• Darimna

Nu peppar vi varandra att komma i form igen!

Välkomen till en tråd där vi följs åt och hjälper varandra att komma igång efter graviditet och förlossning, bli av med eventuella extra kilon och få mer styrka och energi som är bra att ha till att ta hand om barnen. 

Berätta var du är och vart du vill komma så kan vi följa upp resultat efter hand. 

Var och en kan ta det i den takt de vill, men tänk på att det bör ha gått ett par månader efter förlossningen innan du börjar träna på allvar.

• Svar på tråden Nu peppar vi varandra att komma i form igen!
  • Blicka

Kul tråd! Får jag hoppa in?

Min minsta är 10 månader (har två äldre också) o jag har gått ner så när som på ett kilo efter graviditeten, men kroppen känns inte igen. Linnen korvas uppåt av "kärlekshandtag" o magen är pösigare än jag vill.

Har sedan hösten 15 tränat mammaträning med barnvagn en gång i veckan o det är toppen. Försöker träna med mamma-mage appen men efter jul har det gått segt. Har även tankar på att börja springa men måste skaffa skor o ev joggingvagn först o vem vet - kanske stupar jag där redan?! Aldrig sett mig som en som springer men börjar bli lite lockad av tanken! Nu ska jag först återhämta mig efter en liten operation av ett navelbråck - sen så... Om inte soffan är mer lockande... ;)

• Darimna

Nu tror jag att jag har fått ryggskott!

Knappt kunnat sova i två nätter för det gör så ont...

Så nu blir det till att röra på sig, annars blir det ännu värre har jag hört.

Ingen mer datatid!

• Darimna

Nu lägger jag in lite "Före" info. Att jämföra med senare.

Midja: (en tvärhand ovanför naveln där magen är som smalast) 79cm

Buk: (en tvärhand nedanför naveln där magen är som tjockast) 98cm

Lår: (stående, avslappnat där låret är som tjockast) 61cm

• Blicka
    Darimna skrev 2016-03-22 08:53:29 följande:

Nu tror jag att jag har fått ryggskott!

Knappt kunnat sova i två nätter för det gör så ont...

Så nu blir det till att röra på sig, annars blir det ännu värre har jag hört.

Ingen mer datatid!

Trist med ryggen, hoppas det släpper snart!
  • Blicka

Vagn beställd ikväll. Bara skor kvar o att ge sig ut o springa ;)

• Darimna

Typiskt jag har gått upp två kilo senaste veckorna!

Hur som helst. 74 nu, 68 innan graviditeten. Mål... typ 65 vore trevligt. 

Vad har ni för mål?

• Blicka
    Darimna skrev 2016-03-23 08:03:20 följande:

Typiskt jag har gått upp två kilo senaste veckorna!

Hur som helst. 74 nu, 68 innan graviditeten. Mål... typ 65 vore trevligt. 

Vad har ni för mål?

Låter helt rimligt!

Har inget viktmål men önskar lite fastare kropp o att jag småäter mindre. Att vara hemma är inte bra för småätandet!
  • Darimna
    Blicka skrev 2016-03-23 08:53:17 följande:
    Låter helt rimligt!

Har inget viktmål men önskar lite fastare kropp o att jag småäter mindre. Att vara hemma är inte bra för småätandet!

Nej verkligen inte!

Särskilt som sambon är en godisrått och köper hem godis eller chips var och varannan dag som sedan blir liggande öppnat...

Vad gör man? Känns som svårt att bara slänga det. Antar att jag får prata med honom om det.

• Blicka
    Darimna skrev 2016-03-24 10:17:50 följande:

Nej verkligen inte!

Särskilt som sambon är en godisrått och köper hem godis eller chips var och varannan dag som sedan blir liggande öppnat...

Vad gör man? Känns som svårt att bara slänga det. Antar att jag får prata med honom om det.

Nej det är inte lätt! Sambon är inne på samma linje som jag o vi har liknande mål just nu så kanske grönsaker o dip blir vårt nya snacks.
  • Blicka

Idag köpte jag löparskor o lite kläder. Joggingvagnen som jag beställt har kommit men har inte hämtat ut. Snart bara att köra.

Svar på tråden Nu peppar vi varandra att komma i form igen!