• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • tomtenissen

Hej! Har sett att det finns grupper på fb, tänkte kolla om det finns en fb-grupp för de som finns nere i Skåne? Om inte, finns det något intresse för det? :)

• Makintoch
    Andan skrev 2016-05-18 18:59:08 följande:

hej alla dec mammor!

För 2 veckor sedan skrev jag och berättade om att jag då i vecka 7+5 gjorde VUL där man bara hittade en fostersäck men inget foster... 2 olika BM gjordeVUL på 2 olika maskiner utan att hitta ett foster i fostersäcken....

Jag avskrev själv graviditeten var väldigt ledsen tyckte att många grav symptom försvann...

Jag och min man har gjort IVF och visste vad ett missfall skulle innebära kroppsligt och själsligt.

I måndags var jag på uppföljning, trot eller ej men de hittade ett perfekt litet hjärta. Vilken lyckochock! Vi var ju helt säkra på att det inte gått vägen!

Är nu i 9+6 BF 21 december är just nu värdens lyckligaste :)

Ååhh vad roligt att höra!! En riktig solskenshistoria <3
  • celavie1

Tack för allt ert stöd. Gör att man känner sig lite mindre ensam.

Seaflower: jag var i vecka 8+2 och har inte känt något konstigt. Inte haft några blödningar eller annat som verkat oroande. Symptomen jag har haft har varit spända bröst och molvärk i magen ibland. Varit uppblåst i magen. Jag trodde verkligen att jag var gravid

• Seaflower

hej alla dec mammor!

För 2 veckor sedan skrev jag och berättade om att jag då i vecka 7+5 gjorde VUL där man bara hittade en fostersäck men inget foster... 2 olika BM gjordeVUL på 2 olika maskiner utan att hitta ett foster i fostersäcken....

Jag avskrev själv graviditeten var väldigt ledsen tyckte att många grav symptom försvann...

Jag och min man har gjort IVF och visste vad ett missfall skulle innebära kroppsligt och själsligt.

I måndags var jag på uppföljning, trot eller ej men de hittade ett perfekt litet hjärta. Vilken lyckochock! Vi var ju helt säkra på att det inte gått vägen!

Åh, ja det var verkligen en solskenshistoria!!

Gud va roligt att höra, grattis!
    celavie1 skrev 2016-05-18 19:38:45 följande:

Seaflower: jag var i vecka 8+2 och har inte känt något konstigt. Inte haft några blödningar eller annat som verkat oroande. Symptomen jag har haft har varit spända bröst och molvärk i magen ibland. Varit uppblåst i magen. Jag trodde verkligen att jag var gravid

Usch... Va jobbigt.. Om ändå symptomen försvinner så kanske man blir lite "förberedd"...

Jag kommer vara i 8+4 när jag gör VUL och mina symptom är exakt som dina, är lite illamående också och sjukt trött..

Jag får försöka att tänka bort min oro i en vecka, finns ju inget jag kan påverka fram tills dess oavsett :-/
  • sillencillasill

hej alla dec mammor!

Jag är i 9+0 med BF 20 december enligt BM. Hur kan de säga samma BF till oss när du är i 9+6 som du skrev?
  • Janniiique

Jag hoppar också in här. Har följt tråden länge men känner nu att jag vågar skriva. Jag går in i vecka 10 (9+6) BF 14 Dec.

Jag bor i Umeå och är 29 år (fyller 30 den 11 dec, kanske jag får en fin födelsedagspresent). Har två flickor sedan tidigare född 2007, 2012.

Inga symptom denna graviditet heller, lite ömma bröst och uppsvullen mage (men det räknas inte). Kan det vara en flicka till? Tungan ute

• Andan
    sillencillasill skrev 2016-05-18 20:34:54 följande:

Jag är i 9+0 med BF 20 december enligt BM. Hur kan de säga samma BF till oss när du är i 9+6 som du skrev?

8+6 går visst händelserna i förväg ;)
  • Tvåbarnsmamman79
    celavie1 skrev 2016-05-18 19:38:45 följande:

Det är sånt som gör det läskigt att vara gravid att man aldrig kan veta säkert att allt e ok trots att allt verkar oki.
    Jag är själv lite orolig inför kubtestet om 2 v men jag har ju redan två små barn så jag är ju lyckligt lottad.

Hoppas verkligen att ni lyckas få ett barn inom snar framtid! Vet inte vem du är men du verkar vara en vänlig själ. Du har verkligen brytt dig om alla andra i tråden och lyckönskat folk osv. <3
  • Y o L o

Vilken solskenshistoria! Härligt!

hej alla dec mammor!

Svar på tråden BF December 2016