• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • celavie1
    Lilltrollet skrev 2016-05-04 19:25:23 följande:

Jag har haft samma symptom som förra graviditeten men nu när illamåendet inte kom igång kände jag mig lite orolig. Bokade tiden igår och fick gå dit redan idag. Ska tillbaka om 10 dagar för att få det konstaterat

Nej vad tråkigt. Så ledsamt. Kram
  • Ingensmamma
    Lilltrollet skrev 2016-05-04 18:50:58 följande:

Jag lämnar er nu, då jag med största sannolikhet fått ma. Gjorde ul idag och hinnsäcken var stor som vid 4+0. Enligt äl är/var jag i v 7

Jag önskar er lycka med era graviditeter och bebisar!

Åh vad tråkigt :(. Stor kram
  • Friedan
    Lilltrollet skrev 2016-05-04 18:50:58 följande:

Jag lämnar er nu, då jag med största sannolikhet fått ma. Gjorde ul idag och hinnsäcken var stor som vid 4+0. Enligt äl är/var jag i v 7

Jag önskar er lycka med era graviditeter och !

Åh vad tråkigt, tänker på er!
  • Friedan

Jag känner mig som en usel mamma. Är dödstrött, orkar ingenting och fräser till allt och alla just nu. Irriterar mig på barnen och de har ju ingen aning om vad det handlar om. Fler med ovanligt kort stubin?

• Emmask
    Friedan skrev 2016-05-04 20:12:16 följande:

Jag känner mig som en usel mamma. Är dödstrött, orkar ingenting och fräser till allt och alla just nu. Irriterar mig på barnen och de har ju ingen aning om vad det handlar om. Fler med ovanligt kort stubin?

Ohyggligt! Dottern är i trots (20 mån) och jag har noll tålamod. Sämst mamma.
  • ranten

Hej ansluter mig till gruppen. Plussade den 27/4 och bf 30/12. Andra barnet. Jag har tagit pergotime båda gångerna. Förra gången gick det på första försöket denna gången på tredje. Barnet är så välkommet, har gått ned mycket i vikt (envisa gravid kilon) för att få pergotime igen. Men jag ser inte fram emot graviditeten. Hade väldigt jobbig foglossning, nu har jag redan känningar i v. 6. Någon mer som har det?

Grattis till alla plus och graviditeter

• Y o L o

Ja tyvärr, har ett rysligt humör nu.

Friedan skrev 2016-05-04 20:12:16 följande:

• Y o L o

Hej. Jag hade foglossning, sjukskriven från typ v 20. Har tyckt att jag fått känningar av det redan men tänkte att jag nog inbillar mig. Har liksom mentalt ställt in mig på att denna gång ska jag inte ha foglossning utan jag ska vara aktiv o kunna jobba och leka i parken med min dotter som vanligt ända fram till bf.

ranten skrev 2016-05-04 20:43:12 följande:

Hej ansluter mig till gruppen. Plussade den 27/4 och bf 30/12. Andra barnet. Jag har tagit pergotime båda gångerna. Förra gången gick det på första försöket denna gången på tredje. Barnet är så välkommet, har gått ned mycket i vikt (envisa gravid kilon) för att få pergotime igen. Men jag ser inte fram emot graviditeten. Hade väldigt jobbig foglossning, nu har jag redan känningar i v. 6. Någon mer som har det?

Grattis till alla plus och graviditeter

• Hannah_nemo

Hej! Hoppar även jag in i gruppen!

Plussade 7/4 och är nu v9 (8+4) bf 9/12 på min egen födelsedag ????

Har en kille på 5 år nu.

Mår skit, trött, tjurig, yr, mår illa konstant och det enda som hjälper är att äta lite, hur ska detta sluta ????

Vaknade igår natt med typ kramper i magen, blev livrädd, googlade sedan att det kunde va så och blev lite lättad..

Kram på er!

Svar på tråden BF December 2016