• BIX

BF December 2016

Mariro skrev 2016-09-14 13:03:44 följande:

Det är så himla kul att vi har kommit en bit på vägen! Det händer så mycket nu i dagarna/veckorna! Hurra för oss!

Men, det kommer alltid ett men, jag har flera ggr nu när jag är påväg til jobbet på morgonen blivit kallsvettig, pulsen skjuter i taket, hjärtklappning och på det en känsla av att det susar i öronen och man mår så dåligt att det känns att man ska gå under. Sen efter ca 10-15 minuter går det över, och då känns det som att man har sprungit ett maratonlopp - helt utslagen. Vad tusan är detta och har någon råkat ut för det? Så himla svårt att inte få panik och bara andas.

Det låter lite extremt. Jag kan bli andfådd och matt av minsta lilla, men det låter som att ditt blodtryck rusar lite väl..? Jag skulle ringa bm och rådfråga om jag vore som du.
  • BIX
    Y o L o skrev 2016-09-14 20:50:40 följande:

Tjoho fick besked att mina levervärden var normala, så klådan är bara vanlig klåda! Så skönt att veta!

Så skönt!
  • BIX

Läste tidigare att det var någon (minns inte vem) som kommenterade värmen.. Jag tycker också det är jättejobbigt. Hade ett gräl med sambon i morse, för att jag klagade på att det var för varmt i sovrummet efter att jag legat vaken halva natten pga att det varit för varmt för att sova. Jag tycker vi måste få ner temperaturen och han menar att det redan är svalt och att jag är helt oresonlig, särskilt med tanke på att vår dotter på 16 månader sover där med oss. Jag har sedan innan tagit bort täcke och har bara påslakanet, samt ett linne och ett par luftiga shorts på mig. Det är svårt att skala bort mer eftersom jag inte gillar att inte ha någonting över mig, och dottern som ligger mellan oss genast börjar pilla med med mina bröst om jag är naken. Sambon sover i kallingar och ett tunt sommartäcke. Känns som att det är läge för honom att antingen sätta på sig pyjamas eller ta ett varmare täcke. "Jag har aldrig problem med att sova" säger han. Vafan!?! Det handlar ju inte om hans sömn, utan om min... Ok att jag säkert har högre kroppstemperatur nu när jag är gravid (är ganska varm av mig annars också) men det har väl ingen betydelse! Fattar inte vad han vill att jag ska göra, mer än hålla med om att det inte är för varmt. Rynkar på näsan Bla bla bla gnäll och tjat Död

• BIX
    Tess1990 skrev 2016-09-15 11:10:24 följande:
    Men shit va taskigt!

Jag har haft fönstret öppet i sovrummet varje kväll nu, men måste sluta nu för fick in en monster spindel igår.. som satt på väggen bakom oss när vi satt i soffan på kvällen.. och ja jag är livrädd för spindlar och fick panikångest!

Men vi har stora fläktar som är på när jag vill, sambon och sonen får ha på sig kläder eller filtar om dom tycker de är kallt

Mitt behov av att inte må illa och kräkas (vilket jag ibland gör av värmen) och sova så mycket som möjligt går först, och annars finns ett annat sovrum eller soffan för dom.

Tycker inte alls att du är gnällig eller tjatig när du vill göra de bekvämt för dig för att kunna sova, jätteviktigt ju! Han som bara är taskig och inte hjälper..
    Eller hur, jag fattar inte ens hur vi kan bråka om något sådant... Jobbigt med spindeln, hoppas det bara va en enda vilsen en...
  • BIX
    Babybluiee skrev 2016-09-16 14:08:41 följande:
    Vet du vad det är? Gör det ont på dig? För det gör det på mig, iof kan det bero på att jag har problem med ligamenten i det benet :/
    Är det inte ligamenten som livmodern 'hänger' i? Det kan väl båda hugga, dra och knäpp i dem har jag för mig. Inte upplevt det själv däremot.
  • BIX
    Friedan skrev 2016-09-15 13:51:48 följande:

Jag sover med öppet fönster hela natten, och svettas ändå. Nu har min man inte klagat men gör han det så får han lösa det bäst han vill. Bara han inte stänger fönstret

Under graviditeten tycker jag att den icke-gravida parten får anpassa sig och ställa upp, det går väl att lägga sig i ett annat rum, tjockare täcke eller vad som helst.

Håller med. Sambon verkar iaf kommit på bättre tankar för han var väldans gullig när jag kom hem trött och lite låg i humöret. När jag skulle gå och lägga mig var det svalt och skönt som en dröm med öppet fönster i sovrummet. Fick en riktigt god natts sömn :)
  • BIX
    MP88 skrev 2016-09-17 17:36:01 följande:

Här är min lilla mage, enligt alla är den ovanligt liten för att vara i v. 28 ;) Men enligt BM är måtten helt normala så jag är inte så orolig. Tänker att det är skönt så länge man är liten om magen! Någon annan här inne med liten mage? Kan inte alla visa sina magar? Hade varit roligt! 

Har endast lagt på mig totalt 2 kg, har haft rumpa och lår sedan tidigare ;) Men alltså gått ner runt rumpa och lår och lagt det på magen istället :P

Fin! Ja det är nog skönt att vara liten om magen, så njut av det du. Själv känner jag mig stor och otymplig, vecka 29 idag och första dagen det känns lite tungt och jag har ont.

Försöker lägga upp en bild från idag men vet inte om det fungerar från appen..
  • BIX
    MP88 skrev 2016-09-18 09:40:09 följande:
    Super gullig mage! Tycker inte att din är så stor heller :P Tråkigt att du börjar känna dig tung och fått ont bara :(
    Tack :) Men när jag tittar ner på den ser den mycket större ut!

Konstigt att bilden kom med... Jag ser den inte i appen på telefon.
  • BIX
    Andan skrev 2016-09-19 17:22:02 följande:

Någon som vill dela med sig av tips mot otroligt envisa sura uppstöttningar och halsbränna?

Knapprar galive utav bara den, tänker verkligen på vad jag äter... Storlek av portioner mm!

Har suttit upp och sovit senaste 2 nätterna :(

Husmorstips kanske? ;)

Novalucol funkar mot halsbränna här..
Svar på tråden BF December 2016