• BIX

BF December 2016

På tal om syskonvagn så verkar dottern ha löst det. Skönt att vi slipper köpa något! :*D

• BIX

Jag känner ingenting än :/ Några gånger tror jag mig ha känt fladder men veti tusan om det var det eller inte. Inga buffar. Har moderkakan i framvägg så hoppas det är på grund av det.

• BIX
    Y o L o skrev 2016-06-28 10:01:43 följande:

Där satte du nog huvudet på spiken för min del. Precis som du säger, förra gången läste jag tidningar, gick o klämde på kläder o saker i butiker osv. Nu går bara tiden utan allt det där.

Jag håller också med. Första graviditeten var jag så akut medveten om att jag var gravid - hela tiden. Jag tror inte det gick mer än högst 10 minuter i sträck på 9 månader utan att jag tänkte på att jag var gravid. Nu under andra graviditeten är det lite annorlunda. Skönt på ett sätt, lite tråkigt på ett annat.
  • BIX

Jag kämpar fortfarande en del med tröttheten. Frampå eftermiddagen måste jag sitta och nypa mig och ruska på huvudet för att inte somna i möten, ändå händer det att ögonen rullar upp sådär i ögonhålorna som när man ska somna ni vet! Jobbigt och väldigt väldigt pinsamt.

Nu har jag dock kommit på att om jag äter ett par eller tre bitar choklad någon timme efter lunch höjs blodsockret så pass att jag kan fungera normalt igen. Inte mig emot hehe :)

• BIX
    Cossi skrev 2016-06-28 19:02:21 följande:

Bix: Jag känner igen mig precis, för mig blev tröttheten värre när illamåendet blev bättre v12-13. Vilar varje dag efter jobbet sen choklad för att klara resten av kvällen .

Är det någon annan som har besvär med åderbråck i underlivet? Fick det förra graviditeten, efter förlossningen gick det tillbaka men nu åter. Man känner sig som en babian ( förlåt den otäcka liknelsen...) och det kan ömma förfärligt, både att stå och sitta. Ligga fungerar inte på jobbet dagtid, det var det tips min bm hade. Någon annan med goda råd? Har beställt höga stödstrumpor då jag även har åderbråck en bit upp på ena låret....jag blir väldigt sexig denna sommaren känner jag haha!

Jag har i alla fall sluppit illamåendet. Låter jobbigt med åderbråcken, finns det inget att göra åt det? Ligga ner och jobba, det skulle vara något :D Föreslog bm det? Undrar hur många arbetsplatser det funkar på!?
  • BIX
    Y o L o skrev 2016-06-29 13:03:10 följande:

Ok, frågan är; ska man gå ändå? :)

Svårt jag vill ju röra mig men inte ha ont ...

Jag tror som Miaariam att det är bra att röra sig så mycket som möjligt, men lyssna på kroppen och anpassa sig. När det gäller foglossning ska man väl absolut inte fortsätta med en rörelse som orsakar smärta? Det är vad jag har för mig - men jag har hittills varit besparad detta så kanske någon annan har bättre koll..
  • BIX
    Cossi skrev 2016-06-29 16:07:19 följande:
    Synd att man inte är bok- eller filmkritiker, då hade det nog funkat! Hon menade mer att ta pauser och lägga sig ned under dagen för att minska livmoderns tryck på kärlen. Men det lär jag inte få till under en arbetsdag i alla fall. Ingen som har liknande besvär och hittat en dunderkur ?
    Haha jaha :D Jag föreställde mig någon slags liggstol framför skrivbordet i grekisk antik stil haha :')
  • BIX
    LyCKa55 skrev 2016-06-29 18:57:29 följande:

Fick nyss reda på att jag har urinvägsinfektion...jippie! Började med pillren med en gång.

Det skumma är att jag gjorde ett test för det på mödravårdscentralen men fick aldrig nåt svar. Sen va jag hos läkare av annan anledning o frågade om vi kunde kolla utan att nämna att jag testat för ca 5veckor sen(då ). Och så hade jag det.

Jag undrar om de missat att meddela mig det från MVC. De gjorde de nämligen med mitt levaxinprov som visade att jag behövde öka medicinerinen. Asdåligt.

Ska ringa imorgon o kolla. O har de svar på att jag då hade UVI så kommer de veta att de lever när jag talar om vad jag tycker. Såå dåligt över huvudtaget!

Uj det var dåligt, ger väl inget större förtroende för din mvc... Du måste se till att de tar en odling för att kolla om du har gbs (grupp b-streptokocker), men det har du kanske koll på/redan gjort?
  • BIX
    Y o L o skrev 2016-07-05 18:54:13 följande:

Har er arbetsgivare fixat mer ersättare för er ännu?

Det är ju inte såå lång tid kvar. Känner en stress över att det inte verkar finnas någon plan, det är som de förlitar sig på att jag ska lösa det.

Jag tycker ändå det är ganska lång tid kvar - en vanlig uppsägningstid på en arbetsplats är väl 3 månader? Beror ju förstås vad man har få jobb..

Själv är jag konsult och har berättat för min arbetsgivare men inte för kunden. Försöker klä mig så att det inte ska synas och eftersom jag är ny hos kunden har jag tänkt att de inte ser. Fast igår blev jag erbjuden att sitta av en kvinna på pendeltåget haha, så jag kanske inte är så osynlig som jag tror :o
  • BIX
    Y o L o skrev 2016-07-06 12:27:01 följande:

Ja jo beror ju på vad man har för jobb. Var upprörd över att de fortsätter binda upp specifika uppgifter på mig, tycker det är ogenomtänkt. Vissa saker jag arbetar med tar några månader att sätta sig in i ordentligt. Jag är ju också rädd att inte kunna jobba hela hösten eftersom jag redan känner av foglossning nu.

Behövde få gnälla av mig lite :)

Det behöver man ibland :) Jag har nog aldrig jobbat med någon chef som haft någon vidare framförhållning, och det är ju trist om man känner att det är en själv som kommer få sota för det längre fram (genom stressig överlämning t.ex.). Du får försöka komma ihåg att det absolut inte är ditt problem bara så att du inte känner dig stressad av någon annans ansvarsområde!
Svar på tråden BF December 2016