mocha8676 skrev 2016-05-04 15:45:12 följande:
Ni ivf:are i gruppen! Tar ni Lutinus? Hur länge ska ni då ta det? Jag tog ca fram till vecka 10 förra graviditeten. Är nu i vecka 7 och har bara kvar för två dagar. Lästa på mitt papper jag fick med efter FET att jag endast skulle ta fram till graviditetestet, oavsett gravid eller inte. Men jag tänkte att jag skulle använda upp det jag har hemma. Men börjar bli lite orolig över att jag ska sluta med dom.. Har fler på recept, men det kostar ju endel.. Jobbigt :)
Hej! Jag tog bara Lutinus 3 gånger/dag i 14 dagar sedan skulle jag sluta med dessa. Ringde faktiskt kliniken och frågade, men de sa att min kropp hade börjat producera eget progresteron och att det inte var nödvändigt att ta längre än så. Jag är gravid i vecka 8+2 idag, så det var ju rätt och riktigt i mitt fall.
Däremot vet jag att man kan få ta Lutinus längre om man t ex har flera missfall bakom sig eller korta lutealfas osv. Ring kliniken och hör med dem, varje ivf-graviditets läkemedelsdosering baseras ju på så många faktorer och är ju därför väldigt individuell! Lycka till! Kram