• Darimna

Nu peppar vi varandra att komma i form igen!

Välkomen till en tråd där vi följs åt och hjälper varandra att komma igång efter graviditet och förlossning, bli av med eventuella extra kilon och få mer styrka och energi som är bra att ha till att ta hand om barnen. 

Berätta var du är och vart du vill komma så kan vi följa upp resultat efter hand. 

Var och en kan ta det i den takt de vill, men tänk på att det bör ha gått ett par månader efter förlossningen innan du börjar träna på allvar.

• Svar på tråden Nu peppar vi varandra att komma i form igen!
  • Tina81

Hoppar gärna in! :) Fick en underbar tjej med snitt för drygt 10 v sen! Tidigare tränade jag mycket volleyboll och hade en rätt platt mage. Gick tyvärr upp över 20 kg och fick en magmuskeldelning (3 cm på bredaste stället). Magen putar ut och ont i ryggen. Har ca 6-7 kg kvar att gå ner.

Jobbar nu intensivt med mamma mage-appen och följer upp med en av deras tränare. Delningen minskar sakta men säkert och även midjemåttet. Men ser fortfarande gravid ut:( Vikten står lite still nu tycker har med. Försöker byta bröd & pasta ris etc mot sallad och promenera (blir tyvärr inte varje dag). Frukost brukar bli 2 ägg & sallad, lunch soppa & sallad, middag kött & sallad & sås.

Hur äter ni? Har allas magar slutat se gravida ut?

Vore skoj med pepp :)

• Iowhannah

Här går det bra. Jag har kommit igång med träningen och tar dessutom minst en promenad om dagen. Varje lördagmorgon (efter toalettbesök och före frukost) väger och mäter jag. I lördags visade vågen +0,5 kg, men måttbandet visade -0,5 cm runt midjan och -1,5 cm runt höfterna :D På en vecka! Och då skulle jag inte påstå att jag har ätit så där superbra direkt.

• Iowhannah

I dag har jag nackspärr dessvärre, och varken vill eller kan ens leka med sonen på det sätt han vill :/

• Darimna

Välkommen Tina!

Jag ser fortfarande gravid ut, men diket börjar minska tack vare mammamage-appen här med. 

• fantasy06

Kag kör med på med mamma mage appen. Dock varit slarvig ett tag men tog tag i det igen idag :)

Nu när våren kommit borde det ju va lättare att ta sig ut på promenad ..... Men inte här. Fick tvinga mig ut. Sen är det såklart skönt när man väl är iväg men vägen dit känns lång :)

Hejja oss

• Tina81
    Darimna skrev 2016-05-03 08:13:58 följande:

Välkommen Tina!

Jag ser fortfarande gravid ut, men diket börjar minska tack vare mammamage-appen här med. 

Tack :) bra app det där! Började även med Lifesum idag, mkt peppande app och man kan välja "diet" tex lchf, räkna kalorier etc. Den räknar ut hur snabbt man når sitt viktmål.

Blev även en promenad innan frukost idag! Jag vill ju gärna dra mig på morgonen men det går ju inte med en pigg liten tjej så lika bra att komma ut direkt och kunna bocka av promenaden :)

Har Mamma mage-övningarna kvar idag, försöker köra 2-3 varv på varje nivå per dag! Hur kör ni?
  • Tina81
    fantasy06 skrev 2016-05-03 11:23:58 följande:

Kag kör med på med mamma mage appen. Dock varit slarvig ett tag men tog tag i det igen idag :)

Nu när våren kommit borde det ju va lättare att ta sig ut på promenad ..... Men inte här. Fick tvinga mig ut. Sen är det såklart skönt när man väl är iväg men vägen dit känns lång :)

Hejja oss

Förstår känslan, lite tröskel att komma iväg! Men så fort man bara tagit sig ut känns det ju bra:)
  • Blicka
    Tina81 skrev 2016-05-02 12:02:12 följande:

Hoppar gärna in! :) Fick en underbar tjej med snitt för drygt 10 v sen! Tidigare tränade jag mycket volleyboll och hade en rätt platt mage. Gick tyvärr upp över 20 kg och fick en magmuskeldelning (3 cm på bredaste stället). Magen putar ut och ont i ryggen. Har ca 6-7 kg kvar att gå ner.

Jobbar nu intensivt med mamma mage-appen och följer upp med en av deras tränare. Delningen minskar sakta men säkert och även midjemåttet. Men ser fortfarande gravid ut:( Vikten står lite still nu tycker har med. Försöker byta bröd & pasta ris etc mot sallad och promenera (blir tyvärr inte varje dag). Frukost brukar bli 2 ägg & sallad, lunch soppa & sallad, middag kött & sallad & sås.

Hur äter ni? Har allas magar slutat se gravida ut?

Vore skoj med pepp :)

Välkommen in! Jag har också kört o kör mammamageappen. Min delning har gått ihop så ser inte gravid ut längre mest bara pösig ;)
  • Blicka
    Iowhannah skrev 2016-05-02 14:42:04 följande:

Här går det bra. Jag har kommit igång med träningen och tar dessutom minst en promenad om dagen. Varje lördagmorgon (efter toalettbesök och före frukost) väger och mäter jag. I lördags visade vågen +0,5 kg, men måttbandet visade -0,5 cm runt midjan och -1,5 cm runt höfterna :D På en vecka! Och då skulle jag inte påstå att jag har ätit så där superbra direkt.

Bra jobbat vad kul :)
  • Blicka
    fantasy06 skrev 2016-05-03 11:23:58 följande:

Hejja oss

Är glad att jag har äldre barn att lämna då blir det automatiskt promenad två ggr per dag. En längre o en kortare.
Svar på tråden Nu peppar vi varandra att komma i form igen!