• Darimna

Nu peppar vi varandra att komma i form igen!

Välkomen till en tråd där vi följs åt och hjälper varandra att komma igång efter graviditet och förlossning, bli av med eventuella extra kilon och få mer styrka och energi som är bra att ha till att ta hand om barnen. 

Berätta var du är och vart du vill komma så kan vi följa upp resultat efter hand. 

Var och en kan ta det i den takt de vill, men tänk på att det bör ha gått ett par månader efter förlossningen innan du börjar träna på allvar.

• Svar på tråden Nu peppar vi varandra att komma i form igen!
  • Tina81
    Blicka skrev 2016-05-06 06:46:45 följande:

Välkommen in! Jag har också kört o kör mammamageappen. Min delning har gått ihop så ser inte gravid ut längre mest bara pösig ;)

Tack! Härligt att delningen är borta:)

Min mage är liksom rätt fast efter omständigheterna men putig. Några cm kvar på delningen, lite rädd bara att den fortsätter puta efter delningen gått ihop..kämpar på med appen. Hur många övningar gör du varje dag?
  • Blicka
    Tina81 skrev 2016-05-06 10:32:33 följande:
    Tack! Härligt att delningen är borta:)

Min mage är liksom rätt fast efter omständigheterna men putig. Några cm kvar på delningen, lite rädd bara att den fortsätter puta efter delningen gått ihop..kämpar på med appen. Hur många övningar gör du varje dag?
    Jag gör övningar kanske 3-4 ggr i veckan, då alla som är på den nivån jag är på. Sen mammaträningen jag går på en gång i veckan stärker också de inre magmusklerna.
  • Tina81
    Blicka skrev 2016-05-06 11:54:08 följande:

Jag gör övningar kanske 3-4 ggr i veckan, då alla som är på den nivån jag är på. Sen mammaträningen jag går på en gång i veckan stärker också de inre magmusklerna.

Bra jobbat! Vad för typ av mammaträning? Låter spännande! Bor i Sthlm, var går du på det?:)
  • Blicka
    Tina81 skrev 2016-05-06 17:28:02 följande:
    Bra jobbat! Vad för typ av mammaträning? Låter spännande! Bor i Sthlm, var går du på det?:)
    Går på utomhusträning, mammarehab heter det (utanför Stockholm) Barnen är med i vagn o övningarna är anpassade just för att stärka mage o bäckenbotten bland annat. Googla på det så hittar du hemsida!
  • CarroAN

Åh vilken bra tråd! Min lille är 3 månader idag och jag har försökt komma igång lite smått. Vikten står faktiskt på samma som den gjorde vid inskrivningen men det är definitivt många muskelkilon som har blivit fett istället... jag var dessutom lite för stor redan innan graviditeten. Träning just nu består av promenader men jag körde ett lättare yogapass från Youtube och det var så jobbigt! Inga muskler kvar alls. Det hjälper ju inte heller att jag är sugen på all som går att vara sugen på haha

• Tina81
    Blicka skrev 2016-05-06 20:00:40 följande:

Går på utomhusträning, mammarehab heter det (utanför Stockholm) Barnen är med i vagn o övningarna är anpassade just för att stärka mage o bäckenbotten bland annat. Googla på det så hittar du hemsida!

Bra tips!:)
  • Blicka
    CarroAN skrev 2016-05-06 20:10:58 följande:

Åh vilken bra tråd! Min lille är 3 månader idag och jag har försökt komma igång lite smått. Vikten står faktiskt på samma som den gjorde vid inskrivningen men det är definitivt många muskelkilon som har blivit fett istället... jag var dessutom lite för stor redan innan graviditeten. Träning just nu består av promenader men jag körde ett lättare yogapass från Youtube och det var så jobbigt! Inga muskler kvar alls. Det hjälper ju inte heller att jag är sugen på all som går att vara sugen på haha

Välkommen o grattis till lillen! Jag var grymt sugen på onyttigheter under amningen... Tyvärr har det inte helt släppt ännu. Dålig vana.

Yoga - säkert jättejobbigt. Har aldrig provat, är stel som en pinne ;)
  • Darimna

Nu börjar det närma sig 2 månader sedan jag startade tråden. Leo är 3,5 mån. 

Jag har inte gått ner något ännu, men det var inte min första prioritet heller. Tränar nästan varje dag, i alla fall 10 minuter, det känns bra. Vissa dagar kanske jag gör något lite mer och lite längre, men det är den där regelbundna vardagsträningen som är viktigast ju

Magen känns bättre, mammamage-appen är jättebra, jag är snart på nivå 4

Vad härligt att det plötsligt blev sommar! Nu är det mycket lättare och roligare att vara ute och röra på sig ju. Dags att utöka med lite konditionsträning också och inte bara styrka

• Blicka
    Darimna skrev 2016-05-09 08:15:37 följande:

Nu börjar det närma sig 2 månader sedan jag startade tråden. Leo är 3,5 mån. 

Jag har inte gått ner något ännu, men det var inte min första prioritet heller. Tränar nästan varje dag, i alla fall 10 minuter, det känns bra. Vissa dagar kanske jag gör något lite mer och lite längre, men det är den där regelbundna vardagsträningen som är viktigast ju

Magen känns bättre, mammamage-appen är jättebra, jag är snart på nivå 4

Vad härligt att det plötsligt blev sommar! Nu är det mycket lättare och roligare att vara ute och röra på sig ju. Dags att utöka med lite konditionsträning också och inte bara styrka

Vad härligt :) kör på!
  • Tina81

Härligt jobbat!

Här går det sakta framåt, snart klar med nivå 6 på mamma mage. Fortfarande putmage men den minskar iaf..går sakta ner i vikt med.

Lifesum-appen tycker jag om för art jag kan räkna ut hur mkt jag kan unna mig, igår tex en kaka :) Det hindrar mig från att ta många kakor som tidigare, då måste jag lägga in det i appen som ger mig dåligt betyg;)

Kör liberal lchf, Max 50 g kolhydrater / dag.

Promenad varje dag innan frukost med, skönt i solen :)

Hur går det för er andra?

Svar på tråden Nu peppar vi varandra att komma i form igen!