• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Tvåbarnsmamman79
    Tess1990 skrev 2016-05-04 12:59:20 följande:
    Är också det men inom mvc har jag inte blivit bemött dåligt pga. Det

Däremot i vanliga vården

Finns en tråd som heter "vi som är överviktiga & gravida" ifall du vill läsa om andras erfarenheter, fråga nåt eller få pepp
    Har sett den tråden förut är du med i den?
  • Mliiii4
    enilorac81 skrev 2016-05-04 14:16:59 följande:

Flygekorre, håller tummarna att det inte är något mer än just bara lite rosa flytningar.

Alla ni som inte gått med i decembergruppen, skicka privat pm till mig med ert namn så blir jag vän m er på fb och lägger till er i gruppen!

Är det en hemlig grupp på fb? :)
  • Tess1990
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-04 14:24:18 följande:

Har sett den tråden förut är du med i den?

Ja, jag skriver då och då i den
  • Flygekorre
    Y o L o skrev 2016-05-04 13:20:08 följande:

Nej fy va jobbigt, hoppas allt går bra nu.

Tortyr att inte veta, håller med.

Tack, ja det är skitjobbigt, har ingen bra magkänsla tyvärr :( 
    enilorac81 skrev 2016-05-04 14:16:59 följande:

Flygekorre, håller tummarna att det inte är något mer än just bara lite rosa flytningar.

Alla ni som inte gått med i decembergruppen, skicka privat pm till mig med ert namn så blir jag vän m er på fb och lägger till er i gruppen!

Tack! Det hoppas jag med, har inte varit nånting mer (peppar peppar) men ett MA kan ju visa sig såhär bara... Usch... 
  • mocha8676

Ni ivf:are i gruppen! Tar ni Lutinus? Hur länge ska ni då ta det? Jag tog ca fram till vecka 10 förra graviditeten. Är nu i vecka 7 och har bara kvar för två dagar. Lästa på mitt papper jag fick med efter FET att jag endast skulle ta fram till graviditetestet, oavsett gravid eller inte. Men jag tänkte att jag skulle använda upp det jag har hemma. Men börjar bli lite orolig över att jag ska sluta med dom.. Har fler på recept, men det kostar ju endel.. Jobbigt :)

• Ingensmamma
    mocha8676 skrev 2016-05-04 15:45:12 följande:

Ni ivf:are i gruppen! Tar ni Lutinus? Hur länge ska ni då ta det? Jag tog ca fram till vecka 10 förra graviditeten. Är nu i vecka 7 och har bara kvar för två dagar. Lästa på mitt papper jag fick med efter FET att jag endast skulle ta fram till graviditetestet, oavsett gravid eller inte. Men jag tänkte att jag skulle använda upp det jag har hemma. Men börjar bli lite orolig över att jag ska sluta med dom.. Har fler på recept, men det kostar ju endel.. Jobbigt :)

Hej! Jag tog bara Lutinus 3 gånger/dag i 14 dagar sedan skulle jag sluta med dessa. Ringde faktiskt kliniken och frågade, men de sa att min kropp hade börjat producera eget progresteron och att det inte var nödvändigt att ta längre än så. Jag är gravid i vecka 8+2 idag, så det var ju rätt och riktigt i mitt fall.

Däremot vet jag att man kan få ta Lutinus längre om man t ex har flera missfall bakom sig eller korta lutealfas osv. Ring kliniken och hör med dem, varje ivf-graviditets läkemedelsdosering baseras ju på så många faktorer och är ju därför väldigt individuell! Lycka till! Kram
  • mocha8676
    Ingensmamma skrev 2016-05-04 16:32:31 följande:

Hej! Jag tog bara Lutinus 3 gånger/dag i 14 dagar sedan skulle jag sluta med dessa. Ringde faktiskt kliniken och frågade, men de sa att min kropp hade börjat producera eget progresteron och att det inte var nödvändigt att ta längre än så. Jag är gravid i vecka 8+2 idag, så det var ju rätt och riktigt i mitt fall.

Däremot vet jag att man kan få ta Lutinus längre om man t ex har flera missfall bakom sig eller korta lutealfas osv. Ring kliniken och hör med dem, varje ivf-graviditets läkemedelsdosering baseras ju på så många faktorer och är ju därför väldigt individuell! Lycka till! Kram

Tack för ditt svar. Jag har tagit 2ggr per dag. Förra graviditeten tog jag tre gånger per dag. Jag har ju några missfall bakom mig. Men tror att jag fick ta dom så länge sist för att dämpa min oro :) ska ringa och rådfråga!
  • Gabriella89

Nu går det inte att dölja graviditeten längre. Det syns väldigt väldigt tydligt. Mina barn vet dock inte än. Inte mina svärföräldrar heller... Är orolig att berätta för mina två sjuåringar som för tillfället är sjukt trötta på störiga lillebror som är tre år.

• Seaflower
    Gabriella89 skrev 2016-05-04 17:21:46 följande:

Nu går det inte att dölja graviditeten längre. Det syns väldigt väldigt tydligt. Mina barn vet dock inte än. Inte mina svärföräldrar heller... Är orolig att berätta för mina två sjuåringar som för tillfället är sjukt trötta på störiga lillebror som är tre år.

Vilken vecka är du i?

Jag kan än så länge hålla in magen när det behövs, men det är väldigt obekvämt, så jag försöker välja magvänliga kläder

Ajdå, hoppas de blir glada för bebis ändå!!

Idag har jag bokat VUL hos privatläkaren som gav mig Pergo. Den 25/5 blev det och jag är då i v 8+3 typ.

Hoppas tiden dit går fort!
Svar på tråden BF December 2016