• Darimna

Nu peppar vi varandra att komma i form igen!

Välkomen till en tråd där vi följs åt och hjälper varandra att komma igång efter graviditet och förlossning, bli av med eventuella extra kilon och få mer styrka och energi som är bra att ha till att ta hand om barnen. 

Berätta var du är och vart du vill komma så kan vi följa upp resultat efter hand. 

Var och en kan ta det i den takt de vill, men tänk på att det bör ha gått ett par månader efter förlossningen innan du börjar träna på allvar.

• Svar på tråden Nu peppar vi varandra att komma i form igen!
  • Blicka
    Darimna skrev 2016-04-20 11:59:50 följande:

Har fortfarande problemet att magmusklerna inte gått ihop så så fort jag tränar magen får jag ont och det känns hemstk obehagligt ett par dagar. Försöker förstås undvika att göra det, men ibland råkar man ju. Räcker med en minuts ansträngning av yttre magmusklerna för att de ska börja strejka..

Får också väldigt snabbt ont i ryggen om jag t ex bär något p.g.a. detta. t ex när jag har barnet i sele/sjal vilket både han och jag älskar så det är väldigt tråkigt att det inte fungerar så länge. 

Jobbar mer intensivt med mammamage-appen och andra övningar för att stärka den djupa muskelaturen nu. Hoppas verkligen det blir bättre snart. Tycker jag känner att diket blivit mindre och inte lika tydligt, men det kan ju vara önsketänkande också.

Någon mer som har dike fortfarande?

Jag har haft ganska stor delning men med mamma-mage appen o mammaträning har det gått igen. Nu känns det helt normalt o jag har inte en bula på magen när jag tex sätter mig upp från liggande.
  • Blicka
    Darimna skrev 2016-04-20 12:02:43 följande:

Äntligen kommit igång med dansen igen också! Jag har inte dansat sedan under första graviditeten (för 4 år sedan) så jag har tappat det mesta, men min kille är helt nybörjare så det funkar bra att börja om tillsammans. Nästa kurs startar första veckan i maj så jag håller på och tränar upp honom så vi ska kunna börja på nivå 2 i alla fall, ska bli SÅ kul

Vad är det för dans?
  • Blicka

Coreträning idag med andra mammor! Kul. Lite löpning hem från passet men det var jobbigt... Ingen kondition att tala om.

• Iowhannah
    Blicka skrev 2016-04-20 13:46:35 följande:

Kul! Blev det några nya träningskläder?

Det blev inga nya kläder, jag körde på de gamla. De sitter inte perfekt, men det duger.

Sjukt svårt, rent psykiskt, att börja om på noll på gymmet! Jag körde knäböj med tom stång och det var jobbigt :S Jag hoppas att det går snabbt att komma tillbaka.
  • Blicka
    Iowhannah skrev 2016-04-20 16:41:54 följande:
    Det blev inga nya kläder, jag körde på de gamla. De sitter inte perfekt, men det duger.

Sjukt svårt, rent psykiskt, att börja om på noll på gymmet! Jag körde knäböj med tom stång och det var jobbigt :S Jag hoppas att det går snabbt att komma tillbaka.
    Jag var inte i form innan graviditeten så förstår känslan att börja på noll...
  • Darimna
    Blicka skrev 2016-04-20 13:48:13 följande:
    Vad är det för dans?
    Lindy-hopp
  • Darimna
    Blicka skrev 2016-04-20 17:44:48 följande:
    Jag var inte i form innan graviditeten så förstår känslan att börja på noll...

Jag med!

Varit i princip sängliggande sedan augusti  och till nyligen och var inte precis på topp innan heller

• Iowhannah

Första spinningpasset sedan innan graviditeten avklarades i dag! Det kändes skönt och inte alls lika jobbigt som jag hade trott :)

• Blicka
    Darimna skrev 2016-04-22 19:30:47 följande:
    Lindy-hopp
    Det verkar så kul! Dansat länge?

Har dansat flamenco o magdans förut, saknar det!
  • Blicka

Hur går det för alla?

Tog en runda i fredags, klättring o beachvolley i lördags o en runda idag. Härligt! Grym träningsvärk i rumpa o triceps sen lördag men vad kul det vad att träna.

Svar på tråden Nu peppar vi varandra att komma i form igen!