• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Shhaw

Hej alla fina blivande mammor!

Jag är 22 år och är just nu i vecka 6 (5+4).

Hade ett ofostrig graviditet hösten 2015, som upptäktes i vecka 12, sedan blev jag gravid i igen utan mens i mellan. Även den slutade i tidig missfall v.4 precis när jag plussade (pga infektion i livmodern)

Sen blev jag inte gravid förän februari ägglossningen, även den slutade i missfall v4+2. Sen blev jag gravid igen utan nån mens i mellan. Nu sitter jag här i v.6 kommit en bit längre än de sista två tidiga missfallen självklart har jag fått mera hopp nu men än kan jag inte glädjas åt det.

Jag undrar nu vad har ni för magbesvär?

Har ni börjat må illa? (Orolig för jag inte börjat må illa ännu)

Själv har jag lite molande värk i ryggen då och då bara, är det vanligt?

Sååå rädd att även denna ska sluta i missfall ????

• Flygekorre
    Shhaw skrev 2016-05-03 14:09:52 följande:

Hade ett ofostrig graviditet hösten 2015, som upptäktes i vecka 12, sedan blev jag gravid i igen utan mens i mellan. Även den slutade i tidig missfall v.4 precis när jag plussade (pga infektion i livmodern)

Sen blev jag inte gravid förän februari ägglossningen, även den slutade i missfall v4+2. Sen blev jag gravid igen utan nån mens i mellan. Nu sitter jag här i v.6 kommit en bit längre än de sista två tidiga missfallen självklart har jag fått mera hopp nu men än kan jag inte glädjas åt det.

Åh vilken tuff resa! Har själv 3mf i bagaget,så denna gång har jag bokat in 2 VUL mellan plus och KUB (som blev 3 eftrsom ett var på gynakuten), rekommenderar dig tidigt ultraljud framförallt eftersom du hadt en ofostrig graviditet! Lugnar lite i alla fall, även fast jag är toknervös inför mitt nästa VUL! Är också obeskrivligt rädd för missfall :(

Håller tummarna för dig att det är din tur nu! Kram <3
  • Mliiii4

Hej

Är också 22 år och är i vecka 6 (5+6) men jag känner inte heller mig illamående (än). De symtom jag har är att mina bröst är mer ömma samt att jag känner mig mer hungrig!

Känner mig också lite orolig över att inte ha fler symtom men av de man har läst så varierar de jättemycket vad man har för symtom, vissa mår jättedåligt medan andra knappt har några symtom och det är lika normalt bägge delarna vilket lugnade min oro :)

Trist med ditt bagage men håller verkligen tummarna att de går vägen nu, för båda oss och för alla andra här inne <3
  • Jr86

Hej alla blivande mammor!! Fick veta att vi var gravida för exakt en månad sedan???? Samma dag jag skulle börja med hormoner inför vårat kommande ivf försök. Kan knappt ta in det med tanke på att vi försökt så länge utan resultat. Bf beräknat till 10/12. Så är nu i v 9 (8+2) vi är så nervösa och vill bara att tiden ska rulla på nu!!

• Andan

Hej alla blivande dec mammor!

Jag var idag på vul är i vecka 6+5 (ivf) de hittade vad de tror en fostersäck och en gulesäck men att det var för svårt att säga... Så inget foster eller hjärtljud hittades därför inte...

De två olika bm sa att det kan vara pga att det var för tidigt. Kan det verkligen stämma? Varför fick jag då tiden bokad? Visst borde man rimligtvis kunna se foster och hjärta i slutet av V7?

Ska tillbaka om 2(!) veckor för ett nytt vul då i 8+4

Sjuuuuuukt jobbig väntan, går sönder!

Någon som har erfarenhet?

• Mikajo2221

Grattis till alla!! Jag är beräknad 1 december och ska till Spanien snart och göra 3d ultraljud. Jag är så spänd. Känns inte verkligt än. Jag har redan blivit påkommen av kollegor osv som frågat om jag är gravid. Måste ha gravidbyxor för min mage är så uppblåst. Längtar tills den riktiga magen kommer????????

• enilorac81

Hej Andan! Låter som en jobbig väntan. Har tyvärr ingen aning om varför det kan vara så. Om du gjort ivf borde man kanske veta exakt när det gjordes?!

• Seaflower
    Andan skrev 2016-05-03 18:09:15 följande:

Hej alla blivande dec mammor!

Jag var idag på vul är i vecka 6+5 (ivf) de hittade vad de tror en fostersäck och en gulesäck men att det var för svårt att säga... Så inget foster eller hjärtljud hittades därför inte...

De två olika bm sa att det kan vara pga att det var för tidigt. Kan det verkligen stämma? Varför fick jag då tiden bokad? Visst borde man rimligtvis kunna se foster och hjärta i slutet av V7?

Ska tillbaka om 2(!) veckor för ett nytt vul då i 8+4

Sjuuuuuukt jobbig väntan, går sönder!

Någon som har erfarenhet?

Men Ååh va jobbig väntan!!

Jag har googlat lite om när man kan se ett hjärta, och hittar massa olika svar!

Både att man kan se det redan i v 5 men också att man måste vänta till mycket senare.

Håller verkligen tummarna för dig!

Jag mailade min läkare idag för att kolla om jag kan få komma på VUL och hur tidigt man kan se hjärtat. Vi får se vad de svarar..

Jag är i v 5+3 idag

Nu börjar jag känna ett illamående som kryper på mig på kvällarna.. Jag var precis och köpte upp hela fruktavdelningen för att göra fruktsallad, är inte sugen på mat när det kittlar så där läskigt i halsen :-/
  • LyCKa55

Hej! Vad mycket jobbigt du varit med om! Hoppas detta går bättre!

Jag har haft molvörk i livmodern från början typ. Mådde illa en del i v 5-6. Sen minskade det(blev då väldigt orolig). Hade också väldigt ömma o stora bröst. Alla symtom minskade från v.7 o frammåt. Efter det har jag mått illa lite till o från,fortfarande molvärk,yrsel och en väldig trötthet.

Får jag fråga om du märkte nåt med symtomen under din första grav? Jag är rädd för MA ioch med att symtomen minskat rätt mycket. Mår lite "för bra" tänker jag. Med sonen mådde jag sämre
  • Mariro

Vad kul att det är så många som joinar gruppen! Grattis till er som precis har plussat! Jag har en fundering, är det någon fler som har upplevt att avföringen är lös (ursäkta detaljerna) och typ... ljusare än vanligt? Är det ngt man bör vara orolig för?

Svar på tråden BF December 2016