• Darimna

Nu peppar vi varandra att komma i form igen!

Välkomen till en tråd där vi följs åt och hjälper varandra att komma igång efter graviditet och förlossning, bli av med eventuella extra kilon och få mer styrka och energi som är bra att ha till att ta hand om barnen. 

Berätta var du är och vart du vill komma så kan vi följa upp resultat efter hand. 

Var och en kan ta det i den takt de vill, men tänk på att det bör ha gått ett par månader efter förlossningen innan du börjar träna på allvar.

• Svar på tråden Nu peppar vi varandra att komma i form igen!
  • tiramisu
    HonanHöna skrev 2016-06-20 17:18:19 följande:

Får man hoppa in här? :) Fick en liten dotter för 16 dagar sen o försöker nu bli av med mina extra kg (26)!

Hej och välkommen till tråden!

Jag tränar med appen mammamage och går barnvagnspromenader. Har även tränat yoga och simning efter förlossningen. Min dotter är fem månader. Målet är att gå tillbaka till vikten före graviditeten.

Går du också promenader? Vilken typ av träning gillar du?
  • HonanHöna
    tiramisu skrev 2016-06-24 14:16:21 följande:

Hej och välkommen till tråden!

Jag tränar med appen mammamage och går barnvagnspromenader. Har även tränat yoga och simning efter förlossningen. Min dotter är fem månader. Målet är att gå tillbaka till vikten före graviditeten.

Går du också promenader? Vilken typ av träning gillar du?

Har också mamma mage appen.. Plus barnvagn promenad :)
  • Blicka
    HonanHöna skrev 2016-06-20 17:18:19 följande:

Får man hoppa in här? :) Fick en liten dotter för 16 dagar sen o försöker nu bli av med mina extra kg (26)!

Grattis till dottern o välkommen hit!
  • Blicka

Fick sällskap av sambon på en runda idag i spåret. Kör efter appen c25k o den är riktigt bra. Börjar med korta löpintervaller för att sakta öka på. Kul! Nu midsommarmiddag om en stund.

• HonanHöna
    Blicka skrev 2016-06-24 16:09:50 följande:

Grattis till dottern o välkommen hit!

Tack :)
  • Tina81
    tiramisu skrev 2016-06-24 13:54:10 följande:

Går du på mammaträning med Olga? Är det pass eller kör du själv med Olgas bok?

Jobbigt med skador. Hoppas de läker bra så att du kan börja med bollsport snart.

Kör själv med lite övningar från boken och lite gott och blandat med andra övningar. Nu har jag fått ok på att träna allt efter graviditeten, ska bara rehaba idrottsskadorna lite till :)

Hur går det för er?

Här har jag gått rätt stadigt ner i vikt med Lifesum. Längtar efter att slippa ligga på kaloriunderskott.

Har testat lite, inte ätardagar, utan snarare "ätarmåltider" på helger och ändå gått ner. Lite orolig för midsommar, försöker sköta mig hyfsat med alla frestelser. Innan kunde jag äta obegränsat utan att något hände och har tyvärr vant mig vid det beteendet..
  • tiramisu
    Blicka skrev 2016-06-24 16:11:07 följande:

Fick sällskap av sambon på en runda idag i spåret. Kör efter appen c25k o den är riktigt bra. Börjar med korta löpintervaller för att sakta öka på. Kul! Nu midsommarmiddag om en stund.

Åh, träning med intervaller är superbra! Själv älskar intervallsträning på konditionsmaskiner på gymmet.

Ska kolla in appen som du skrev om.
  • Darimna

Ytterligare ett par veckor har gårtt då jag helt prioriterat bort träning med ursäkt att det är så mycket att planera och fixa med midsommar, dotterns födelsedag m.m.

Men inser samtidigt att vi ju INTE prioriterar bort att titta på TV ett par timmar innan läggdags och en del dataspel och annat tidsfördriv blir det också under dagen de flesta dagarna. Sant att man behöver koppla av när det är mycket stress och planering, men man behöver träna också. Och det räcker med 15 minuter om dagen tycker jag.

Så nu har jag satt larm varje förmiddag kl 10 (den tid då det är allra troligast att jag är hemma och inte har superbråttom till något annat viktigt) då jag bara måste bryta allt och ta 15 minuter att träna. 

Klarar jag det en månad utan undantag (att behöva flytta det till en annan tid på dagen är okej) så ska jag fira med ett fint restaurangbesök. 

Tack för att ni håller igång tråden också, den hjälper mig att inte "glömma bort" att det är viktigt, även när det inte går så bra för mig

Kram på er

• tiramisu
    Tina81 skrev 2016-06-24 17:33:10 följande:

Kör själv med lite övningar från boken och lite gott och blandat med andra övningar. Nu har jag fått ok på att träna allt efter graviditeten, ska bara rehaba idrottsskadorna lite till :)

Hur går det för er?

Här har jag gått rätt stadigt ner i vikt med Lifesum. Längtar efter att slippa ligga på kaloriunderskott.

Har testat lite, inte ätardagar, utan snarare "ätarmåltider" på helger och ändå gått ner. Lite orolig för midsommar, försöker sköta mig hyfsat med alla frestelser. Innan kunde jag äta obegränsat utan att något hände och har tyvärr vant mig vid det beteendet..

Ah, du tränar med Olgas bok. Hoppas rehaben går bra så att du får träna bollsport snart igen.

Själv tränar jag fortfarade Mammamage-appen och är på sista nivån och massor barnvagnspromenader. Magen ser sig lik ut. Nu är det bara kilon till vikten före graviditeten att jobba på.

Jag skaffade Lifesum-appen som du nämnde. Jag är vanligtvis inget fan av att räkna kalorier, men appen var lätt att använda. Gilla att appen dessutom håller reda på hur mycket vatten som dricks under dagen!

Hur går det för er andra?
  • tiramisu
    Darimna skrev 2016-07-02 14:03:34 följande:

Ytterligare ett par veckor har gårtt då jag helt prioriterat bort träning med ursäkt att det är så mycket att planera och fixa med midsommar, dotterns födelsedag m.m.

Men inser samtidigt att vi ju INTE prioriterar bort att titta på TV ett par timmar innan läggdags och en del dataspel och annat tidsfördriv blir det också under dagen de flesta dagarna. Sant att man behöver koppla av när det är mycket stress och planering, men man behöver träna också. Och det räcker med 15 minuter om dagen tycker jag.

Så nu har jag satt larm varje förmiddag kl 10 (den tid då det är allra troligast att jag är hemma och inte har superbråttom till något annat viktigt) då jag bara måste bryta allt och ta 15 minuter att träna. 

Klarar jag det en månad utan undantag (att behöva flytta det till en annan tid på dagen är okej) så ska jag fira med ett fint restaurangbesök. 

Tack för att ni håller igång tråden också, den hjälper mig att inte "glömma bort" att det är viktigt, även när det inte går så bra för mig

Kram på er

Jättebra tips att sätta på alarmet och ta 15 minuters träning. Det är klart att du ska fira med ett restaurangbesök som belöning! Vilken "god" morot!
Svar på tråden Nu peppar vi varandra att komma i form igen!