• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Makintoch
    LyCKa55 skrev 2016-05-18 21:11:19 följande:

Alltså det här med MA.. Verkar ju jättevanligt i den här gruppen. Innan jag gick med här visste jag inte att det existerade.

I den gruppen jag va med i när jag skulle ha sonen hade ingen haft det. O vi va ändå ca 40tjejer. Väldigt märkligt tycker jag.

Har blivit jätteorolig för det då mina symtom minskade i v.8 o fortfarande är milda. Nu har jag mått mer illa igen men jämfört med förra grav mår jag som en prinsessa

Jag kände inte heller till MA förrän vi började försöka..

När man pratar om missfallstatistik (att 15% av alla graviditeter slutat i missfall), är MA inräknad i de 15%? Är det någon som vet?
  • Juliiiiiia93

Hej hoppar in här jag med.. jag är gravid i Vecka 8+4 och beräknar min lilla som en liten julklapp 24 december. Själv fyller jag 20 så kan bli en födelsedagspresent.

Planen var inte riktigt att pricka in julafton. Men jag var helt säker på att det skulle ta tid då jag opererat bort en cysta på äggstocken samt ätit ppiller i ca 8 år. Men slutade med ppiller 17 mars och sen hände det direkt.. så kan det gå men ingen är gladare än vi.

Jag har mått ganska bra.. känt av några vanliga symtom, ömmande bröst, svullen, lite illamående.

Och det värsta.. tröttheten. Men nu har jag endast tröttheten kvar, det får man ju ändå vara glad för, men på något sätt så vill man ändå känna av gravititeten.. hur har ni det? :)

/ Julia

• Makintoch
    Juliiiiiia93 skrev 2016-05-19 09:53:09 följande:

Hej hoppar in här jag med.. jag är gravid i Vecka 8+4 och beräknar min lilla som en liten julklapp 24 december. Själv fyller jag 20 så kan bli en födelsedagspresent.

Planen var inte riktigt att pricka in julafton. Men jag var helt säker på att det skulle ta tid då jag opererat bort en cysta på äggstocken samt ätit ppiller i ca 8 år. Men slutade med ppiller 17 mars och sen hände det direkt.. så kan det gå men ingen är gladare än vi.

Jag har mått ganska bra.. känt av några vanliga symtom, ömmande bröst, svullen, lite illamående.

Och det värsta.. tröttheten. Men nu har jag endast tröttheten kvar, det får man ju ändå vara glad för, men på något sätt så vill man ändå känna av gravititeten.. hur har ni det? :)

/ Julia

Vad roligt! Jag har också BF på julafton :) jag har mått som vanligt fram till vecka 9 (8+0) men nu har jag de senaste dagarna känt av hunger, nedsatt aptit och lite lätt illamående.. Det är jobbigt att vara hungrig och äta när man inte är sugen på någonting.. Men hoppas att det ska hålla sig såhär, det är hanterbart!
  • sabmil

Hej! Läst tråden ett tag och nu hoppar jag också in.

Har gått in i vecka 10 (9+1) och har BF 20 december. En pojke på 4 år sen tidigare. Mår illa, kräks och går igenom dagarna som en väldigt trött mamma. Tvärtemot min första graviditet. Gjort två vul redan, har en väldigt snäll gyn. Allting såg perfekt ut och där var bara en. Med tanke på min mage kunde där varit några stycken ;)

• Y o L o

Haha ang flera. Min man höll på att skita på sig när bm vid ul sa "så ska jag bara kolla så det inte är fler därinne"...

Jag är fascinerad av tvillingar men skulle kännas tufft att få det nu :) så som tur var för oss så var det bara en!

sabmil skrev 2016-05-19 12:13:38 följande:

Har gått in i vecka 10 (9+1) och har BF 20 december. En pojke på 4 år sen tidigare. Mår illa, kräks och går igenom dagarna som en väldigt trött mamma. Tvärtemot min första graviditet. Gjort två vul redan, har en väldigt snäll gyn. Allting såg perfekt ut och där var bara en. Med tanke på min mage kunde där varit några stycken ;)

• Tvåbarnsmamman79
    sabmil skrev 2016-05-19 12:13:38 följande:

Om du inte mådde illa med sonen men gör det nu så kan det ju vara en liten flicka kanske? :)
  • mocha8676
    Zarahne skrev 2016-05-19 07:12:45 följande:

9+1 här och BF 20/12, dock var läkaren på hemmakliniken lutande åt att flytta mig men man flyttar ju inte IVF patienter :) (Hon tyckte de såg ut som 8+0 när vi var på VUL 8+2)

Olika beroende på vart man bor i Sverige det där. Det här är min andra ivf graviditet och jag blev flyttad fem dagar trots ivf. Tyckte det var konstigt och ifrågasatte det då man vet exakt när allt hände. Barnmorskan sa att det beror på när ägget fäster, att det kan vara flera dagars skillnad. Konstigt svar tycker jag :) men enlig denna ivf omgång är jag beräknad till julafton, ska bli spännande att se efter kub vad dom säger!
  • Janniiique

Min mage är så sjukt stor för att vara i vecka 11. Man blir lite rädd, jag skulle älska att vara tvillingmamma men tanken ens att föda 2 små istället för 1 gör mig rädd. Haha, nä jag blir säkert bara stor tidigt. Nån fler?

• Juliiiiiia93
    Janniiique skrev 2016-05-19 17:45:30 följande:

Min mage är så sjukt stor för att vara i vecka 11. Man blir lite rädd, jag skulle älska att vara tvillingmamma men tanken ens att föda 2 små istället för 1 gör mig rädd. Haha, nä jag blir säkert bara stor tidigt. Nån fler?

Det behöver inte alls vara så.. det är så olika med alla.. vissa växer fort i början och vissa kan det ta många veckor innan det ens börjar synas.. bara vänta och se :)
  • Y o L o

På morgonen ser det mest ut som jag ätit rejält precis. Nu på kvällen ser jag ut som jag gjorde förra gången i typ v 20 nånting. Magen blir enorm på kvällen.

Janniiique skrev 2016-05-19 17:45:30 följande:

Svar på tråden BF December 2016