• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Tess1990
    Mariro skrev 2016-05-03 20:04:44 följande:

Vad kul att det är så många som joinar gruppen! Grattis till er som precis har plussat! Jag har en fundering, är det någon fler som har upplevt att avföringen är lös (ursäkta detaljerna) och typ... ljusare än vanligt? Är det ngt man bör vara orolig för?

Diarre är en trevlig liten biverkning av graviditetshormoner och förändrade tarmrörelser..

Jag har haft det av och till sen plusset + att vi åkte på magsjuka förra veckan ^^
  • Seaflower
    Mariro skrev 2016-05-03 20:04:44 följande:

Vad kul att det är så många som joinar gruppen! Grattis till er som precis har plussat! Jag har en fundering, är det någon fler som har upplevt att avföringen är lös (ursäkta detaljerna) och typ... ljusare än vanligt? Är det ngt man bör vara orolig för?

Jag har märkt skillnad jag med, att det är lite lösare, och har en, hrm, annorlunda färg

Jag äter vitaminerna "gravid" och de innehåller ju järn, vilket kan förändra en del!
  • Mariro
    Tess1990 skrev 2016-05-03 20:22:28 följande:

Diarre är en trevlig liten biverkning av graviditetshormoner och förändrade tarmrörelser..

Jag har haft det av och till sen plusset + att vi åkte på magsjuka förra veckan ^^

Seaflower skrev 2016-05-03 20:30:48 följande:

Jag har märkt skillnad jag med, att det är lite lösare, och har en, hrm, annorlunda färg

Jag äter vitaminerna "gravid" och de innehåller ju järn, vilket kan förändra en del!

Okej, tur att det är fler som känner av en viss skillnad. Är dock fortf lite nojjig över färgen... men det kanske är mycket som händer i tarmar också. Så himla skönt att kunna skriva här och inte besvära sin andra hälft med bajsbekymmer eller ringa barnmorskan i panik.
  • LyCKa55

Jag är mer hård i magen än annars. Har fått diagnosen IBS i början av året så har problem med väldigt varierande magproblem o avföring. Är rätt skönt att slippa ha diarre till o från som jag brukar få av viss mat.

Dock är det ju så att jag kan förväxla den smärtan med molvärken i livmodern. Även om det låter konstigt

• Tvåbarnsmamman79

Jag har oxå haft en bråkig mage med diarré sedan plusset då och då. Hade samma de två andra graviditeterna i början men blev trögare el normal i magen senare under graviditeten. Har IBS med känslig tarm sedan innan.

• Y o L o

Hahaha jag märkte också häromdagen att färgen var mycket ljusare. Kopplar ihop det med att jag tappat lusten för varm mat och helst äter sallad.

Mariro skrev 2016-05-03 20:37:17 följande:

Okej, tur att det är fler som känner av en viss skillnad. Är dock fortf lite nojjig över färgen... men det kanske är mycket som händer i tarmar också. Så himla skönt att kunna skriva här och inte besvära sin andra hälft med bajsbekymmer eller ringa barnmorskan i panik.

• Helonkan

Hej alla och grattis till era +,

Jag ansluter mig här med, bf 19 dec...

Känns som ett mirakel, då jag har diagnosen endometrios, opererat bort systor, en äggledare är igenväxt.. Vi har insem en gång i jan utan resultat och skulle nu i april köra igång med IVF, hade köpt mediciner för tusentals kronor och allt vad det innebär men mensen som skulle visa "grönt ljus" kom inte.. Då visade det sig att jag blivit gravid under påsken.. Inget dåligt påskägg ????

Nu är det kvällsillamående, ömma bröst, stora vårtgårdar och hunger samt en dille på fräscha saker... Apelsiner, jordgubbar, kolsyrat citronvatten för hela slanten, jag tänker att det är friskhetstecken..

Håller verkligen tummarna för att det ska gå bra för alla!!

• Ledilnaan

Jag har varit dålig i magen alla mina graviditeter, verkar bli samma denna gången. Så det är nog ett vanlig symtom.

• celavie1
    Andan skrev 2016-05-03 18:09:15 följande:

Hej alla blivande dec mammor!

Jag var idag på vul är i vecka 6+5 (ivf) de hittade vad de tror en fostersäck och en gulesäck men att det var för svårt att säga... Så inget foster eller hjärtljud hittades därför inte...

De två olika bm sa att det kan vara pga att det var för tidigt. Kan det verkligen stämma? Varför fick jag då tiden bokad? Visst borde man rimligtvis kunna se foster och hjärta i slutet av V7?

Ska tillbaka om 2(!) veckor för ett nytt vul då i 8+4

Sjuuuuuukt jobbig väntan, går sönder!

Någon som har erfarenhet?

Hej! Jag har också gjort IVF och är kallad på VUL i vecka 8. Jag tror det kan ibland vara svårt att se hjärtljuden i vecka 6. Verkar variera. Har läst om en del som inte sett något då men dock lite senare. Jag tycker det är tokigt att de testar så tidigt. Man blir ju bara orolig.

Hoppas du får glädjande besked vid nästa besök.
  • celavie1
    Helonkan skrev 2016-05-03 22:23:08 följande:

Hej alla och grattis till era +,

Jag ansluter mig här med, bf 19 dec...

Känns som ett mirakel, då jag har diagnosen endometrios, opererat bort systor, en äggledare är igenväxt.. Vi har insem en gång i jan utan resultat och skulle nu i april köra igång med IVF, hade köpt mediciner för tusentals kronor och allt vad det innebär men mensen som skulle visa "grönt ljus" kom inte.. Då visade det sig att jag blivit gravid under påsken.. Inget dåligt påskägg ????

Nu är det kvällsillamående, ömma bröst, stora vårtgårdar och hunger samt en dille på fräscha saker... Apelsiner, jordgubbar, kolsyrat citronvatten för hela slanten, jag tänker att det är friskhetstecken..

Håller verkligen tummarna för att det ska gå bra för alla!!

Vilken lycka! Grattis till plusset. Jag har lite samma symptom som du
Svar på tråden BF December 2016