kostdoktorn (kostdoktorn.se) är ju definitivt inte sponsrad av Nutrilett. Tvärtom. Han skulle inte se åt en kolhydrat.
    Kostdoktorn är den största fake man kan hitta. Han har blivit enormt populär pga hans "forskning" och banbytande dieter och kostråd men det mesta han påstår är ren bullshit.
  • Anonym (Vania)
    Rafael90 skrev 2016-03-08 15:46:18 följande:

Kostdoktorn är den största fake man kan hitta. Han har blivit enormt populär pga hans "forskning" och banbytande dieter och kostråd men det mesta han påstår är ren bullshit.

Läs hans bok och återkom sedan. Obs, hela boken, pärm till pärm.
  • Anonym (Vania)
    Vestra skrev 2016-03-08 13:01:43 följande:

Äter något sött dagligen. Åt nyss en punchrulle till kaffet. Ska vi se till maten så är det inte så mycket kolhydrater i det jag äter. Men det är inget jag är rädd för. Märker själv när min kropp fungerar som bäst. Och ja, jag vet, man ska inte äta massa extra socker varje dag. Men jag kan bara inte hjälpa det. Och mina värden var i alla fall på topp förra året. 

Det är bra att kolla sina värden. Många får det genom företagshälsovården. Jag skulle också vilja kolla blodsocker, fettet med mera men är rädd att vc ska avvisa mig.
  • Anonym (@)
    Rafael90 skrev 2016-03-08 15:46:18 följande:
    Verkligen ? Har du testat hans råd o kollat hur kroppen reagerar ?
  • Anonym (@)
    Anonym (Vania) skrev 2016-03-08 10:44:13 följande:
    Fast The one and only Kostdoktorn (kostdoktorn.se) är ju definitivt inte sponsrad av Nutrilett. Tvärtom. Han skulle inte se åt en kolhydrat.
    Du vet inte mycket om kostdoktorn va ? Hans råd om kost är inte utan kolhydrater bara mindre av det .
  • Guapa

Jag äter för tillfället väldigt mycket socker och mår prima. Därmed inte sagt att det är bra att äta socker. Det är skit och kommer förmodligen leda till massor av sjukdomar i längden.

Varför äter jag socker då? För att det är så himla gott :(

• Anonym (Vania)
    Anonym (Vania) skrev 2016-03-08 15:58:18 följande:

Det är bra att kolla sina värden. Många får det genom företagshälsovården. Jag skulle också vilja kolla blodsocker, fettet med mera men är rädd att vc ska avvisa mig.

*fetter
  • klyban
    Guapa skrev 2016-03-08 16:08:31 följande:
    Jag äter för tillfället väldigt mycket socker och mår prima. Därmed inte sagt att det är bra att äta socker. Det är skit och kommer förmodligen leda till massor av sjukdomar i längden.

Varför äter jag socker då? För att det är så himla gott :(

Socker är så nära en drog man kan komma, utan att vara en drog.
    Enda som saknas är ett ett tydlig berusning.
    Sugerhigh är inte tillräckligt starkt i mitt tycke, men andra anser det är tillräckligt tydligt.
    Man jämför faktisk socker med kokain, i hur djupt beroendet kan bli och hur svår abstinensen kan vara.

Ska man sen äta efter tanken "jag mår bra", så kan det bli rätt illa till slut.
    Socker är en långsam sak, alla tar inte skada av det, men orsakar mycket lidande för många.

• Anonym (Vania)
    Anonym (@) skrev 2016-03-08 16:05:10 följande:

Du vet inte mycket om kostdoktorn va ? Hans råd om kost är inte utan kolhydrater bara mindre av det .

Inlägget var en grov förenkling. Jo, jag läser bloggen och har läst boken.
  • Kjell2
    Anonym (Vania) skrev 2016-03-08 16:24:55 följande:
    Inlägget var en grov förenkling. Jo, jag läser bloggen och har läst boken.
    Så hur är en inte grovt förenklad åsikt om kolhydrater?
Svar på tråden Ni som äter mycket socker, hur mår ni?