• Darimna

Nu peppar vi varandra att komma i form igen!

Välkomen till en tråd där vi följs åt och hjälper varandra att komma igång efter graviditet och förlossning, bli av med eventuella extra kilon och få mer styrka och energi som är bra att ha till att ta hand om barnen. 

Berätta var du är och vart du vill komma så kan vi följa upp resultat efter hand. 

Var och en kan ta det i den takt de vill, men tänk på att det bör ha gått ett par månader efter förlossningen innan du börjar träna på allvar.

• Svar på tråden Nu peppar vi varandra att komma i form igen!
  • Darimna
    Tina81 skrev 2016-05-09 11:50:58 följande:

Härligt jobbat!

Här går det sakta framåt, snart klar med nivå 6 på mamma mage. Fortfarande putmage men den minskar iaf..går sakta ner i vikt med.

Lifesum-appen tycker jag om för art jag kan räkna ut hur mkt jag kan unna mig, igår tex en kaka :) Det hindrar mig från att ta många kakor som tidigare, då måste jag lägga in det i appen som ger mig dåligt betyg;)

Kör liberal lchf, Max 50 g kolhydrater / dag.

Promenad varje dag innan frukost med, skönt i solen :)

Hur går det för er andra?

Å. tack för tipset om Lifesum, kanske ska testa den med. 
  • Tina81
    Darimna skrev 2016-05-09 18:46:12 följande:

Å. tack för tipset om Lifesum, kanske ska testa den med. 

Ja den är jättebra! Sen jag började använda den för 9 dagar sen har jag gått ner 1 kg och tappat 2,5 cm runt midjan :) och då har jag ändå unnat mig lite efterrätt då och då:)
  • Darimna

Igår konkade jag upp en gammal barnvagn ur källaren och tog bebis på hans första riktiga barnvagnspromenad.

Det var mysigt, men hade bara en sittvagn som tyvärr inte hade fullt liggläge så han hasade ner lite, gullungen

• tiramisu

Vilken bra tråd! Jag hoppar in. Viktuppgången var 14 kg under graviditeten. Dottern föddes för fem månader sedan. Nu är det 5 kg kvar till startvikten före graviditeten. Vågen har stått stilla de senaste två månaderna.

Promenerar med barnvagnen varje dag. Började träna med Mamma mage-appen i maj. Magen är mindre putig sedan jag började med appen, men vikten är detsamma.

• Tina81
    tiramisu skrev 2016-06-03 22:38:17 följande:

Vilken bra tråd! Jag hoppar in. Viktuppgången var 14 kg under graviditeten. Dottern föddes för fem månader sedan. Nu är det 5 kg kvar till startvikten före graviditeten. Vågen har stått stilla de senaste två månaderna.

Promenerar med barnvagnen varje dag. Började träna med Mamma mage-appen i maj. Magen är mindre putig sedan jag började med appen, men vikten är detsamma.

Kul att du joinar! Den appen är bra! Jag körde intensivt 3 pass om dagen och magen blev mkt bättre ( men en bra bit kvar).

Också 5 kg kvar, går bättre och bättre! Räknar du kalorier?
  • Darimna

Hej tjejer...

Jag har inte hört av mig på någon månad. Men kul att ni fortsätter ändå

Jag gav upp träning och mammamagen och allt i början av maj när jag upptäckte att jag var gravid igen Kände dock att jag inte skulle klara en till graviditet på en gång eftersom min kropp är långt ifrån återställd efter den förra. 

Så jag har haft några omtumlande jobbiga veckor nu, men nu är det över och igår tog jag upp yogan igen. 

Gick ner ett par kilo på köpet i alla fall... 

• Blicka
    Darimna skrev 2016-06-05 09:33:52 följande:

Hej tjejer...

Jag gav upp träning och mammamagen och allt i början av maj när jag upptäckte att jag var gravid igen Kände dock att jag inte skulle klara en till graviditet på en gång eftersom min kropp är långt ifrån återställd efter den förra. 

Så jag har haft några omtumlande jobbiga veckor nu, men nu är det över och igår tog jag upp yogan igen. 

Tufft men kul att du är tillbaka. Här har träningen legat nere sen mitten av maj pga förkylning o nu återhämtar jag mig från lunginflammation. Tufft när jag helst bara vill fortsätta komma igång med löpträningen...
  • tiramisu
    Tina81 skrev 2016-06-04 00:38:25 följande:

Kul att du joinar! Den appen är bra! Jag körde intensivt 3 pass om dagen och magen blev mkt bättre ( men en bra bit kvar).

Också 5 kg kvar, går bättre och bättre! Räknar du kalorier?

Nej, jag räknar inte kalorier. Jag försöker äta nyttigt - mycket grönsaker.

Wow, 3 pass om dagen! Jag kör igenom alla övningar på min nivå varje dag plus en promenad. Det är lagomt för mig.
  • tiramisu
    Darimna skrev 2016-06-05 09:33:52 följande:

Hej tjejer...

Tufft! Hoppas du mår bättre. Kul att du tog upp yoga igen.

Jag kör också yoga ibland, men jag är en nybörjare (började efter jag fick barn).
  • tiramisu
    Blicka skrev 2016-06-05 10:36:25 följande:

Tufft men kul att du är tillbaka. Här har träningen legat nere sen mitten av maj pga förkylning o nu återhämtar jag mig från lunginflammation. Tufft när jag helst bara vill fortsätta komma igång med löpträningen...

Jobbigt med lunginflammation. Hoppas du mår bättre snart.
Svar på tråden Nu peppar vi varandra att komma i form igen!