• Darimna

Nu peppar vi varandra att komma i form igen!

Välkomen till en tråd där vi följs åt och hjälper varandra att komma igång efter graviditet och förlossning, bli av med eventuella extra kilon och få mer styrka och energi som är bra att ha till att ta hand om barnen. 

Berätta var du är och vart du vill komma så kan vi följa upp resultat efter hand. 

Var och en kan ta det i den takt de vill, men tänk på att det bör ha gått ett par månader efter förlossningen innan du börjar träna på allvar.

• Svar på tråden Nu peppar vi varandra att komma i form igen!
  • Tina81

Grattis Darimna! Krya på dig Blicka! :)

Tiramisu, låter sunt! Var själv tvungen att vara lite strikt med träning & kalorier för allt stod still. Nu kör jag övningar med Olgas mammaträning, skönt att träna lite vanliga övningar igen. Känner mig mer och mer i form, vill bara få bort de sista kilona:)

• Darimna
    tiramisu skrev 2016-06-06 00:14:54 följande:
    Tufft! Hoppas du mår bättre. Kul att du tog upp yoga igen.

Jag kör också yoga ibland, men jag är en nybörjare (började efter jag fick barn).
    Tack. Ja nu mår jag typ okej igen. Lite låga värden att få upp bara så äter kosttillskott. 

Jag är också som en nybörjare nu känner jag. Så stel och svag och otränad så det är svårt att motivera att göra det. Blir liksom mest tråkigt och frustrerande att jag inte kan göra det jag kunde göra förut när jag tränade mer aktivt (för ett år sedan gick jag på birkam yoga varje vecka och älskade det)

Men det är därför jag startade den här tråden, för att fortsätta påminna mig själv om att göra lite varje dag och förr eller senare kommer jag ha styrka och smidighet igen som förut. Har alltid haft sjukt dåligt tålamod med mig själv
  • tiramisu
    Darimna skrev 2016-06-07 13:13:55 följande:

Tack. Ja nu mår jag typ okej igen. Lite låga värden att få upp bara så äter kosttillskott. 

Jag är också som en nybörjare nu känner jag. Så stel och svag och otränad så det är svårt att motivera att göra det. Blir liksom mest tråkigt och frustrerande att jag inte kan göra det jag kunde göra förut när jag tränade mer aktivt (för ett år sedan gick jag på birkam yoga varje vecka och älskade det)

Men det är därför jag startade den här tråden, för att fortsätta påminna mig själv om att göra lite varje dag och förr eller senare kommer jag ha styrka och smidighet igen som förut. Har alltid haft sjukt dåligt tålamod med mig själv

Det är trist att en del yogaövningar inte kan göras. Jag känner mig så stel i kroppen och otränad.

Bikram yoga har jag inte provat. Går du på pass?

Jag gör yoga hemma på yogamattan. Det får duga för nybörjaren som prövar sig fram.
  • tiramisu

De senaste två veckorna har jag promenerat ungefär fem dagar i veckan. Känns inte så kul att promenera i regnet så de dagar som de regnat mycket har jag varit inne.

Mamma-mage har jag tränat nästan varje dag. Magen sjunker för varje dag, men jag vet inte om det beror på appens övningar eller inte, men jag gillar resultatet. Magen börjar likna sig själv igen.

Det är fortfarade kilon kvar till vikten före graviditeten. Kämpar vidare.

Hur går det för er?

• Tina81
    tiramisu skrev 2016-06-19 00:05:22 följande:

De senaste två veckorna har jag promenerat ungefär fem dagar i veckan. Känns inte så kul att promenera i regnet så de dagar som de regnat mycket har jag varit inne.

Mamma-mage har jag tränat nästan varje dag. Magen sjunker för varje dag, men jag vet inte om det beror på appens övningar eller inte, men jag gillar resultatet. Magen börjar likna sig själv igen.

Det är fortfarade kilon kvar till vikten före graviditeten. Kämpar vidare.

Hur går det för er?

Bra jobbat med appen, tror absolut att det är den träningen du märker resultatet av! Min mage blev gradvis mindre sladdrig, delningen gick ihop och nu är den fast och hårdareigen. Den putar lite fortfarande så jobbar vidare, nu med plankor enl Olgas mammaträning (man måste hålla in magen samtidigt).

Har gått ner ett kg till och det går framåt! Fått lite skador som jag haft sen tidigare så lite rehab innan jag kan börja med min bollsport igen.

Hoppas jag kan sluta räkna kalorier snart..:)
  • Blicka

Heja vad kul för er dom jobbar på! Har kommit helt ur fas pga lunginflammation men nu ska jag försöka komma igång igen.

• Blicka

Första rundan på en månad! O mammamageträning på det. Nu är jag igång, hoppas jag.

• HonanHöna

Får man hoppa in här? :) Fick en liten dotter för 16 dagar sen o försöker nu bli av med mina extra kg (26)!

• tiramisu
    Tina81 skrev 2016-06-19 04:07:15 följande:

Bra jobbat med appen, tror absolut att det är den träningen du märker resultatet av! Min mage blev gradvis mindre sladdrig, delningen gick ihop och nu är den fast och hårdareigen. Den putar lite fortfarande så jobbar vidare, nu med plankor enl Olgas mammaträning (man måste hålla in magen samtidigt).

Har gått ner ett kg till och det går framåt! Fått lite skador som jag haft sen tidigare så lite rehab innan jag kan börja med min bollsport igen.

Hoppas jag kan sluta räkna kalorier snart..:)

Går du på mammaträning med Olga? Är det pass eller kör du själv med Olgas bok?

Jobbigt med skador. Hoppas de läker bra så att du kan börja med bollsport snart.
  • tiramisu
    Blicka skrev 2016-06-19 17:09:36 följande:

Första rundan på en månad! O mammamageträning på det. Nu är jag igång, hoppas jag.

Super, kul att du är igång igen!
Svar på tråden Nu peppar vi varandra att komma i form igen!