• Darimna

Nu peppar vi varandra att komma i form igen!

Välkomen till en tråd där vi följs åt och hjälper varandra att komma igång efter graviditet och förlossning, bli av med eventuella extra kilon och få mer styrka och energi som är bra att ha till att ta hand om barnen. 

Berätta var du är och vart du vill komma så kan vi följa upp resultat efter hand. 

Var och en kan ta det i den takt de vill, men tänk på att det bör ha gått ett par månader efter förlossningen innan du börjar träna på allvar.

• Svar på tråden Nu peppar vi varandra att komma i form igen!
  • Iowhannah
    Tina81 skrev 2016-07-04 10:20:59 följande:

Fick barn i februari! Ca 3 kg kvar! De sista känns lite sega att bli av med:) frestas av att " leva lite" i sommar och ta upp det sen men då är det ju lite hängande över mig och jag vill få det gjort med!

Februari i år? Tre kilo är inte mycket, jag blir avundsjuk. Själv har jag fortfarande typ 6-7 kilo kvar till startvikt. Nästan så att jag ger upp hoppet lite.
  • HonanHöna
    Tina81 skrev 2016-07-04 10:20:59 följande:

Fick barn i februari! Ca 3 kg kvar! De sista känns lite sega att bli av med:) frestas av att " leva lite" i sommar och ta upp det sen men då är det ju lite hängande över mig och jag vill få det gjort med!

Hur mycket gick du upp? Om man får fråga :)
  • Tina81

Ge inte upp!:) vad är din största utmaning?

Ja i år, gick upp över 20 kg! När fick du barn och hur mycket gick du upp? Mkt försvann automatiskt men de sista 9 har jag fått slita med..

Iowhannah skrev 2016-07-04 10:46:18 följande:

Februari i år? Tre kilo är inte mycket, jag blir avundsjuk. Själv har jag fortfarande typ 6-7 kilo kvar till startvikt. Nästan så att jag ger upp hoppet lite.

• Iowhannah
    Tina81 skrev 2016-07-04 16:51:04 följande:

Ge inte upp!:) vad är din största utmaning?

Ja i år, gick upp över 20 kg! När fick du barn och hur mycket gick du upp? Mkt försvann automatiskt men de sista 9 har jag fått slita med..

Min största utmaning är nog kosten. Jag äter bra mat, men emellanåt hamnar jag i svackor med extremt sötsug. Förra veckan åt jag popcorn nästan varje kväll :/

Jag födde i oktober och jag vet inte exakt hur mycket jag gick upp, men det är runt 25-30 kilo. Jag började på 67 och sista gången jag vägde mig (typ en månad innan förlossning) visade vågen på 92,nånting. 10 kilo tappade jag den första veckan och resten har sakta men säkert runnit av, men nu är det som att vågen har stannat runt 74 kilo och jag vill inte väga över 70 :/
  • Darimna

Jag fick min andra i slutet av januari. 

Innan jag blev gravid med första barnet var jag lite överviktig. Efter graviditeten vägde jag 10 kg mindre än innan och under amningen gick jag ner ytterligare 5. 

Alltså -15kg tack vare första barnet, då var jag riktigt smal, kunde typ ha storlek S och 36 i kläder, det var härligt.

Efter andra graviditeten var jag tillbaka precis där jag började. Typ 3 kgs övervikt alltså. Eftersom det gått 4 år har jag inte kvar så mycket stora kläder utan går typ i det jag hade på mig när jag var höggravid nu  

• Darimna

Alltså VARFÖR blir det en smilie med pussmun när man försöker skriva en som räcker ut tungan?? Och hur gör man den vanliga? :- p

• tiramisu
    Blicka skrev 2016-07-03 21:44:51 följande:

Platt mage känns som ett minne blott ;) men är nöjd på det stora hela i o med att min magmuskeldelning gått ihop. Är väldigt glad för det! Idag blev det en löprunda. Kul!

Skönt att muskeldelningen gått ihop. Det viktiga är att du känner dig nöjd i det stora hela.

Bra att du håller i gång med löprundor.
  • tiramisu
    HonanHöna skrev 2016-07-03 22:25:35 följande:

Hur längesen fick ni alla era barn? :)

Jag fick barn i januari. Har ca 4 kg kvar till startvikt. Gick upp ca 14 kg under graviditeten.

Brukar ha bra kost annars, men de har blivit fler glassar än vanligt nu när sommarvärmen tagit över stan.
  • HonanHöna
    tiramisu skrev 2016-07-06 23:56:51 följande:

Jag fick barn i januari. Har ca 4 kg kvar till startvikt. Gick upp ca 14 kg under graviditeten.

Brukar ha bra kost annars, men de har blivit fler glassar än vanligt nu när sommarvärmen tagit över stan.

Jaså.ni har sommar? Haha den har missat oss här. Va gött. Längtar tills ja e där
  • Iowhannah
    HonanHöna skrev 2016-07-07 09:24:53 följande:

Jaså.ni har sommar? Haha den har missat oss här. Va gött. Längtar tills ja e där

Haha! Bor du långt norröver?
Svar på tråden Nu peppar vi varandra att komma i form igen!