• Darimna

Nu peppar vi varandra att komma i form igen!

Välkomen till en tråd där vi följs åt och hjälper varandra att komma igång efter graviditet och förlossning, bli av med eventuella extra kilon och få mer styrka och energi som är bra att ha till att ta hand om barnen. 

Berätta var du är och vart du vill komma så kan vi följa upp resultat efter hand. 

Var och en kan ta det i den takt de vill, men tänk på att det bör ha gått ett par månader efter förlossningen innan du börjar träna på allvar.

• Svar på tråden Nu peppar vi varandra att komma i form igen!
  • Tina81

Tack! Har börjat lite smått med bollsport!

Härligt att magen är tillbaka! Min är fortfarande inte platt, så jobbar på!

tiramisu skrev 2016-07-02 14:04:38 följande:

Ah, du tränar med Olgas bok. Hoppas rehaben går bra så att du får träna bollsport snart igen.

Själv tränar jag fortfarade Mammamage-appen och är på sista nivån och massor barnvagnspromenader. Magen ser sig lik ut. Nu är det bara kilon till vikten före graviditeten att jobba på.

Jag skaffade Lifesum-appen som du nämnde. Jag är vanligtvis inget fan av att räkna kalorier, men appen var lätt att använda. Gilla att appen dessutom håller reda på hur mycket vatten som dricks under dagen!

Hur går det för er andra?

• Blicka

Platt mage känns som ett minne blott ;) men är nöjd på det stora hela i o med att min magmuskeldelning gått ihop. Är väldigt glad för det! Idag blev det en löprunda. Kul!

• Blicka

Yngsta föddes i maj -15, mitten i juli - 13 o äldsta maj -09. Magmusklerna gick inte ihop mellan tvåan o trean.

• HonanHöna
    Blicka skrev 2016-07-03 22:32:06 följande:

Yngsta föddes i maj -15, mitten i juli - 13 o äldsta maj -09. Magmusklerna gick inte ihop mellan tvåan o trean.

Får du operera dig nu då eller?
  • Blicka
    HonanHöna skrev 2016-07-03 22:44:07 följande:
    Får du operera dig nu då eller?
    Nej nu har de gått ihop efter mammamage-träning! Det är jättekul.
  • Iowhannah
    HonanHöna skrev 2016-07-03 22:25:35 följande:

Hur längesen fick ni alla era barn? :)

Jag födde i oktober förra året. Första barnet.

Själv då?
  • HonanHöna
    Blicka skrev 2016-07-04 00:53:01 följande:

Nej nu har de gått ihop efter mammamage-träning! Det är jättekul.

Åh va härligt att det funkar så bra :) ja kör också me den! Fick min yngsta nu i juni
  • HonanHöna
    Iowhannah skrev 2016-07-04 06:42:09 följande:

Jag födde i oktober förra året. Första barnet.

Själv då?

Okej :) ja fick mitt andra nu i juni
  • Tina81

Fick barn i februari! Ca 3 kg kvar! De sista känns lite sega att bli av med:) frestas av att " leva lite" i sommar och ta upp det sen men då är det ju lite hängande över mig och jag vill få det gjort med!

Svar på tråden Nu peppar vi varandra att komma i form igen!