• Darimna

Nu peppar vi varandra att komma i form igen!

Välkomen till en tråd där vi följs åt och hjälper varandra att komma igång efter graviditet och förlossning, bli av med eventuella extra kilon och få mer styrka och energi som är bra att ha till att ta hand om barnen. 

Berätta var du är och vart du vill komma så kan vi följa upp resultat efter hand. 

Var och en kan ta det i den takt de vill, men tänk på att det bör ha gått ett par månader efter förlossningen innan du börjar träna på allvar.

• Svar på tråden Nu peppar vi varandra att komma i form igen!
  • Darimna
    Blicka skrev 2016-03-25 16:14:19 följande:

Idag köpte jag löparskor o lite kläder. Joggingvagnen som jag beställt har kommit men har inte hämtat ut. Snart bara att köra.

Det är bra jobbat! Jag har tyvärr ingenstans i närheten som går att springa med vagn. Blir terränglöpning ensam som gäller för mig i så fall. Men funderar på att pröva det, har alltid haft lättare för att springa i terräng än på plant underlag. Av någon anledning får jag alltid ont i axlarna och fotlederna när jag joggar...

Hoppas det går bra för dig nu, och att våren håller i sig ett tag så du kommer igång i fint väder
  • Blicka
    Darimna skrev 2016-03-26 08:54:50 följande:
    Det är bra jobbat! Jag har tyvärr ingenstans i närheten som går att springa med vagn. Blir terränglöpning ensam som gäller för mig i så fall. Men funderar på att pröva det, har alltid haft lättare för att springa i terräng än på plant underlag. Av någon anledning får jag alltid ont i axlarna och fotlederna när jag joggar...

Hoppas det går bra för dig nu, och att våren håller i sig ett tag så du kommer igång i fint väder
    Ja vädret spelar en viss roll men går på uteträning redan med barnvagnen o ösregn har vi haft... Gäller att klä sig bra bara. Men föredrar uppehåll.
  • Darimna

Usch, allt påskgodis och alla släktträffar som gör att jag inte hunnit träna ens några magövningar på hela helgen...

Sista släktkalaset idag (alltid minst 4 stycken vid varje högtid) sedan får vi väl sockerbanta i en månad minst! 

Stackars treåringen har haft konstant sockerslag i en vecka typ. Jag har inte gett henne en enda sötsak men alla släktingar sticker ju till henne det ena påskägget efter det andra. Hopplöst att försöka säga ifrån att hon redan fått eller det räcker med ett påskägg...

• Darimna

Efter totalt uppehåll under påskhelgen har jag nu börjat igen. 

Yoga idag och gjorde övningarna i mamma-mage-appen två gånger

• Blicka

Heja heja!

Här ligger jag lågt i veckan då alla barn är hemma o har påsklov. Känner mig lite förkyld också...

• Blicka

Hur går det för alla?

Första rundan för egen del med joggingvagn! Så nöjd även om det inte gick speciellt fort eller var så långt. Bra med app som peppar i lurarna.

• fantasy06

Jag hänger gärna på. Sedan dottern kom för 4 månader sedan har jag lyckats gå upp ca 4 kg :/

När jag blev gravid vägde jag 74kg. Kanske 2 veckor efter att hon göddes vägde jag 79 i några veckor och nu då 83kg. Aldrig vägt så mycket i ogravidtillstånd. Har laddat ner mamma mage appen och försöker masa mig ut på promenader några gånger i veckan. Är så förbannat tråkigt att gå själv dock.

• Blicka
    fantasy06 skrev 2016-04-05 11:03:53 följande:

Jag hänger gärna på. Sedan dottern kom för 4 månader sedan har jag lyckats gå upp ca 4 kg :/

När jag blev gravid vägde jag 74kg. Kanske 2 veckor efter att hon göddes vägde jag 79 i några veckor och nu då 83kg. Aldrig vägt så mycket i ogravidtillstånd. Har laddat ner mamma mage appen och försöker masa mig ut på promenader några gånger i veckan. Är så förbannat tråkigt att gå själv dock.

Tycker mammamage appen är toppen! Hade ganska stor separation/delning av magmusklerna o skillnaden är jättestor. Heja heja!

Finns det ingen barnvagnsträning där du bor? Träning o sällskap i ett.
  • fantasy06
    Blicka skrev 2016-04-05 12:14:46 följande:

Tycker mammamage appen är toppen! Hade ganska stor separation/delning av magmusklerna o skillnaden är jättestor. Heja heja!

Finns det ingen barnvagnsträning där du bor? Träning o sällskap i ett.

Härligt du märker skillnad. Är bara inne på 3:e dagen med den appen. Nej ingen barnvagnsteäning. Finns mamma core på Friskis men känner att det är hullet jag måste ha bort först o främst och det får man ju genom motion o bättre mat :)

Någon som vet när man får börja springa?
  • Blicka
    fantasy06 skrev 2016-04-05 14:56:56 följande:
    Härligt du märker skillnad. Är bara inne på 3:e dagen med den appen. Nej ingen barnvagnsteäning. Finns mamma core på Friskis men känner att det är hullet jag måste ha bort först o främst och det får man ju genom motion o bättre mat :)

Någon som vet när man får börja springa?
    Kör på med appen! Har kört i varierande intensitet sen lillan var några veckor (nu 10 mån). Magmuskler finns där inne men så även pöset på utsidan ;)

Vad synd på barnvagnsträning. Det tycker jag har varit toppen! Fått igång min lust till träning.

Dålig koll på när man kan börja springa, beror nog på hur kroppen känns.
Svar på tråden Nu peppar vi varandra att komma i form igen!