• BIX

BF December 2016

lynx vox skrev 2016-05-12 21:33:32 följande:

Jag trippelkollade :/
    Västmanlands landsting erbjuder inte kub till någon men eftersom jag har den "höga" åldern av 35 får vi söka oss till ett närliggande landsting som utför detta och ska då få göra det gratis!!
    Så antar att det blir Uppsala, Sthlm eller Örebro som blir aktuellt. Det var vad hon rekommenderade i alla fall. Info om kub kunde jag få här men inte själva undersökningen... Sopigt kan jag tycka!!
    Gick förresten in i v.9 idag och man skulle göra kub i v.11 sa hon så det är väl dags att ringa runt direkt...
    Men vart?? :0

Förvånad jag blev, det borde de väl erbjuda där också tycker man.
  • BIX

Så extremt svullen om magen idag, är övertygad om att jag antingen väntar fler än en, eller är längre gången än vad jag vet och egentligen borde vara i novembergruppen. Är också helt säker på att jag tänkte likadant förra graviditeten också :*)

Men skämt åsido känner jag mig lite... svullen. Förut brukade jag få massor med "gratis" motion genom att cykla till jobbet men jag bytte arbetsplats för tre veckor sen och då funkar inte cykling så det blir att sitta på buss och tåg istället. Från och med måndag ska jag börja promenera till tåget i alla fall så jag får röra på mig en timme om dagen. Det borde hjälpa mot svullnadskänslan iaf.

• BIX
    Friedan skrev 2016-05-14 07:29:32 följande:

Jag är också väldigt svullen, särskilt på eftermiddagarna. Har inte berättat på jobbet än så där går jag och drar in magen allt jag kan. Så skönt när jag sätter mig i bilen och kan knäppa upp jeansen

När jag varit gravid tidigare har jag varit väldigt svullen i början men sen har det lagt sig en period innan gravidmagen har börjat komma.

Ja jag bara väntar på att det ska lägga sig lite. Jag trodde det skulle gjort det redan, går in i vecka 11 idag, men det kommer väl. Att dricka mycket och röra på sig underlättar väl lite under tiden.
  • BIX
    celavie1 skrev 2016-05-18 12:19:04 följande:

Jag måste tyvärr lämna denna tråd då det inte blir något decemberbarn för oss. Vul visade på en onormal graviditet som verkar ha avstannat tidigt.

Då jag inte känt något konstigt är det väl ett MA antar jag. Ska in och kolla nästa vecka igen för att bekräfta men det är 99% finito.

Tänk vad man hinner börja tänka och planera. Nu är allt svart och det gör ont att bara finnas till. Då jag är 40 år och gjort IVF är det inte bara att testa igen känns det som. Vi får försöka plocka ihop bitarna och fundera på vad nästa steg är.

Önskar er alla all lycka och välgång och en fin sommar med växande magar. Kram

Så tråkigt att höra, jag beklagar verkligen! Hoppas ni hittar fötterna snart igen och lycka till i framtiden. <3
  • BIX
    Y o L o skrev 2016-05-19 20:05:16 följande:

Min bm sa att hormonerna jobbar mest på eftermiddag o kväll, låter lite lustigt men det verkar ju stämma.

Ja blodprov o kanske kissprov, minns inte. Blodtryck o lite sånt. Jag tror att jag ska passa på att göra cellprovet samtidigt, över 3 år sen. Känns läskigt som gravid men bm säger att det är helt ofarligt.

Visst var det väl någon här som gjorde cellprov vid inskrivningen eller liknande? Blödde du/ni något efteråt?

Jag gjorde cellprov i alla fall någon vecka efter inskrivningen :) Jag blödde inte färskt blod men hade lite brunaktiga flytningar tre dagar senare som varade i fyra dagar eller så. Bm hade varnat att det kunde komma en liten blödning men det var obehagligt ändå :/
  • BIX

Jag går mot slutet av vecka 12 (11+5 idag) och mår fortsatt bra utan krämpor. Trött är jag men inte så lamslående som det var tidigare.

Däremot känns det som att magen är helt enorm! Det börjar bli svårt att dölja och jag är bara glad att jag hos en ny kund på jobbet som inte känner mig. Jag trodde det var svullna tarmar som skulle försvinna och sedan komma tillbaka som gravidmage men det lugnar liksom inte ner sig. Det här är min andra graviditet och så stor om magen som jag är nu var jag nog först i vecka 20 sist.

Kub på tisdag nästa vecka då jag hoppas få se ett foster och såklart få låg sannolikhet, sedan är det dags att berätta på jobbet!

• BIX
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-26 12:56:10 följande:
    Hoppas du räknat fel bara :(.
    Ja hoppas det är tidigare än vad du trodde! Har du fått tid för nytt UL?
  • BIX
    Alphyra skrev 2016-05-26 17:47:00 följande:

Hej alla! Upptäckte nyss denna chatt. Jag har bf 21 dec men jag får inte föda vaginalt så om allt går bra blir det lite tidigare. Detta är mitt andra barn. Första föddes vaginalt men sen insjuknade jag i december 2014 så nu blir jag snittad. Är redan nu extremt nervös för snitt. Tur man har 6 månader på sig att vänja sig. Någon av er som har något bra tips till mig för att stilla oron?

Vad gäller själva snittet så borde det finnas massa bra statistik och andra solskenshistorier. Men jag skulle nog försöka att inte tänka på snittet i sig, utan ha som målbild hur det kommer vara några dagar senare när ni är hemma från bb med bebis i famn :)
  • BIX
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-26 17:04:01 följande:

Ang trötthet så har jag varit så extremt trött fram tills v 11 ungefär. Nu är jag i vecka 12 och nu plötsligt har jag orkat städa och fixa lite mer innan jobbade jag nattade barnen och däckade typ. Så jag har nog piggnat till :).

Samma här! Visst är det skönt när man inser att tröttheten inte kommer vara hela graviditeten :)
  • BIX
    LyCKa55 skrev 2016-05-29 14:20:18 följande:

Nån annan än jag som tror sig ha kännt fosterrörelser? Är ju inte helt säkert men jag tror nästan det. Vet att det är möjligt för min kompis kände sin son i v.12 o jag är i v.13 nu.

Jsg hoppas det är det jag känt för jag har varit så orolig att det inte skulle va nåt därinne. Har inte fått KUB-tid förrän 10juni

Alltså jag tror att jag har känt rörelser! Jag har precis gått in i vecka 13 och tyckte mig känna några spridda gånger förra veckan. Jag trodde inte det var möjligt så här tidigt men hajjat till de gånger det känts (lite svagt och hastigt). Verkar tidigt men kanske är möjligt iaf :D :D
Svar på tråden BF December 2016