• Darimna

Nu peppar vi varandra att komma i form igen!

Välkomen till en tråd där vi följs åt och hjälper varandra att komma igång efter graviditet och förlossning, bli av med eventuella extra kilon och få mer styrka och energi som är bra att ha till att ta hand om barnen. 

Berätta var du är och vart du vill komma så kan vi följa upp resultat efter hand. 

Var och en kan ta det i den takt de vill, men tänk på att det bör ha gått ett par månader efter förlossningen innan du börjar träna på allvar.

• Svar på tråden Nu peppar vi varandra att komma i form igen!
  • Tina81

Det låter bra att börja försiktigt!

Idag kom jag in i mina jeans jag hade innan jag blev gravid!!:) De sitter ju lite tightare och så men ändå, ett framsteg! Nu på väg till vänner och sen till landet! Kommande vecka kommer bli tuff med massa frestelser...

• Blicka
    Tina81 skrev 2016-07-08 18:26:03 följande:

Idag kom jag in i mina jeans jag hade innan jag blev gravid!!:) De sitter ju lite tightare och så men ändå, ett framsteg! Nu på väg till vänner och sen till landet! Kommande vecka kommer bli tuff med massa frestelser...

Härligt! För mig har vikten rasat fort men formerna har ändrats o kläder jag haft innan graviditet har inte suttit bekvämt på bra länge.
  • tiramisu
    HonanHöna skrev 2016-07-07 12:41:47 följande:

Haha strax utanför Göteborg. Här har det regnat i stort sett varje dag sen midsommar

Oj, regn varje dag! Det var trist.

Vi har mest sol , men det har inte varit så varmt den senaste veckan. Ca 20 grader idag. Utmärkt väder att promenera i tycker jag. Idag kom regnet. Det är fortfarande mörka moln kvar. Hoppas det blir bättre till nästa vecka.
  • Teddis

Gått 1,5 mil. Ska springa nu. Dricker Shakespeare och äter mindre o bättre kolhydrater. 10 kilo ska bort till september.

• tiramisu
    HonanHöna skrev 2016-07-08 08:37:44 följande:

Nä ja vet :) jag promenerar bara o använder min croissanter, plus mamma mage appen, allt har ja kollat me min bm om det e okej, så gör inget ja inte ska än :) vill som du säger, inte pajja nått.

Ah, förlossningen var i juni. Jag håller med de andra. Det är jättebra att du börjar försiktigt. Stressa inte upp dig om vikten. Fokusera på att må bra. Sköt om dig.
  • tiramisu
    Tina81 skrev 2016-07-08 18:26:03 följande:

Wow, skönt att kunna ha sina vanliga kläder igen! Jag har börjat använda några toppar från förr, men kjol och byxor passar fortfarande inte.

Gillar skarpt Lifesum som du nämnde. Lätt att använda. Skönt att den håller koll på kaloriintag. Jag överskrider oftast kolhydrater (enligt appen) trots att jag äter mindre av dem än innan graviditeten. Men jag är en person som behöver kolhydrater, så fort jag äter mindre av dem så tappar jag i vikt.

Gillar också att det går att "tjäna in" kalorier genom träningsaktiviteter. Tycker det är underbart att shopping räknas som träning! Jag kunde unna mig en glass ikväll utan att överskrida fett- och kaloriintaget.
  • tiramisu
    Teddis skrev 2016-07-09 21:33:13 följande:

Gått 1,5 mil. Ska springa nu. Dricker Shakespeare och äter mindre o bättre kolhydrater. 10 kilo ska bort till september.

Skönt med en långpromenad! Bra jobbat!

Jag har inte läst alla sidor i tråden. När var förlossningen?
  • HonanHöna
    tiramisu skrev 2016-07-09 23:40:18 följande:

Ah, förlossningen var i juni. Jag håller med de andra. Det är jättebra att du börjar försiktigt. Stressa inte upp dig om vikten. Fokusera på att må bra. Sköt om dig.

Ahdå.. Rasade väl lite väl fort, men de va ju pga att allt blev som det blev.. Men tränar inget ja inte ska iallafall :)
  • Iowhannah

Invägningen i går visade på -2 kg sedan förra veckan! Och -2,5 cm runt höfterna och -3 cm runt midjan :D Men så verkade jag vara extra svullen förra veckan (säkerligen pga att jag precis skulle ha pms), så egentligen är det väl -1 på allt. Minus är alltid minus :) Jag har tränat som vanligt och den enda förändringen jag har gjort i kosten är att jag har börjat äta kaseinpudding med hallon till frukost. Få kalorier och mycket protein.

Nu är vikten iaf under 73 kg. Målet är att komma under, och hålla sig under, 70 kg. Helst vill jag ner till 65-67 (där jag började), men det får bli nästa mål helt enkelt. Både jag och sambon ser ju att fettmassan blir mindre.

Nu är sonen snart 9 månader och superaktiv! Är han vaken så är det fart på honom, han ska helst vara överallt på samma gång, så det blir en del springande efter honom också :)

• Tina81

Härligt med glassen! :) Ja, älskar att kunna unna mig utan dåligt samvete med Lifesum! Det är så värt att ta ett extra varv runt parken eller äta kvarg & hallon till frukost för art kunna unna sig lite mer!

Semestern har börjat här och jag tar lite paus från appen och vågen. En hel del onyttigt har slunkit ner men också rört på mig en del.

Såg att magen inte alls putar lika mycket längre, inga rutor än men den är inte såå tokig ändå :)

Funderar på att räkna ut hur mycket kalorier jag kan äta för att ligga kvar på samma vikt och hålla mig till det under semestern. Eller inte räkna kalorier alls ett tag men det är ju lite läskigt :)

tiramisu skrev 2016-07-10 00:06:38 följande:

Wow, skönt att kunna ha sina vanliga kläder igen! Jag har börjat använda några toppar från förr, men kjol och byxor passar fortfarande inte.

Gillar skarpt Lifesum som du nämnde. Lätt att använda. Skönt att den håller koll på kaloriintag. Jag överskrider oftast kolhydrater (enligt appen) trots att jag äter mindre av dem än innan graviditeten. Men jag är en person som behöver kolhydrater, så fort jag äter mindre av dem så tappar jag i vikt.

Gillar också att det går att "tjäna in" kalorier genom träningsaktiviteter. Tycker det är underbart att shopping räknas som träning! Jag kunde unna mig en glass ikväll utan att överskrida fett- och kaloriintaget.

Svar på tråden Nu peppar vi varandra att komma i form igen!