• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • lynx vox
    sillencillasill skrev 2016-05-17 06:46:06 följande:
    Jag har ingen sambo utan är själv. Jag har varit på klinik i Danmark och är i vecka 10 (9+0) idag
    Spännande :0)
  • Tvåbarnsmamman79
    Tess1990 skrev 2016-05-17 18:41:31 följande:
    Samma här! + att sonen kräver sitt som vanligt och måste till förskolan/underhållas under vabb

Jag kräktes offentligt idag :( som tur de ute iaf! Men var massa folk som gick förbi.. ska till läkaren på mvc för mitt illamående imorrn

Tar du nån medicin för de? Lergigan comp hjälpte lite för mig förut men inte längre, ska testa att öka dosen (bara tagit 1 åt gången tidigare och får ta upp till 3)
    Å stackare att du kräktes offentligt måste ha varit jobbigt.
  • Y o L o

Ungefär samma, har fått ett jäkla humör :( min man tycker inte jag är så rolig att leva med just nu.

Tänkte på hur lyxigt det var att vara gravid med första barnet, vila efter jobbet o sova ostört. För mig är det nästan mest avkoppling att vara på jobbet. Gick faktiskt o la mig på soffan på jobbet och somnade till en stund. Fördelen med att chefen redan listat ut att jag är gravid :)

MP88 skrev 2016-05-17 18:21:28 följande:

Hur mår ni alla? Jag mår som en sur disktrasa, har ingen ork, illamående och inte sugen på någon mat. Min stackars sambo får jobba röven av sig här hemma. Jag är så fruktansvärt trött och orkar inte göra nånting!

• Tvåbarnsmamman79
    celavie1 skrev 2016-05-17 18:31:59 följande:
    Herregud! Jag har nog inte riktigt tagit in hur det kommer bli. Jag har nu endast fokuserat på mitt vul i morgon. Hoppas så att jag kommer få chansen att bli enorm och kissa varje timme :) Alternativet vore så mycket hemskare (ingen baby i magen)
    Det är bara bra att inte oroa sig för mycket bättre att ta en trimester i taget el tom vecka för vecka :). Det kan bli jobbigt och mycket krämpor osv men efteråt är allt värt det. Såklart att det är jobbigt när man är inne i det men när man ligger där på bb och hör sitt barns skrik då har man glömt det mesta :).
  • Tess1990
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-17 19:45:55 följande:

Å stackare att du kräktes offentligt måste ha varit jobbigt.

Oerhört påfrestande psykiskt! Är ju så utelämnande och förnedrande :( som tur de sa ingen nåt, hade nog brytit ihop och börjat gråta då.. torkade av munnen, drack lite vatten och skyndade hem med sonen sen, som satt i vagnen och väntade så tålmodigt! Har så dåligt samvete för att han får se mig må så dåligt och blir åtsidosatt.. hoppas läkaren kan hjälpa mig med nåt mer för det här är inte okej
  • celavie1
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-17 19:49:33 följande:

Det är bara bra att inte oroa sig för mycket bättre att ta en trimester i taget el tom vecka för vecka :). Det kan bli jobbigt och mycket krämpor osv men efteråt är allt värt det. Såklart att det är jobbigt när man är inne i det men när man ligger där på bb och hör sitt barns skrik då har man glömt det mesta :).

Ja det har du så rätt i. Jag och sambon tar steg för steg och vågar inte riktigt hoppas ännu på att det här ska gå vägen. Men i ensamma stunder klappar jag om magen och berättar om mina känslor för lilla pricken. Måste våga njuta i stunder och tro :)
  • Nicoolina

Då ligger vi knappt en vecka ifrån varann, vad spännande! :)

Var i landet bor du? Tänkte om du bor i Sthlm så finns en FB-grupp som jag skapat. Den är hemlig just nu så den går inte att hitta. Men bor du i Sthlm skulle jag kunna lägga till dig :)

Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-17 19:44:49 följande:

Nicoolina jag är i v 10+1 (v 11) enligt vul och appen. Enligt mvc är jag i v 12 redan på måndag men det stämmer ej.

Pyret i magen, BF 2016-12-06 (första barnet)
  • Nicoolina

Påtal om mvc och bf.. När jag var på TUL så mätte hon bebis till mellan 24-27mm, och ville då flytta mig bakåt nästan en vecka, men det gick jag inte med på, hahaha! Men det spelar ju inte så stor roll egentligen, jag tror bara min lilla goding är kort ;) haha! (Jag vet ju att det inte fungerar så, jag är bara så löjlig så jag vill hålla fast vid mitt BF enligt sista mensen, haha!)

Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-17 19:44:49 följande:

Nicoolina jag är i v 10+1 (v 11) enligt vul och appen. Enligt mvc är jag i v 12 redan på måndag men det stämmer ej.

Pyret i magen, BF 2016-12-06 (första barnet)
  • Y o L o

Urk... Känner mig lurad. Igår behövde jag inte ta lergigan, mådde knappt illa. Började tänka att de värsta veckorna kanske är över nu... Nu sitter jag här o mår pyton, vill ringa o sjuka mig och sen gå och lägga mig igen.

Någon som kommit förbi illamåendet, när slutade det?

Svar på tråden BF December 2016