• BIX

BF December 2016

Cossi skrev 2016-11-01 19:35:12 följande:

Jag önskar så att jag var ledig, men snart, 2 veckor till! Har massor med tankar vad jag ska göra, förbereda osv, men sen när man är ledig finns kanske inte energin där... Eller så blir jag uttråkad och rastlös som ni som redan är lediga! På min lista, förutom allt som ska förberedas till bebisen: yoga, läsa "föda utan rädsla", skogspromenader med hunden, förbereda middagar, baka, titta på favvoserier på viaplay, slutbeställningen av nya huset... Får se hur det blir!

Idag är jag så glad, bebisen har lagt sig med huvudet nedåt! Kände det igår, bekräftades på ul idag. Slipper vändning nästa vecka, om den inte vänder tillbaka förstås... Men inga sorger i förskott, hoppas jag slipper att snittas nu!

Så skönt att den vänt sig, vändningsförsök ska ju inte vara så roligt efter vad jag hört. Jag var på rutinkontroll igår och bm sa att min bebis också låg med huvudet ner men ruckbar. Tänk att den ska ligga så i ca 5 veckor till :) Hur har du förresten känt att den vänt sig - är det extra mycket rörelser och bök då eller?
  • BIX
    Redoförnytt skrev 2016-11-02 12:50:42 följande:

Hur långt innan BF kommer ni "gå hem"?

Är så svårt att veta hur man vill/orkar ha det.

Går hem 2.5 vecka innan bf som är 8e december. Sist jobbade jag till 2 veckor innan bf och tog sedan tag i en stor flytt, men den här gången är jag mycket tröttare och slitnare, med litet barn hemma kan jag inte alls vila på kvällar och helger som sist, eller sova på nätterna. Önskar jag kanske gått ner i tid, men för sent att ändra nu.. :/
  • BIX
    Ledilnaan skrev 2016-11-02 18:39:08 följande:
    Förvärkar har jag haft sen v20, detta är ju mitt fjärde barn, och då är det vanligt med förvärkar tidigt. Så länge de inte är jämna och håller i sig minst en minut, så är det ingen fara, bara livmodern som förbereder sig.
    Sammandragningar som gör ont är förvärkar.
    Jag får som molvärk i ländryggen följt av illamående. Det är väl förvärkar det med? Hade mycket mer sammandragningar för några veckor sedan, inte så mycket nu.
  • BIX
    Ledilnaan skrev 2016-11-02 21:04:32 följande:
    Jag har testat det mesta, foglossningsbälte, värme, akupunktur, inget funkar. Det är bara att härda ut, tyvärr. Men tack för tipset.
    Stackare. Ibland kan jag tänka att det vore så skönt att få vara hemma, men glömmer ju att sjukskrivning görs av en anledning - ont - som jag gärna är utan. Antingen kunna göra saker och inte ha tid, eller ha tid och inte kunna göra saker :/
  • BIX
    olw24311 skrev 2016-11-03 13:13:54 följande:

Jag har inga planer på att vaccinera mig mot influensan. Har aldrig gjort det men har aldrig blivit så sjuk heller. Livet hittar på så många andra sätt att jävlas med mig så jag är rätt beskonade från influensor, magsjukan och verkar vara imun mot vinterkräksjukan. Det verkar ha överförts de två första barnen, som inte blir riktigt sjuka utan mest snoriga, så jag hoppas denna lilla får lite med ;)

Samma här: får aldrig influensan, magsjuka, vinterkräkssjuka. Men sambon får och med dottern återstår att se. Borde de vaccineras så att de inte drar hem något och smittar bebis undrar jag..?
  • BIX

Stackars er som verkar ha haft en ganska uschlig start på veckan :'( Det är inte lätt efter många månader, tung och dan som de flesta känner sig. Men nu är det inte långt kvar, inte alls långt!! Det blir kanske kämpigt det första året eller fem och sen jämna plågor i ytterligare 14-15, men det kommer också vara så berikande och underbart på vägen :)

Se till att försöka andas och slappa och njuta lite sista tiden av graviditeten, ta hand om er mammorna <3

• BIX
    De5pojkarna skrev 2016-11-13 13:50:39 följande:

Jag hoppar ur här.. Våran lille Loke har somnat in nu i v34.

Jag vet inte heller vad jag ska säga.. så ledsen att höra detta. Jag beklagar verkligen och skickar massa värme och styrka i mina tankar <3
  • BIX
    JonnaEmilia75 skrev 2016-11-16 19:25:58 följande:

Tack allihop! :)

Slemproppen gick i torsdags, men det behöver ju inte betyda något. Storebror Abbe kom i v 37+3 så det verkar som om jag inte bär längre än så.

Så här blev det den här gången:

Vattnet gick med ett jäkla plask i köket kl 18.20 och de ville att vi skulle åka in på kontroll då. 19.40 kom vi in och väl där satte värkarna igång ganska direkt. Det blev intensivt och jag var klistrad på lustgasen hela tiden. Det var aldrig läge för epidural. 02.58 föddes han.

Sedan ville min moderkaka inte komma ut så jag blev skickad till operation. Vid niotiden fick jag äntligen träffa man och barn igen! Jag är rätt mör fortfarande men hoppas att få sova lite inatt :)

Både bonusdottern och storebror har hälsat på idag också, men nu har alla åkt hem och det är bara jag och Ture kvar på avdelningen.

Åh grattis!!! Så skönt att det verkar gått bra trots op och allt. Hoppas ni får en bra återhämtning och start tillsammans :D
  • BIX

Var på moddag igår och gick från bussen hem sent. Snorhal asfalt som jag halkade på - försökte få tag i en lyktstolpe men missade och studsade med magen först i gatan med händerna i luften. Det var skitläskigt! Jag vet ju rationellt att bebisen ligger väl inbäddad, men primalhjärnan verkligen vrålade mot hotet! Var försiktiga i halkan!

• BIX
    Y o L o skrev 2016-11-18 10:19:56 följande:

Oj nästan skönt att sitta hemma o vabba idag då. Gjorde det ont i magen när du ramlade? Mardröm att ramla på just magen nu.

Ja, känns säkrast inne :) Njae, det gjorde lite ont men mest blev jag rädd. Ingen smärta som höll i sig i vart fall.
Svar på tråden BF December 2016