• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • LyCKa55

Alltså det här med MA.. Verkar ju jättevanligt i den här gruppen. Innan jag gick med här visste jag inte att det existerade.

I den gruppen jag va med i när jag skulle ha sonen hade ingen haft det. O vi va ändå ca 40tjejer. Väldigt märkligt tycker jag.

Har blivit jätteorolig för det då mina symtom minskade i v.8 o fortfarande är milda. Nu har jag mått mer illa igen men jämfört med förra grav mår jag som en prinsessa

• Fian88
    LyCKa55 skrev 2016-05-18 21:11:19 följande:

Alltså det här med MA.. Verkar ju jättevanligt i den här gruppen. Innan jag gick med här visste jag inte att det existerade.

I den gruppen jag va med i när jag skulle ha sonen hade ingen haft det. O vi va ändå ca 40tjejer. Väldigt märkligt tycker jag.

Har blivit jätteorolig för det då mina symtom minskade i v.8 o fortfarande är milda. Nu har jag mått mer illa igen men jämfört med förra grav mår jag som en prinsessa

Det är tyvärr ganska vanligt över lag:(. Men precis som med missfall kan man ju inte göra något så försök att inte oroa dig!
  • Tvåbarnsmamman79
    LyCKa55 skrev 2016-05-18 21:11:19 följande:

Tycker oxå det är ovanligt många som råkat ut för tråkigheter i gruppen! :(
    Visste inte heller innan jag fick barn för några år sedan att ma existerade trodde att man fick en störtblödning under ett missfall.
  • lynx vox
    Andan skrev 2016-05-18 18:59:08 följande:

hej alla dec mammor!

För 2 veckor sedan skrev jag och berättade om att jag då i vecka 7+5 gjorde VUL där man bara hittade en fostersäck men inget foster... 2 olika BM gjordeVUL på 2 olika maskiner utan att hitta ett foster i fostersäcken....

Jag avskrev själv graviditeten var väldigt ledsen tyckte att många grav symptom försvann...

Jag och min man har gjort IVF och visste vad ett missfall skulle innebära kroppsligt och själsligt.

I måndags var jag på uppföljning, trot eller ej men de hittade ett perfekt litet hjärta. Vilken lyckochock! Vi var ju helt säkra på att det inte gått vägen!

Är nu i 9+6 BF 21 december är just nu värdens lyckligaste :)

Men åh så roligt:)
    Grattis!!!
    Och än häftigare är att vi har bf samma dag ;)
    Får se om det ändras när jag gör kub om några veckor...
  • lynx vox
    sillencillasill skrev 2016-05-18 20:34:54 följande:
    Jag är i 9+0 med BF 20 december enligt BM. Hur kan de säga samma BF till oss när du är i 9+6 som du skrev?
    Jag är i 8+6 och bf 21/12... Så det låter lite knasigt, nu när du säger det...
  • enilorac81

Styrkekramar till dig Celavie<3

Kunde de svara på i vilken vecka din graviditet avstannat? Såg ni något på ultraljudet?

Verkar bli allt mer vanligt med ma av anledningen till att fler kollar tidigt vul. Jag gjorde själv ett vul förra veckan och det visade endast en gulesäck och ett embryo men inget hjärta. Min gyn tyckte ändå jag skulle se mig som gravid men att jag räknat fel på ägglossningen. Så jag lever också i ovissheten. Har inga symtom alls förutom ömma bröst. Med mina andra två stod jag inte ut med doften av kaffe, vilket jag inte har problem med alls nu. Håller ju självklart tummarna att allt ser bra ut.

Kram på er alla därute

• Zarahne

9+1 här och BF 20/12, dock var läkaren på hemmakliniken lutande åt att flytta mig men man flyttar ju inte IVF patienter :) (Hon tyckte de såg ut som 8+0 när vi var på VUL 8+2)

• Miaairam
    Andan skrev 2016-05-18 18:59:08 följande:

hej alla dec mammor!

För 2 veckor sedan skrev jag och berättade om att jag då i vecka 7+5 gjorde VUL där man bara hittade en fostersäck men inget foster... 2 olika BM gjordeVUL på 2 olika maskiner utan att hitta ett foster i fostersäcken....

Jag avskrev själv graviditeten var väldigt ledsen tyckte att många grav symptom försvann...

Jag och min man har gjort IVF och visste vad ett missfall skulle innebära kroppsligt och själsligt.

I måndags var jag på uppföljning, trot eller ej men de hittade ett perfekt litet hjärta. Vilken lyckochock! Vi var ju helt säkra på att det inte gått vägen!

Är nu i 9+6 BF 21 december är just nu värdens lyckligaste :)

Åh, vilken lycka! Stort grattis! :)
  • Miaairam
    tomtenissen skrev 2016-05-18 19:08:57 följande:

Hej! Har sett att det finns grupper på fb, tänkte kolla om det finns en fb-grupp för de som finns nere i Skåne? Om inte, finns det något intresse för det? :)

Vet ej om det finns någon FB-grupp för oss i Skåne, men jag vill gärna vara med om du startar en. Vill dock vänta tills jag fått se att det är liv därinne... Har KUB den 30 maj, så det närmar sig! Jag bor utanför Malmö. Var bor du?
  • Hallondricka

Hej på er! Har med följt tråden men inte skrivit i den. Här där jag bor är det så ont om tider så mitt första besök på mvc kommer vara i vecka 16. Känns inte helt ok med många missfall och graviditetsdiabetes i bagaget. Har en dotter på 1 år. Känner inga direkta symptom och hade blivit gladare om jag fick göra ett vul (är i vecka 12). Bf 1 december.

Svar på tråden BF December 2016