• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Tvåbarnsmamman79
    Nicoolina skrev 2016-05-18 06:58:36 följande:

Påtal om mvc och bf.. När jag var på TUL så mätte hon bebis till mellan 24-27mm, och ville då flytta mig bakåt nästan en vecka, men det gick jag inte med på, hahaha! Men det spelar ju inte så stor roll egentligen, jag tror bara min lilla goding är kort ;) haha! (Jag vet ju att det inte fungerar så, jag är bara så löjlig så jag vill hålla fast vid mitt BF enligt sista mensen, haha!)

Pyret i magen, BF 2016-12-06 (första barnet)
    Menade att jag är i v 12 på torsdag enl mvc men det rätta är nog på måndag skrev fel
  • Tess1990
    Y o L o skrev 2016-05-18 06:58:47 följande:

Urk... Känner mig lurad. Igår behövde jag inte ta lergigan, mådde knappt illa. Började tänka att de värsta veckorna kanske är över nu... Nu sitter jag här o mår pyton, vill ringa o sjuka mig och sen gå och lägga mig igen.

Någon som kommit förbi illamåendet, när slutade det?

Åh vet hur drygt det där är!

Hade så förra veckan, tog dom inte på 1,5 dygn och mådde okej, sen kom det tillbaka ännu värre :/ och nu är det hemskt igen! Och lergigan började inte verka som dom först gjorde heller, tar 2 tabletter nu sen igår kväll, funkar lite bättre

Första graviditeten slutade det aldrig, men då tog jag ingen medicin heller, hade hoppats på att det skulle gå över nu i v.12 men nej

Så hoppas på att det gått över till iaf v.20 till semestern!

Hoppas du iaf tillhör majoriteten som det faktiskt slutar för! för jag verkar inte göra det ^^
  • sillencillasill
    Y o L o skrev 2016-05-18 06:58:47 följande:

Urk... Känner mig lurad. Igår behövde jag inte ta lergigan, mådde knappt illa. Började tänka att de värsta veckorna kanske är över nu... Nu sitter jag här o mår pyton, vill ringa o sjuka mig och sen gå och lägga mig igen.

Någon som kommit förbi illamåendet, när slutade det?

UH ja! Vissa morgnar har jag tagit tablett för sent och mått pyton. Andra dagar mår jag helt ok men då kommer det mer all kraft på eftermiddagen när jag är på jobbet och knappt kan ta sig hem. Häromdagen fick jag hänga på kundvagnen i affären medan jag släpade mig framåt. Många undrande blickar blev det. Är i vecka 10 (9+0) idag. Hoppas att det ska lugna sig snart.... Men varje gång jag mår ok så blir jag nästan nervös
  • Y o L o

Ja det är ju inte bara morgonillamående utan kan ju dyka upp när som helst :(

ENDA fördelen är att jagi inte orkar oro mig för hemskheter som MF när jag mår så illa, får försöka se det positiva.

sillencillasill skrev 2016-05-18 09:37:44 följande:

UH ja! Vissa morgnar har jag tagit tablett för sent och mått pyton. Andra dagar mår jag helt ok men då kommer det mer all kraft på eftermiddagen när jag är på jobbet och knappt kan ta sig hem. Häromdagen fick jag hänga på kundvagnen i affären medan jag släpade mig framåt. Många undrande blickar blev det. Är i vecka 10 (9+0) idag. Hoppas att det ska lugna sig snart.... Men varje gång jag mår ok så blir jag nästan nervös

• sarahcarolina
    Jag är i v10 och mår fortfarande illa efter över tre veckor, har kräkts i över 2. Ätit postafen men hjälper inget längre. igår vart det bara värre kräktes totalt 10 gånger igår, efter jobbet så gick jag till sjukhuset och där fick jag lergigan comp utskrivet och dropp. Mår ok idag än så länge, men för mig brukar det vara värst på from mitt på dagen och framåt, så får väl se hur det blir idag. Sitter på kontor, kan helst inte va sjuk, va sjuk 2 dagar för 2 veckor sedan (jobbade dock hemifrån) och vill inte vara sjuk igen så kämpar mig igenom dagarna på jobbet. Hoppas det släpper lite snart och att de nya tabletterna hjälper. Ser det också samtidigt positivt för det känns ju som att allt är bra där inne, men ändå riktigt jobbigt att må så här
  • Michaela94

Mitt illamående är nästan över, kan leva ganska så normalt nu... Behöver inte äta massa nu hela tiden, skönt det
    V 13 enligt sista mens
    V 12 enligt VUL

• bells123

Har beställt vul nu, den 31 maj smäller det. 500 kr kostar de så ingår bild. Är i vecka 11 då, så hoppas man får se några konturer än en liten rund klump ;)

• Annika89

Hej alla blivande mammor! ????

Jag väntar mitt första barn den 9 dec.

Tog ut kopparspiralen i feb. Hade sista mensen i mars.

Har sedan länge ställt in mig på att de kommer ta tid innan det blir ett plus på Stickan, då det tog mina föräldrar 12 år innan jag blev till.

Men ikke, trodde inte mina ögon när testet var positivt den 5 april.

Jag köpte mig en doppler, av märket clearblue. Den kom igår. Ivrig som jag är så fick jag lov att prova redan igår (10+3)

Efter en stunds letande så vipps, där var lilla ärtans klappande hjärta. Gick inte att ta miste på när man hittat sin egna puls så många gånger.

Nu har känslan av att "det kanske inte är något ändå" försvunnit helt.

Laddar inför inskrivning den 27/5.

• celavie1

Jag måste tyvärr lämna denna tråd då det inte blir något decemberbarn för oss. Vul visade på en onormal graviditet som verkar ha avstannat tidigt.

Då jag inte känt något konstigt är det väl ett MA antar jag. Ska in och kolla nästa vecka igen för att bekräfta men det är 99% finito.

Tänk vad man hinner börja tänka och planera. Nu är allt svart och det gör ont att bara finnas till. Då jag är 40 år och gjort IVF är det inte bara att testa igen känns det som. Vi får försöka plocka ihop bitarna och fundera på vad nästa steg är.

Önskar er alla all lycka och välgång och en fin sommar med växande magar. Kram

• Y o L o

Neeeej vad ledsen jag blir för eran skull.

Vet vad du går igenom, det är fruktansvärt. Stor kram

celavie1 skrev 2016-05-18 12:19:04 följande:

Jag måste tyvärr lämna denna tråd då det inte blir något decemberbarn för oss. Vul visade på en onormal graviditet som verkar ha avstannat tidigt.

Då jag inte känt något konstigt är det väl ett MA antar jag. Ska in och kolla nästa vecka igen för att bekräfta men det är 99% finito.

Tänk vad man hinner börja tänka och planera. Nu är allt svart och det gör ont att bara finnas till. Då jag är 40 år och gjort IVF är det inte bara att testa igen känns det som. Vi får försöka plocka ihop bitarna och fundera på vad nästa steg är.

Önskar er alla all lycka och välgång och en fin sommar med växande magar. Kram

Svar på tråden BF December 2016