• Darimna

Nu peppar vi varandra att komma i form igen!

Välkomen till en tråd där vi följs åt och hjälper varandra att komma igång efter graviditet och förlossning, bli av med eventuella extra kilon och få mer styrka och energi som är bra att ha till att ta hand om barnen. 

Berätta var du är och vart du vill komma så kan vi följa upp resultat efter hand. 

Var och en kan ta det i den takt de vill, men tänk på att det bör ha gått ett par månader efter förlossningen innan du börjar träna på allvar.

• Svar på tråden Nu peppar vi varandra att komma i form igen!
  • HonanHöna
    Iowhannah skrev 2016-07-07 12:09:36 följande:

Haha! Bor du långt norröver?

Haha strax utanför Göteborg. Här har det regnat i stort sett varje dag sen midsommar
  • Tina81

Förstår helt. Det är svårt med frestelser! Jag älskar kakor, och massa bröd tex :)

Därför rekommenderader jag verkligen Lifesum! Du kan äta precis vad du vill bara du inte går över dagens kaloriintag på totalen. Du kan också "förtjäna" mer av det goda om du rör på dig lite extra och lägger in det.

Nu på sommaren vill jag kunna unna mig lite mer så då börjar jag dagen med något kalorisnålt som ändå mättar, som tex kvarg och hallon med psylliumfrön (mättar mkt bra). Då har jag råd med mer resten av dagen.

Lifesum får mig att ta lagom med mat, blir sällan okontrollerat vräkande för allt ska ju läggas in i appen!

På lite drygt 2 månader har jag nu gått ner 5 kg och ändå unnat mig gott flera ggr i veckan

Tips: Om jag enligt appen har mer utrymme för fett: Som kvällsfika 1msk mandelsmör. Det är inget annat än mandlar i och det påminner mig väldigt mycket om en kaka till kaffet :)

Om jag istället har mer utrymme för kolhydrater på kvällen tar jag istället upp till 1 dl Yollibox-glass! Få kalorier :)

Iowhannah skrev 2016-07-04 19:42:08 följande:

Min största utmaning är nog kosten. Jag äter bra mat, men emellanåt hamnar jag i svackor med extremt sötsug. Förra veckan åt jag popcorn nästan varje kväll :/

Jag födde i oktober och jag vet inte exakt hur mycket jag gick upp, men det är runt 25-30 kilo. Jag började på 67 och sista gången jag vägde mig (typ en månad innan förlossning) visade vågen på 92,nånting. 10 kilo tappade jag den första veckan och resten har sakta men säkert runnit av, men nu är det som att vågen har stannat runt 74 kilo och jag vill inte väga över 70 :/

• Tina81

Absolut :) i vecka 37 hade jag gått upp 20 kg!

HonanHöna skrev 2016-07-04 11:52:52 följande:

Hur mycket gick du upp? Om man får fråga :)

• HonanHöna
    Tina81 skrev 2016-07-07 21:01:17 följande:

Absolut :) i vecka 37 hade jag gått upp 20 kg!

Låter som jag typ.. Skönt o bara ha såpass kvar då :)
  • Tina81

Ja! Risk för att frossa loss i sommar bara :) Hur mycket har du kvar?

HonanHöna skrev 2016-07-07 22:39:45 följande:

Låter som jag typ.. Skönt o bara ha såpass kvar då :)

• HonanHöna
    Tina81 skrev 2016-07-07 22:46:06 följande:

Ja! Risk för att frossa loss i sommar bara :) Hur mycket har du kvar?

Ja fick ju barn nu i juni. Så har rätt mycket kvar haha gick väll upp allt som allt 25-28kg.. Så har väl ca 13 kvar... Känns sådär..
  • Tina81

Oj du fick ju precis! Första tiden tog jag det bara lugnt och åt det jag kände för. Mkt annat att fokusera på ju och njuta av :)

HonanHöna skrev 2016-07-07 23:40:27 följande:

Ja fick ju barn nu i juni. Så har rätt mycket kvar haha gick väll upp allt som allt 25-28kg.. Så har väl ca 13 kvar... Känns sådär..

• Darimna
    HonanHöna skrev 2016-07-07 23:40:27 följande:

Om du fick barn i juni ska du inte börja träna ännu! 

Ta det väldigt lugnt i början, två månader minst innan du börjar lyfta saker ellerr träna magen på nåogt sätt (och så gott som all träning tränar magen, den är ju liksom mittpunkten som ska hålla ihop allting) 

Det är bara kontraproduktivt att börja träna för tidigt, då kan du göra saken värre istället och få mer att "fixa"

Men du är såklart välkommen i gruppen ändå, ett par månader går fort. Jag vill bara försäkra mig om att du inte gör dig själv illa

• HonanHöna
    Tina81 skrev 2016-07-08 00:00:30 följande:

Oj du fick ju precis! Första tiden tog jag det bara lugnt och åt det jag kände för. Mkt annat att fokusera på ju och njuta av :)

Jo de va min tanke också.. Men saker blev inte riktigt som ja tänkt mig :( så nu e motionera oså de ända "positiva"..
  • HonanHöna
    Darimna skrev 2016-07-08 08:20:32 följande:

Om du fick barn i juni ska du inte börja träna ännu! 

Ta det väldigt lugnt i början, två månader minst innan du börjar lyfta saker ellerr träna magen på nåogt sätt (och så gott som all träning tränar magen, den är ju liksom mittpunkten som ska hålla ihop allting) 

Det är bara kontraproduktivt att börja träna för tidigt, då kan du göra saken värre istället och få mer att "fixa"

Men du är såklart välkommen i gruppen ändå, ett par månader går fort. Jag vill bara försäkra mig om att du inte gör dig själv illa

Nä ja vet :) jag promenerar bara o använder min croissanter, plus mamma mage appen, allt har ja kollat me min bm om det e okej, så gör inget ja inte ska än :) vill som du säger, inte pajja nått.
Svar på tråden Nu peppar vi varandra att komma i form igen!