• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • mkess
    mocha8676 skrev 2016-05-04 15:45:12 följande:

Ni ivf:are i gruppen! Tar ni Lutinus? Hur länge ska ni då ta det? Jag tog ca fram till vecka 10 förra graviditeten. Är nu i vecka 7 och har bara kvar för två dagar. Lästa på mitt papper jag fick med efter FET att jag endast skulle ta fram till graviditetestet, oavsett gravid eller inte. Men jag tänkte att jag skulle använda upp det jag har hemma. Men börjar bli lite orolig över att jag ska sluta med dom.. Har fler på recept, men det kostar ju endel.. Jobbigt :)

Hej! Smygläst lite här än så länge men måste bara hoppa in och säga: läs denna studie om du oroar dig för progesteronet! www.miscarriageassociation.org.uk/information/research/the-promise-trial/

Det är alltså den största, nyaste kliniska studien som gjorts runt progesteron och den visar att det inte gör någon skillnad om man tar progesteron eller ej efter man plussat, när man haft några missfall innan. Jag tar cyclogest själv men blir en jäkla häxa av det, så kommer med gott samvete sluta nu.
  • Ingensmamma

[quote=76595697][quote-nick]Flygekorre skrev 2016-05-04 15:26:31 följande:[/quote-nick]Tack, ja det är skitjobbigt, har ingen bra magkänsla tyvärr :( Tack! Det hoppas jag med, har inte varit nånting mer (peppar peppar) men ett MA kan ju visa sig såhär bara... Usch... [/

Hur går det för dig? Har tänkt på dig hela dagen!

• Ingensmamma
    Flygekorre skrev 2016-05-04 15:26:31 följande:

Tack, ja det är skitjobbigt, har ingen bra magkänsla tyvärr :( Tack! Det hoppas jag med, har inte varit nånting mer (peppar peppar) men ett MA kan ju visa sig såhär bara... Usch... 

• mocha8676
    mkess skrev 2016-05-04 18:10:25 följande:

Hej! Smygläst lite här än så länge men måste bara hoppa in och säga: läs denna studie om du oroar dig för progesteronet! www.miscarriageassociation.org.uk/information/research/the-promise-trial/

Det är alltså den största, nyaste kliniska studien som gjorts runt progesteron och den visar att det inte gör någon skillnad om man tar progesteron eller ej efter man plussat, när man haft några missfall innan. Jag tar cyclogest själv men blir en jäkla häxa av det, så kommer med gott samvete sluta nu.

Tack för länken. Intressant läsning.
  • Lilltrollet

Jag lämnar er nu, då jag med största sannolikhet fått ma. Gjorde ul idag och hinnsäcken var stor som vid 4+0. Enligt äl är/var jag i v 7

Jag önskar er lycka med era graviditeter och bebisar!

• Seaflower
    Lilltrollet skrev 2016-05-04 18:50:58 följande:

Jag lämnar er nu, då jag med största sannolikhet fått ma. Gjorde ul idag och hinnsäcken var stor som vid 4+0. Enligt äl är/var jag i v 7

Åh, men nej, så fruktansvärt tråkigt!

Har du haft mycket symptom de senaste veckorna, isf känner man sig ju helt lurad :-O

Hoppas verkligen att det går bra för dig och att du snart blir gravid igen!
  • Y o L o

Nej va tråkigt :(

Så hemskt med MA att man går ovetandes. Stor kram

Lilltrollet skrev 2016-05-04 18:50:58 följande:

• celavie1
    Flygekorre skrev 2016-05-04 12:14:47 följande:

Åh, nu har jag börjat få rosa flytningar :( Förra måndagen kom ju en blödning, blir galen... Samtidigt känner jag att det kanske är överdrivet att åka in akut för en rosa flytning, men det är psykiskt jobbigt att 2 av mina mf börjat med det... Men om det inte blir någon "riktig" blödning ska jag försöka vänta till ultraljudet som är den 12e... Vilken tortyr de dagarna och veckorna är alltså, fy... Vill bara veta om lill plutt lever :( 

Ja visst är det! Jag räknar också dagarna tills man kan känna sig mer säker. Vi håller tummarna för att du inte ska få någon farlig blödning!
  • Lilltrollet

Jag har haft samma symptom som förra graviditeten men nu när illamåendet inte kom igång kände jag mig lite orolig. Bokade tiden igår och fick gå dit redan idag. Ska tillbaka om 10 dagar för att få det konstaterat

• celavie1
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-04 12:39:36 följande:

Har varit på inskrivning idag. Känner mig lite låg bara över att det alltid är sånt fokus på min övervikt. Är kraftigt överviktig men det ska alltid stå i centrum. Vill fokusera på det positiva ju :/.

Så tråkigt. Det här är ju vår livs mest fantastiska utmaning och vi behöver en bra känsla! Låt det rinna av och njut av detta. Jag har också haft en tuff dag. Blev så trött och ledsen på jobbet efter en massa krav, kritik och känslan av att man inte räcker till. Men sedan pratade jag med sambon och jag lät det hela få en mindre betydelse och la fokus på något roligt istället
Svar på tråden BF December 2016