• Darimna

Nu peppar vi varandra att komma i form igen!

Välkomen till en tråd där vi följs åt och hjälper varandra att komma igång efter graviditet och förlossning, bli av med eventuella extra kilon och få mer styrka och energi som är bra att ha till att ta hand om barnen. 

Berätta var du är och vart du vill komma så kan vi följa upp resultat efter hand. 

Var och en kan ta det i den takt de vill, men tänk på att det bör ha gått ett par månader efter förlossningen innan du börjar träna på allvar.

• Svar på tråden Nu peppar vi varandra att komma i form igen!
  • Blicka

Hej hur går det för alla? Jag kämpar på med löpning o idag första gruppträningspasset på länge. Så kul!

• Tina81

Härligt!!

Jag har slutat med Lifesum & vägning. Börjat med min vanliga bollsport igen som förbränner mycket +att jag går med vagnen överallt. Lite styrkeövningar hemma. Så jag tänker att det borde bli bra "av sig självt" nu:) Unnar mig det jag vill ha ett tag nu iaf:)

Blicka skrev 2016-09-12 21:28:03 följande:

Hej hur går det för alla? Jag kämpar på med löpning o idag första gruppträningspasset på länge. Så kul!

• Iowhannah
    Blicka skrev 2016-09-12 21:28:03 följande:

Kul!

Här har träningen (och resten av mig) fått sig en rejäl törn pga en segdragen förkylning, så fort jag har känt mig frisk så har jag gjort lite för mycket (= gått en långsam skogspromenad) och mått sämre igen -.-

Jag har lagt ner allt vad kaloriräkning heter och lever bara på. I lördags visade vågen 70,4 och mitt största delmål är att komma under 70 så det känns nära nu! :D Trist dock att mitt barn fyller 1 om en månad och jag har fortfarande 3-4 kilo till startvikten...
  • Blicka
    Tina81 skrev 2016-09-12 21:37:07 följande:

Härligt!!

Jag har slutat med Lifesum & vägning. Börjat med min vanliga bollsport igen som förbränner mycket +att jag går med vagnen överallt. Lite styrkeövningar hemma. Så jag tänker att det borde bli bra "av sig självt" nu:) Unnar mig det jag vill ha ett tag nu iaf:)

Roligt att du kör på! Jag tänker också att det mesta handlar om balans rörelse o mat så brukar det mesta lösa sig.
  • Blicka
    Iowhannah skrev 2016-09-12 22:00:23 följande:
    Kul!

Här har träningen (och resten av mig) fått sig en rejäl törn pga en segdragen förkylning, så fort jag har känt mig frisk så har jag gjort lite för mycket (= gått en långsam skogspromenad) och mått sämre igen -.-

Jag har lagt ner allt vad kaloriräkning heter och lever bara på. I lördags visade vågen 70,4 och mitt största delmål är att komma under 70 så det känns nära nu! :D Trist dock att mitt barn fyller 1 om en månad och jag har fortfarande 3-4 kilo till startvikten...
    Känner igen det där... Bara att vänta ut förkylningen innan du kör igång för hårt. Frisk kommer du bli! Stirra dig inte blind på kilo tycker jag. Du är ju så gott som där redan! För egen del har kroppen omfördelat sig efter tre graviditeter, lite bredare, lite kärlekshandtag, lite pösigare mage mm. Vikten skiljer sig absolut från innan första o nu efter tredje men jag orkar inte sträva mot ngt viktmål. Jag vill ha kul när jag tränar men gärna unna mig ngt gott ibland också. Ska försöka komma iväg på gruppträning en gång i veckan o löpning en gång i veckan. Får se hur det går.
  • Darimna

Senaste grejen för mig nu är en app som heter 7 minuters träning

Den är verklgien toppen, man blir helt slut om man följer programmet 7min, första gågnerna klarade jag det inte ens, men efter bara 3-4 gånger gick det jättemycket lättare. Och man kan liksom inte skylla på att man inte hinner

• Blicka
    Darimna skrev 2016-11-06 16:46:39 följande:

Den är verklgien toppen, man blir helt slut om man följer programmet 7min, första gågnerna klarade jag det inte ens, men efter bara 3-4 gånger gick det jättemycket lättare. Och man kan liksom inte skylla på att man inte hinner

Vad roligt! Ska kika in den. Jag försöker komma iväg på träning om än det är svårt. Tränar lite hemma, har testat en sida med onlineträningsvideo. Nu stegräknartävling på jobbet som sporrar lite extra.
  • Iowhannah
    Darimna skrev 2016-11-06 16:46:39 följande:

Intressant, den ska jag kolla upp!

Pga två förkylningar och en konisering så har jag varken kunnat eller fått träna hårt sedan september nån gång. Jag tänker dagligen på både marklyft och knäböj och saknar gymmet så otroligt mycket! Snart, snaaart ska jag dit igen (och inte ta i fullt. Förra gången fick jag feber)! Jag längtar så sjukt efter att komma igång och få in en rutin nu!
  • Blicka
    Iowhannah skrev 2016-11-07 22:41:32 följande:
    Intressant, den ska jag kolla upp!

Pga två förkylningar och en konisering så har jag varken kunnat eller fått träna hårt sedan september nån gång. Jag tänker dagligen på både marklyft och knäböj och saknar gymmet så otroligt mycket! Snart, snaaart ska jag dit igen (och inte ta i fullt. Förra gången fick jag feber)! Jag längtar så sjukt efter att komma igång och få in en rutin nu!
    Tummar för att du snart är tillbaka för att kunna träna.
Svar på tråden Nu peppar vi varandra att komma i form igen!