BF December 2016
Imorse var jag på RUL. Vi skulle inte ta reda på kön - gjorde inte det med dottern - men på tåget på väg till stan ändrade vi oss. Det är visst en pojke!! :D

Imorse var jag på RUL. Vi skulle inte ta reda på kön - gjorde inte det med dottern - men på tåget på väg till stan ändrade vi oss. Det är visst en pojke!! :D

Hej hej! Nu är det länge sedan jag skrev i tråden, har haft semester och tagit lite paus.
Jag är nu i vecka 24 och har gått upp 8 kg, hälften är nog pga bebis och hälften pga semester haha. Äntligen känner jag bebis varje dag, och sambon har fått känna sparkar på utsidan också :)
För de som tycker viktuppgång är jobbigt tycker jag det låter sunt att inte tänka på det, för att må dåligt över vikt är väl det sista en graviditet ska handla om.
Jag minns inte hur mycket jag gick upp sist jag var gravid men vet att det plötsligt rann av mig 6 el 8 månader efter födseln utan att jag gjorde mer än amma , så jag hoppas på samma den här gången.
Tagit blodprov för Parvovirus B19 (femte sjukan) idag då sonen precis haft de och jag eventuellt också haft/fått det :/
Om jag inte är immun finns en liten risk att bebisen också blir smittad och blir allvarligt sjukt..
Mår fortfarande illa och kräks då och då
Gått upp 1kg från inskrivningen men ligger -1kg från startvikten, 23+2 idag ^^
Hej tjejer! Det är inga glada besked jag kommer med nu.. Har vart på rul nu och bebis i magen ville inte vara med längre och slutade antagligen att leva i v 15, bara att min kropp inte fattat det än. Jag ska in imorgon och få tabletter och sen in på fredag igen för att sätta igång allt..
Just nu är jag mest nervös över att det ska sätta igång här hemma och att det kommer ut i toaletten ????
Jag fattar inte hur jag ska berätta detta för min dotter ????
Så jävla drygt.. Från gravid till inte gravid på en minut ???? Varför kunde inte min kropp vara normal och stöta ut det i v 14-15 istället ????
Det låter jobbigt med foglossning och kraftig halsbränna och annat :( Hoppas ni hittar lite lindring. Jag får också en sjuk smärta i sidan av magen/livmodern (ligamenten) om jag försöker förflytta mig snabbt. Sedan har jag också fått en skum smärta i ena skinkan. Jag vet inte ens om det är pga graviditeten eller vad. Haltar gör jag iaf. Lägger av med klackar på jobbet ett tag och ser om det blir bättre. Jag blir ju inte mer pepp på att få till vardagsmotionen och promenera till tåget precis.
Förresten så anmälde jag mig till gravidyoga idag, startar om 2 veckor. Tror det är ganska mycket fokus på andning men hoppas att det ska bli lite välbehövlig rörelse för kroppen också. Någon annan som provat det?
Jag var med på gravidyoga vid min förra graviditet. Helt underbart var det ! Den ledda avslappningen gjorde att det kändes som om jag var på semester. Men jag fick avbryta tidigare än jag velat för jag fick så mycket förvärkar av det tillsist. Jag fick även ha foglossningbälte på vilket gjorde det svårt. Men fram till dess va de fantastiskt :)
längtar efter att bädda vagnen men får vänta med det ett par månader kanske. Har helt snöat in på att kolla efter filtar och täcken nu. Köpt en åkpåse i "sovsäcksmodell" som jag är helt kär i.
Funderar på babynest - någon som ska ha det?
Vi har varit på sjön i helgen och med krycka var det inte super smidigt men men..haha. Har sedan igår haft onda sammandragningar i går kväll så jag grät lite och vaknat hela natten med ca 2 timmars mellanrum av att dom gör ont. Nu innan vi åkte hem halkade jag dessutom landade på rumpan men ändå det har inte blivit bättre... Usch lite orolig blir man ju men det rör sig där inne iaf! Funderar på att vila massa nu när dom äldsta åker till sin pappa och ta en varm varm dusch och ev ringa imorgon. Hur tycker ni det låter? Vill bara ha lite bollplank innan jag får panik:) kram